Running Fox Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei. Jeg har fått et brev fra NAV hvor brevdato er 27.8. Brevet er sendt fra nabobyen som ligger 30 km fra der jeg bor og jeg mottok brevet i dag på den 29.8. Jeg mener jeg følgelig burde ha mottatt dette brevet på den 28.8. Brevet gjelder en henvendelse fra meg angående bidraget hvor jeg har påpekt at mor og meg har et rettsforlik vedrørende samvær og ikke en muntlig avtale slik mor påstår. NAV skriver at fristen er satt til 10.9.13. - Er dette riktig, og kan jeg kreve utsettelse av fristen? På forhånd takk til den som vil hjelpe meg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg ville ringt nav og hørt om det var greit. Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Jeg stoler ikke på NAV. Vil gjerne høre fra noen her inne som har greie på slikt. (om det finnes noen her som har kompetanse på området). Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hvorfor ikke svare på det de lurer på og sende det i retur? Bør rekke fram i god tid før 10.09. Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Jeg vil svare på brevet. Jeg lurer bare på hva regelverket sier om svarfristen og hadde håpet at noen her kunne svare meg på det. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Generell svarfrist er 14 dager - fra man har mottatt brevet/eposten vel og merke. Endret 29. august 2013 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Generell svarfrist er 14 dager - fra man har mottatt brevet/eposten vel og merke. Jaha, ja? Hva er det som bestemmer det? Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Jaha, ja? Hva er det som bestemmer det? Ja, hva bestemmer det? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Ja, hva bestemmer det?det kommer an på hva slags brev det er. Hva skjer om du ikke svarer innen fristen? Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Bidragsmottakeren får rett. Hun har feilaktig hevdet at vi utelukkende har en muntlig avtale om samvær. Det stemmer ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 OK. Det du har fått er med andre ord en sjanse til å uttale deg i forbindelse med forhåndsvarsling av vedtak. Med forbehold om at dette kan være spesialregulert (jeg klarer ikke å se at det er det, men er ingen ekspert) så har du dermed bare krav på en "nærmere angitt frist", jf. forvaltningsloven § 16. Det er altså ingen fast frist. Et visst rimelighetskrav må vel innfortolkes, men jeg kan ikke se at fristen de har satt på noen måte er urimelig. Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Jeg er uenig i at fristen ikke er urimelig. Jeg mener jeg burde hatt 3 uker som er vanlig praksis ved klage på offentlig vedtak. Uansett skal jeg svare innenfor fristen. http://www.krisesenter.org/docs/statenogbidragspliktige.htm Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er ikke en vedtak, og du skal følgelig ikke klage på noe som helst. Du kan godt mene det er urimelig, men jeg tror ikke du når frem med det. Du skal få en reell mulighet til å imøtegå påstandene. Det klarer du på to uker. 1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Jaha, ja? Hva er det som bestemmer det? Hehe, Claus Olsen i det off. byråkrati. En vanlig regel., men er neppe nedfelt i noen lovparagraf, vil jeg tro. Jeg tok kontakt med skatteetaten angående en sak. I returskrivet stod det ingen svarfrist, men fikk vite at generell svarfrist er 14 dager. Men det er klart at står det en bestemt dato må man forholde seg til den. Endret 29. august 2013 av Fjellvåken Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg har fått et brev fra NAV hvor brevdato er 27.8. Brevet er sendt fra nabobyen som ligger 30 km fra der jeg bor og jeg mottok brevet i dag på den 29.8. Jeg mener jeg følgelig burde ha mottatt dette brevet på den 28.8. Dette er ikke riktig, postens bruk av tid må beregnes som en del av saksbehandlingstid. Vanligvis vil det offentlige beregne minst 3 dager i snitt posten til deg, for din fordel. Uavhengig av om sak pågår, plikter forvaltningsorganet innen sitt sakområde å gi veiledning som nevnt i annet ledd til en person som spør om sine rettigheter og plikter i et konkret forhold som har aktuell interesse for ham. § 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold. Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig. I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt. http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-003.html Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 A-post kan ta 1-2 dager. Posten kan rote. Som sagt, du kan sikkert få utsatt fristen om du tar kontakt, om du er så heldig å treffe rette vedkommende. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hehe! A-post innen bl.a Finnmark fylke kan ta opp til en uke i vintertiden. (en vei) 2 Lenke til kommentar
Skismøring Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Tenkte automatisk på sørnorge jeg. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ja, og når posten oppgir statistikk på at 80-90% av A-posten kommer fram på ett døgn, er det til liten hjelp for de siste 10% av oss som aldri opplever at et brev bruker under tre døgn, selv ikke mellom to adresser i Tromsø. 1 Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 hhhmmmm registrer at ingen her inne kunne gi meg et presist svar på spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå