Gå til innhold

Er CPU'n min for varm??

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har nettopp kjøpt meg ny pc, og eg har hatt en del problemer.. Eg vet jo ikke ka som skyldes disse problemene, men kan det være et CPU temperaturen er for høy? Den ligger konstant på 52grader, og eg mener det er litt mye. MB temperaturen er 32grader, kanskje litt mye det også? Eg opplever at PC'n min slår seg av mens eg spiller CS, av og til låser den seg også... eg har boxed prossesor, og 1 kabinett vifte som er standard ved sky hawk kabinettene.. ka skal eg gjøre? trenger hjeelp!! :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Litt rart den holder seg "konstant" på 52 grader da. Forandrer ikke dette seg i det hele tatt, selv om maskina jobber på spreng?

Joa, den blir jo varmere etterhvert.. Men når den kommer opp i par og 60 grader klikker jo alt.. Eg ser ikke helt hvor eg skulle fått plass til flere vifter, skulle eg kanskje ha installert ett vindu? og satt en vifte der? da ville eg jo fårr gjennomtrekk... eg fikk PC'n montert hos flexi-data i og med at eg har veeeldig lite peiling på pc :oops: eg er jo interessert i å klokke prossesoren, men eg må først få kontroll på det sånn som det er nå. Kan maskinen begynne å låse seg pga. CPU er for varm?

Lenke til kommentar

Tviler på at den er for varm.. hadde cpuen oppi 89 grader selv engang, men valgte å ta den av fordi det var visst slik at viften ikke var på engang ;).

Men nok om det, problemet at pcen låser seg er nok drivere, last ner via-in drivere eller windows sine service packs. Jeg hadde samme problemet, lasta ned drivere og oppdaterte dem, ikke minst service packs! Vifter som blåser begge retninger hadde også vært en løsning, holder ikke med bare en vifte som blåser inn, du må ha en vifte som blåser ut også!. Hvis ikke er det null poeng, du får ikke viftestrømningen at kall luft går inn og varm luft går ut. Jeg hadde valgt en 120mm vifte foran og en 92mm bak. Hvis du kan det da, hvis ikke er det bare til å lage hull.

Som sagt... Prosessoren din er ikke for varm, er nok ikke den som gjør at alt låser seg, er nok de forskjellige driverene. Vet i alle fall at Amd og Via hadde problemer med driverene i spill, men det har dem fiksa på

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av det samme problemet jeg også...

Tempraturen lå på rundt 70 grader hele tiden, og når jeg spilte spill og brukte enkelte programmer reboota den med en gang...

Men jeg fant ut av problemet etterhvert, og problemet var fordi jg ikke hadde skrudd på kjøleribba bra nok :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...