Gå til innhold

[Løst] Vannkjøling til skjermkort (GeForce GTX TITAN)


Gjest Slettet+981234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234

Hei

 

Vurderer å kjøpe GeForce GTX TITAN med vannkjøling.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=784007

 

Fikk vite fra komplett support at det ikke følger med selve vannkjølingen. Fikk anbefalt å bruke Corsair H60 Hydro Series CPU kjøler til dette kortet.

 

Jeg synest det er litt merkelig at jeg skal bruke denne cpu kjøleren til ett skjermkort som er laget for vannkjøling. :hmm: Jeg trodde alt som trengtes fulgte med i pakken. Faktisk så bruker jeg denne kjøleren til min cpu fra før av.

 

Kan noen komme med råd om hva jeg skal gjøre her? Visst det blir for komplisert så kjøper jeg heller gtx titan uten vannkjøling.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234

Kjøp ett uten vannkjøling med mindre du går for en custom loop. Eller enda bedre, kjøp et GTX780. Hvis du kjøper et med ref design eller Asus DCII/MSI Lightning pcb kan du sette vannblokk på det senere, hvis du vil gå for custom loop.

Blir nok den vanlige utgaven. Skjønte ikke mye av det du skrev, så det blir vel litt komplisert.

Lenke til kommentar

Custom vannkjøling vil si at du kjøper inn pumpe/radiator/reservoir/slanger/koblinger, og setter sammen etter det kjølebehovet du har. Det er ikke særlig avansert, men det krever litt planlegging og en del penger.

 

Du kan kjøpe et standard titan nå, og få en vannblokk på det senere hvis du skulle bevege deg over på vannkjøling etterhvert.

Titan koster alt for mye i forhold til hva det yter, så min anbefaling vil være å gå for et GTX 780 i stedet for.

Hvis du spiller på 1920*1080 vil et 780 gi 5-10 fps mindre i f.eks BF3 i forhold til titan, men det er opp til deg om du vil betale omkring de 2500 ekstra for Titan.

 

NVIDIA-GTX-780-Benchmarks-Keynote.002.jp

Endret av eyvind1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...