shah-r Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har en powerbook 15" med os x 10.2. Da jeg ofte er på reisefot, kunne jeg tenkt meg å fått en detalijert smørbrød oppskrift på hvordan jeg skal koble meg på nettet til feks flyplasser/tog/jernbane. Tror min mac støtter airportløsning og har en cd for installasjon av airport. Hvordan skal jeg gå fram for å koble meg til nettet? Er jeg avhengig av bluetooth enhet? Takknemmelig for alt tips ! Mvh Shah-r Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Du må ha trådløst nettverkskort: Airport eller Airport Extreme (mye kjappere, nyere teknologi). Disse kortene koster omlag 800NOK, sjekk på Apples norske nettside. Om du ikke har trådløst nettverkskort kan du ikke koble deg trådløst til nettet. Anbefales for øvrig på det aller sterkeste. Lenke til kommentar
Rulle Rusk Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Når du har kjøpt airport-kort, eventuelt funnet ut om du allerede har det (gjør du ved å gå inn i - System Preferences, og så i Nettverk, så i Network Port Configurations - og så krysse av i rubrikken Air-Port. Hvis du ikke har dette valget, har du ikke air-port, og må kjøpe et PCMCIA-kort som du stikker inn i sida på maskinen. Da vil det poppe opp der jeg sa. Etter å ha aktivisert det, velger du innstillingene til kortet - også i System Preferences, Network, TCP/IP, og stiller det inn på Automatisk. Trykk litt rundt i Network for å bli kjent med valgene du har for Air-port, og slå på brannmur, det kan være lurt. Slå av "deling av innebygget ethernett med andre maskiner" hvis det står aktivert. Slå på air-port-status i menylinjen, det er kjekt for å se om du får kontakt med en basestasjon. Hvis du får inn signal men ikke kommer ut på nettet, bør du snakke med noen i en info-skranke (f.eks. på flyplassen), for videre info om evt. påloggings-passord, krypronøkkel. Alt dette kontrollerer du fra air-port-menyen i menylinja øverst på skjermen. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå