heisenberg1 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei! Jeg har i ex.phil fått en seminaroppgave i hendene som jeg er litt usikker på om jeg forstår helt 100 %. Først skal jeg ha en muntlig framføring om et "utkast" fra min oppgave, og så skal jeg levere inn min fulle artikkel senere. Et av tipsene som vi har fått fra seminarlæreren vår er at vi må forstå det filosofiske problemet før vi begynner. det er dette jeg sliter litt med, da jeg ikke klarer å se "hele bilde" av problemet. Oppgaven lyder: 1. Finnes det noen felles grunnprinsipper som gjelder for all utforskning av naturen og verden, eller er disse avhengig av historiske, kulturelle og fagspesifikke forutsetninger? Kan vi si at naturvitenskapene har sine røtter hos de tidligste greske naturfilosofene? Gjelder noen av de prinsippene Platon og Aristoteles la fram for å gi en mest mulig sikker og god beskrivelse av verden fremdeles innenfor vitenskapene i dag? Hvordan vil du beskrive den vitenskapen du selv studerer sett i lys av disse spørsmålene? Håper noen kan hjelpe meg i å forstå oppgaven, og komme med noen nyttige tips om hvordan jeg kan gå frem i svaret mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå