Gå til innhold

Nettbasert IT-utdanning? Hva anbefales? (Hva med informasjonsbehandling?)

Anbefalte innlegg

Jeg jobber og har ikke mulighet til å flytte for å studere, ei heller lyst. Men nå er jeg gira på å studere, så hva gjør man? Nettstudier! :)

Det må være noe innen data, jeg jobber jo på dataen til vanlig; behovet for utdanning ble litt mer synlig enn det har vært før da jeg ringte for å uthøre om en it-jobb, og endte da opp med å ha liten sjanse for å få jobben. Det regna jeg egentlig med, i grunnen, og jeg har store planer om å endre på det. :)

Jeg er ikke så veldig interessert i programmering, og det er mer support, nettverk osv som er av interesse - altså ting som er litt mer praktisk rettet en å sitte og skrive koder. Nettverk-admin er kanskje heller ikke så interessant, så når man ikke helt vet hva man bør se etter setter man seg jo på Google.

Det første jeg fant som kunne være av interesse var Hist sin studie som heter informasjonsbehandling. Har jo lest litt om det, men føler ikke jeg helt får tak i hva det faktisk dreier seg om. Får litt statsvitenskap-følelse av hele greia, der utdanningen sikkert er interessant nok, men kanskje ikke kommer til å lande deg DEN knalljobben. Er det noen her som har studert info-behandling og kan si litt om hvordan det var å studere og hvordan det gikk med jobb etterpå?

Tar også i mot forslag på andre utdanninger. Kurs er i grunnen ikke så aktuelt, er mest gira på en bachelor og så kan jeg heller ta kurs jeg måtte trenge i etterkant.

Hører gjerne også erfaringer og generelle tanker og innspill. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk på HiN for hundre år siden, og kan ikke svare for nettstudiet. Jeg jobbet fra frokost til middag, og noen ganger i helgene. Du må være ganske disiplinert for å gjennomføre det samme som ett nettstudie uten å ha faste oppmøter og medstudenter å arbeide sammen med. Det blir antagelig tøft, men når andre kull har gjennomført før deg, hvorfor skal ikke du klare å gjøre det samme? Du må rett og slett bare bestemme deg for at dette ønsker du å gjøre, og så gjøre det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...