Miklagarden Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei! Jeg sluttet i jobben 1.juli i år, begynte for godt over ett år siden. I juni fikk jeg feriepengene fra ifjor og opptjente feriepenger fra i år i juli. Men på lønnsslippen fra juni står det at jeg fikk månedslønn (27000) og månedslønn trekk (-30000). Mangler jeg ikke en hel månedslønn og enda litt til? Jobbet jo tross alt HELE juni. Er i samtale per epost med bydelen jeg jobbet for i Oslo kommune. Saksbehandleren min skriver f. eks "Ingen har lønn under ferie. Feriepengene skal dekke den perioden arbeidstager tar ut ferien sin. Med andre ord, ingen får lønn i juni, det er den måneden ferien avregnes. Alle arbeidstagere har krav på å ta ut 25 dager ferie, og samtlige dager avregnes da. Dager man har til gode når man slutter, som er trukket i juni, vil bli utbetalt." Men jeg hadde jo ikke ferie i juni? Hadde i teorien ikke ferie i det hele tatt. Jeg jobbet jo hele juni! Saksbehandler skriver også "Som forklart tidligere i mailen min: I juni skal det kun utbetales feriepenger – ingen lønn. Dette fordi ingen arbeidstagere har ferie med lønn. I juli er det utbetalt feriepenger opptjent i år, samt 20 feriedager." Har jeg ikke krav på junilønn etterbetalt i juli da? Igjen, jeg jobbet HELE juni. Fikk utbetalt for feriedagene, men ikke selve junilønnen. Kan noen hjelpe? Er takknemlig for alle hjelpelige svar da jeg trenger all hjelp jeg kan få! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Vanligvis så får du lønn i 11 mnd, og feriepenger den 12. mnd. - Hvis du får feriepenger i Juni, og så jobber hele mnd. så har du jo i prinsippet jobbet i ferien din - men du sier jo at du har fått betalt for feriedagene dine, siden du ikke får betalt i ferien (bare feriepenger) så har du altså fått betalt for Juni iogmed at du fikk betalt for feriedagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå