Bringer of the sixth sun Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hei! Eg har nettopp kjøpt meg ny pc, og eg har hatt en del problemer.. Eg vet jo ikke ka som skyldes disse problemene, men kan det være et CPU temperaturen er for høy? Den ligger konstant på 52grader, og eg mener det er litt mye. MB temperaturen er 32grader, kanskje litt mye det også? Eg opplever at PC'n min slår seg av mens eg spiller CS, av og til låser den seg også... eg har boxed prossesor, og 1 kabinett vifte som er standard ved sky hawk kabinettene.. ka skal eg gjøre? trenger hjeelp!! :oops: Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 nei...cpu`en tåler 85grader....det er bare at du kansje har litt svak vifte.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Litt rart den holder seg "konstant" på 52 grader da. Forandrer ikke dette seg i det hele tatt, selv om maskina jobber på spreng? Lenke til kommentar
notorled Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har hatt samme problemet, jeg satte inn 2 kabb vifter(som blåste innover) og 1(som blåste ut). den ene kabb.vifta kjølte ned hardiskene mine. og den andre satt ved skjermkortet. Jeg kjøpte også en ny CPU vifte (Termal Tech Volcano 11). Alt funker fint nå... Lenke til kommentar
tøs Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 altså jeg har boxed vifte men jeg har klokka maskinen min til 2206, men min temperatur ligger på 35 - 37C idle, max 47 grader load. Jeg har 4 kabinettvifter da, 2inn 2 ut. System temp kjører rundt 22c. (MAX) Lenke til kommentar
Bringer of the sixth sun Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Litt rart den holder seg "konstant" på 52 grader da. Forandrer ikke dette seg i det hele tatt, selv om maskina jobber på spreng? Joa, den blir jo varmere etterhvert.. Men når den kommer opp i par og 60 grader klikker jo alt.. Eg ser ikke helt hvor eg skulle fått plass til flere vifter, skulle eg kanskje ha installert ett vindu? og satt en vifte der? da ville eg jo fårr gjennomtrekk... eg fikk PC'n montert hos flexi-data i og med at eg har veeeldig lite peiling på pc :oops: eg er jo interessert i å klokke prossesoren, men eg må først få kontroll på det sånn som det er nå. Kan maskinen begynne å låse seg pga. CPU er for varm? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg kjøpte også en ny CPU vifte (Termal Tech Volcano 11). Pirke pirke, det heiter Thermaltake, ikkje thermalt tech. Til trådstarter, skaff deg noken kabinettvifter, evt ta av sida på kabinettet og sjå om det blir stabilt da. Lenke til kommentar
MedStud Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 får du noen feilmeldinger og sånt? Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 er cpu min for varm ? den holder seg rundt 55 grader men hvær gang jg spiller slår den seg av ? hva er gæli ? ------------------------- 1800 amd 1024 ddr (266) raiden 9000 (128 mb) k7n2-l (hovedkort) 80 gb Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 hadde det samme problemet. da var det for liten PSU som var problemet. Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 ok da tror jg det er psu da for den er bare på 300 w men pc min slår seg oxo av når jg eks. hører på musikk + noe annet hmmm hater dette azz .... håper jg får fixa det med ny psu a... :-) Lenke til kommentar
Stootsy Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Har du sjekket om du har autoshutdown(husker ikke helt hva det heter) i bios på 60 grader eller noe slikt da? Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 ja har skjeket det men den auto greia har jg slått av.. Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 jg kjøpte meg en ny psu på 360w ¨nå men maskina slår seg av hvær gang jg går inn på en spill appseluttt hvær gang (dette ser med alle spill) åååå hva er problemet er cpu min ødlagt ??? plzz få svar må finne ut hva dette er Lenke til kommentar
k|w| Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Tviler på at den er for varm.. hadde cpuen oppi 89 grader selv engang, men valgte å ta den av fordi det var visst slik at viften ikke var på engang . Men nok om det, problemet at pcen låser seg er nok drivere, last ner via-in drivere eller windows sine service packs. Jeg hadde samme problemet, lasta ned drivere og oppdaterte dem, ikke minst service packs! Vifter som blåser begge retninger hadde også vært en løsning, holder ikke med bare en vifte som blåser inn, du må ha en vifte som blåser ut også!. Hvis ikke er det null poeng, du får ikke viftestrømningen at kall luft går inn og varm luft går ut. Jeg hadde valgt en 120mm vifte foran og en 92mm bak. Hvis du kan det da, hvis ikke er det bare til å lage hull. Som sagt... Prosessoren din er ikke for varm, er nok ikke den som gjør at alt låser seg, er nok de forskjellige driverene. Vet i alle fall at Amd og Via hadde problemer med driverene i spill, men det har dem fiksa på Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 men maskina låser seg ikke den slår seg AV tror neppe det er driverne da :-? noen som tror hva det kan hvære ?? plz svar Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg hadde noe av det samme problemet jeg også... Tempraturen lå på rundt 70 grader hele tiden, og når jeg spilte spill og brukte enkelte programmer reboota den med en gang... Men jeg fant ut av problemet etterhvert, og problemet var fordi jg ikke hadde skrudd på kjøleribba bra nok Lenke til kommentar
simba (= Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 :o den rsstarter ikke den slår seg AV Av AV.... :x hva er gæli ???? må vite det fort Lenke til kommentar
Wildthing Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 For meg som ikke i utgangspunktet er en hw freak,sår det ut som om du kan ha et virus problem. Har du oppdatert antivirus program? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå