Gå til innhold

i5 eller i7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så sant du ikke har mye penger å brenne eller driver med redigering av video/lyd så ville jeg spart pengene og gått for i5. Enkelte spill støtter HT men jeg syntes det kanskje er andre ting man heller brø bruke penger på for å få ytelse i stedet.

Lenke til kommentar

Så sant du ikke har mye penger å brenne eller driver med redigering av video/lyd så ville jeg spart pengene og gått for i5. Enkelte spill støtter HT men jeg syntes det kanskje er andre ting man heller brø bruke penger på for å få ytelse i stedet.

Ok, dette er det jeg opprinnelig tenkte å kjøpe: Gainward GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDA og Intel Core i5-4670 Processor Socket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell

Dette er vel kanskje bra nok?

Endret av Bunga
Lenke til kommentar

Det vil gi fin ytelse til dagens spill, ja. Du vil nok ikke få kjørt alt på ultra, men for å få gjort det må du uansett bruke mye mer penger på grafikkort (gtx 770 eller bedre).

Du kan vurdere i5-4670K om du ønsker å overklokke for å kunne beholde prosessoren litt lenger (mer ytelse), men du må da dog se på tredjeparts cpu-kjølere som gjerne koster et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

Det er 750kr forskjell (på Komplett) mellom f.eks 4670K og 4770K. Selv om man vet hva forskjellen er, betyr det ikke nødvendigvis at man har et pengetre i kjellern.

Tror ikke du forsto hva jeg mente der:

Hvis du trenger å stille spørsmålet i5 eller i7 vil du i 99% av tilfellene klare deg like bra med i5.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...