Gå til innhold

Tilkobling (trådløsnettverk)

shah-r

Anbefalte innlegg

Har en powerbook 15" med os x 10.2.

Da jeg ofte er på reisefot, kunne jeg tenkt meg å fått en detalijert smørbrød oppskrift på hvordan jeg skal koble meg på nettet til feks flyplasser/tog/jernbane.

Tror min mac støtter airportløsning og har en cd for installasjon av airport.

Hvordan skal jeg gå fram for å koble meg til nettet?

Er jeg avhengig av bluetooth enhet?

Takknemmelig for alt tips !

Mvh

Shah-r

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har kjøpt airport-kort, eventuelt funnet ut om du allerede har det (gjør du ved å gå inn i - System Preferences, og så i Nettverk, så i Network Port Configurations - og så krysse av i rubrikken Air-Port. Hvis du ikke har dette valget, har du ikke air-port, og må kjøpe et PCMCIA-kort som du stikker inn i sida på maskinen. Da vil det poppe opp der jeg sa.

Etter å ha aktivisert det, velger du innstillingene til kortet - også i System Preferences, Network, TCP/IP, og stiller det inn på Automatisk. Trykk litt rundt i Network for å bli kjent med valgene du har for Air-port, og slå på brannmur, det kan være lurt. Slå av "deling av innebygget ethernett med andre maskiner" hvis det står aktivert. Slå på air-port-status i menylinjen, det er kjekt for å se om du får kontakt med en basestasjon.

Hvis du får inn signal men ikke kommer ut på nettet, bør du snakke med noen i en info-skranke (f.eks. på flyplassen), for videre info om evt. påloggings-passord, krypronøkkel. Alt dette kontrollerer du fra air-port-menyen i menylinja øverst på skjermen.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...