jhv94 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei, Kjøpte nylig en Multicom W350S laptop og har helt siden dag 1 hatt diverse problemer. Jeg bestilte med Windows 7 ved siden av, men fikk med driver-cd for Windows 8 av en eller annen rar grunn. Jeg var ikke klar over at denne driver-cd'en inneholdt drivere for Windows 8 før jeg ringte Multicom og spurte hvorfor driverne fungerte så dårlig. For å få bort alle Windows 8 driverne, formatere jeg laptopen og installerte drivere fra nettsiden til Multicom som jeg ble henvist til. Men det viste seg at disse driverne fungerte like dårlig som de som var ment for Windows 8. Problemet er nå at jeg ikke får det trådløse nettverkskortet til å fungere og usb-enheten fungerer bare en sjelden gang i blant. Jeg har prøvd mange ganger å re-installere drivere, men det ser ikke ut til å fungere. Når jeg kjører setupen til driverne til usb-enheten på hovedkortet så får jeg bare opp en error på slutten som sier: "the setup program failed to install one or more device drivers. setup will exit". Noen som har noen tanker om hva dette kan være? Begynner nesten å lure på om det kan være noe galt med selve hovedkortet... Har forøvrig prøvd å tatt kontakt med Multicoms kundehjelp, men er ikke mye hjelp å få derfra... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Riktig sted å hente drivere for Windows 7 til denne datamaskinen er her: ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Xishan/W350S%20og%20W370S/Windows%207/ Det ligger drivere i "options"-mappen også. Lenke til kommentar
jhv94 Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Har prøvd disse, bruker de for øyeblikket, men sliter fortsatt med wlan kortet. Virker som usb-enheten har blitt i orden etter jeg gikk på Device manager og skrudde av instillingen som gjør til at usb-hubene skrur seg av for å spare strøm. Endret 30. august 2013 av jhv94 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det er mulig det kan hjelpe å oppdatere bios: ftp://multicomftp.webmercs.com/Drivere/Laptop/Xishan/W350S%20og%20W370S/BIOS/ Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Multicom sine egne maskiner bruker svært ny hardware, det er litt av poenget med disse maskinene at de er først ute med det aller nyeste. Derfor er de driverne som kommer med som regel aller første versjon og kan ha barnesykdommer. Så det er bare å smøre seg med litt tålmodighet og sjekke på nettsidene når det kommer nye driver og laste ned disse. Det er også et poeng at de fleste drivere kommer først til Windows 8, Videre har maskinene ofte en tidlig BIOS-versjon, som gjerne finnes i nyere og mer stabil versjon på nettet allerede når folk får maskinene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå