Gjest Slettet+981234 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei Vurderer å kjøpe GeForce GTX TITAN med vannkjøling. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=784007 Fikk vite fra komplett support at det ikke følger med selve vannkjølingen. Fikk anbefalt å bruke Corsair H60 Hydro Series CPU kjøler til dette kortet. Jeg synest det er litt merkelig at jeg skal bruke denne cpu kjøleren til ett skjermkort som er laget for vannkjøling. Jeg trodde alt som trengtes fulgte med i pakken. Faktisk så bruker jeg denne kjøleren til min cpu fra før av. Kan noen komme med råd om hva jeg skal gjøre her? Visst det blir for komplisert så kjøper jeg heller gtx titan uten vannkjøling. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Kjøp ett uten vannkjøling med mindre du går for en custom loop. Eller enda bedre, kjøp et GTX780. Hvis du kjøper et med ref design eller Asus DCII/MSI Lightning pcb kan du sette vannblokk på det senere, hvis du vil gå for custom loop. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Kjøp ett uten vannkjøling med mindre du går for en custom loop. Eller enda bedre, kjøp et GTX780. Hvis du kjøper et med ref design eller Asus DCII/MSI Lightning pcb kan du sette vannblokk på det senere, hvis du vil gå for custom loop. ^ Uten custom vannkjøling bare kjøp et luftkjølt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Kjøp ett uten vannkjøling med mindre du går for en custom loop. Eller enda bedre, kjøp et GTX780. Hvis du kjøper et med ref design eller Asus DCII/MSI Lightning pcb kan du sette vannblokk på det senere, hvis du vil gå for custom loop. Blir nok den vanlige utgaven. Skjønte ikke mye av det du skrev, så det blir vel litt komplisert. Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Custom vannkjøling vil si at du kjøper inn pumpe/radiator/reservoir/slanger/koblinger, og setter sammen etter det kjølebehovet du har. Det er ikke særlig avansert, men det krever litt planlegging og en del penger. Du kan kjøpe et standard titan nå, og få en vannblokk på det senere hvis du skulle bevege deg over på vannkjøling etterhvert. Titan koster alt for mye i forhold til hva det yter, så min anbefaling vil være å gå for et GTX 780 i stedet for. Hvis du spiller på 1920*1080 vil et 780 gi 5-10 fps mindre i f.eks BF3 i forhold til titan, men det er opp til deg om du vil betale omkring de 2500 ekstra for Titan. Endret 29. august 2013 av eyvind1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jepp, titan er ikke verdt pengene, men det tviler jeg på at et 780 egentlig er også Så lenge du ikke er ekstremt kresen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Takk for svar. Pris er ikke så viktig. Kjøper den vanlige utgaven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå