cyberho Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Nå har jeg prøvd ut maxtor boost og det ser ut til at det hjelper.har enda ikke testet ytelsen enda men noe sier meg det fugerer bra men er det noen som vet om maxtor kommer med en vanlig versjon? Maxtor er kvalitet:) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er denne fysiske adresseringen jeg mener harddisk-produsentene vet og dermed kan optimalisere for. OS'et ser bare de ferdig oversatte CHS og kan derfor ikke optimaliseres på samme måte. Hvordan kan de optimalisere for det dersom omadresseringen skjer i H/W nivå, uten at OS vet om det? Jeg regner med det leser hvilken disk det er (modellnr og revisjon) fra samme plass som devicemanager får det fra. Da vet programmet hvilken disk det er snakk om og hvordan de fysiske sylinderene, sektorene og antall hoder er arrangert. Så tipper jeg det fungerer som en driver og overstyrer OS'ets optimalisering. OS'et optimaliserer etter de virituelle adressene, mens maxboost optimaliserer etter de fysiske adressene. Egentlig et smart påfunn siden søketid er den største flaskehalsen på dagens harddisker. (dersom det er snakk om OS og programfiler) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Greit nok at den (kanskje) bare fungerer på maxtor-disker, men vil det være skadelig å installere det på en maskin som benytter seg av forskjellige typer harddisker? Har samsung, wd, ibm og maxtor på min nå... :-? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Merkelig hvor negativ mange er til "nye" ting... i denne posten og i iptelefon posten... man skal anyalysere de aktuelle tingene i senk. Gi Maxtor en sjangse... test det ut selv hvis du har en Maxtor-Disk Gi Telio en sjangse også. Nye ting kalles UTVIKLING, og hadde det vært opp til en del av forum-brukerene her, så hadde vi vært i stein-alderen enda. Ha en forsatt innovativ aften :wink: Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Må si jeg er VELDIG fornøyd. Rett etter jeg la inn det, testet jeg Battlefield 1942 på pc'en min på nett. Brukte 1/3 av tiden jeg brukte før til å loade spillet, å dette er IKKE kødd, er jo helt vilt! Skjønte ingenting med det samme jeg... men virker gjør det!! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Ok, noen som kan legge ut en url med direkte link til setup-filen? Får bare en "thank you for downloading"-side, that's it.. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Ok, noen som kan legge ut en url med direkte link til setup-filen? Får bare en "thank you for downloading"-side, that's it.. Hehe Fikk samme melding... men så kom jeg på at jeg hadde Google sin pop-up blokker.... Download kommer som pop-up. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Synes det virker ganske opplagt at dette bare virker med Maxtor disker. Hele poenget er vel at et slikt program kan benytte triks som den generelle driveren fra MS ikke kan. Driveren fra MS er jo laget for å virke med disker fra alle fabrikanter. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Til info, etter jeg installerte programvaren så kom det opp en boks der jeg merker av hvilken disk(er) jeg vil bruke dette på, så har du en maxtor disk og en western så er det ingen problem. Merk kun av for Maxtor disken Lenke til kommentar
flydman Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 artikkelen er allrede tatt opp i forum http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...a462349b8552c82 Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Ifølge Maxtor sine sider på temaet (les FAQ'en) justerer programmet på cachinga til Windows, altså er dette ikke et program som opererer på lavt nivå. I teorien skal dette altså fungere for alle disker. Tipper Maxtor har låst det til sine disker for å gi seg selv et konkurransefortrinn. Det er et hardt marked der ute. Som jeg sa lenger oppe, funker det, bruk det Jeg er ikke negativ til slike ting, bare til det faktum at Windows tydeligvis *trenger* justeringer av filcachen sin. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg regner med det leser hvilken disk det er (modellnr og revisjon) fra samme plass som devicemanager får det fra. Da vet programmet hvilken disk det er snakk om og hvordan de fysiske sylinderene, sektorene og antall hoder er arrangert. Så tipper jeg det fungerer som en driver og overstyrer OS'ets optimalisering. OS'et optimaliserer etter de virituelle adressene, mens maxboost optimaliserer etter de fysiske adressene. Nok en gang, dette er to forskjellige nivåer i OSet. Maxtor sier *selv* at det er filcachen de mekker på, ikke noe i det fysiske nivået mot disk: "MaxBoost intelligently monitors and caches I/O requests to the drive in order to improve performance." Dine gjetninger om at de roter med geometrioversettelsen er jo bare tatt ut av lufta? I motsatt fall regner jeg med at du har en peker til dokumentasjon på det motsatte... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har prøvd programmet på en Hitachi 2,5" disk ... og fikk streng beskjed om at DET var BARE å glemme Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 En som skrev at det ikke hjelper om man kjører raid. Har 2 disker i raid og en til OS. Bør jeg installere denne? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 PÅ tide at Maxtor rydda opp, Dårligst ytelse av alle de stoe produsentene i de fleste tilfeller! Har Maxtor, og skal aldri kjøpe det igjen :-? Kjøpte en maxtor disk som en server disk. Trenger ikke noe voldsom ytelse på den servern, men den må iallfall overleve! Den første disken jeg fikk tok kvelden en uke etter at jeg var ferdig å sette opp linux servern (****** jeg ble sint!) og det tok 3 uker før jeg fikk ny av komplett. Nå har den iallfall overlevd i 2-3 måneder, men den er veldig treig syns jeg. Den gaamle ibm disken i 586'n min yter nesten bedre Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Installerte denne betaversjonen men fikk baskjed om at den var gått over datoen? Har det kommet en fullversjon nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå