Bentein Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Ja, ser poenget i at det trolig ikke er en stor bug ved VAC da jeg ikke har sett mange andre som har blitt tatt i samme tidsrom. Dog kan det jo ikke utelukkes at det skyldes et sært lite program jeg har, eller rett og slett en feil liggende i VAC. Om det ikke ordner seg opp i mot Steam-support så får jeg se hvor langt jeg orker å ta det, men en ting er i allefall sikktert, og det er at jeg aldri aldri kommer til å kjøpe spillene på nytt. Blir jo som å ta ut ekstra penger å løpe etter lommetyven for å gi dem til han.. Om ikke annet bør jo dette gi litt liv i diskusjonen rundt forbrukerrettigheter når man har klienter som Steam/Orgin og lignende. Lenke til kommentar
Katuko Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Tingen er vel at spillet fortsatt er fullstendig tilgjengelig for deg. Du kan spille det på LAN og usikrede servere, men ingen VAC-sikrede (som jo er majoriteten). Fra Valve sitt standpunkt så river de ikke produktet ut av hendene på deg, de bare begrenser bruksområdet fordi du har overtrådd reglene deres. Når det er sagt så er tilfeller som dette rimelig uheldig, men så vidt jeg vet er VAC sikkert nok til at de få kundene som blir urettferdig rammet tydeligvis er et mindre problem enn å gjøre systemet løsere. Noen har også truffet på support-folk som har hjulpet dem med VAC-ban, så selv om de ikke gir ut informasjon om ban-grunnlaget av sikkerhetshensyn (synes det burde værre mulig å få noen nøkkelord i hvert fall) så finnes det vel fortsatt håp. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Tingen er vel at spillet fortsatt er fullstendig tilgjengelig for deg. Du kan spille det på LAN og usikrede servere, men ingen VAC-sikrede (som jo er majoriteten). Fra Valve sitt standpunkt så river de ikke produktet ut av hendene på deg, de bare begrenser bruksområdet fordi du har overtrådd reglene deres. Når det er sagt så er tilfeller som dette rimelig uheldig, men så vidt jeg vet er VAC sikkert nok til at de få kundene som blir urettferdig rammet tydeligvis er et mindre problem enn å gjøre systemet løsere. Noen har også truffet på support-folk som har hjulpet dem med VAC-ban, så selv om de ikke gir ut informasjon om ban-grunnlaget av sikkerhetshensyn (synes det burde værre mulig å få noen nøkkelord i hvert fall) så finnes det vel fortsatt håp. Usikrede servere eksisterer ikke så vidt jeg vet, i allefall når jeg søkte på usikrede servere når dette skjedde meg fannt jeg ingen når eneste kriteriet mitt var ping under 150. Jeg har som sagt ikke overtrådt noen regler, og er jo det som irriterer meg så grønn! At de er klar over at noen false positives eksisterer vil også jeg anta. I allefall de med ansvar for VAC, og at dette kan være verdt det i det store bildet mot at serverne faktisk er jevnt over tomme for hackere/cheatere tror jeg også kan være verdt det, men da må også Steam ha et eller annet system som fanger opp false positives. For er greit surt å bli kallt en jukser når man har hatt rent ruleblad omtrent siden cs:s kom ut. Spesielt når man mister muligheten til å forsvare seg, samt at det går an å søke opp VAC banned steam-id's så man blir brennmerket som jukser. Samt at det finnes nok av folk som er hellig overbevist om at VAC ikke kan gjøre feil. Og jeg skal kanskje ikke kritsere de så mye fordi jeg har aldri hørt noe snakk om dette før jeg opplevde det selv, og man har jo selvsagt utrolig liten kontroll på hva jeg skriver er som er sannt/ikke sannt. Vil dog anbefale alle som påstår jeg har cheatet å sjekke [TBMO]Bentein på hellfrager.no sin office only map. Er stort sett der jeg har spillt og den K/D ration burde være bevis nok Er ikke 12 som når jeg spillte aktivt clan spill for mange år siden, er så vidt den er positiv i dag. Og med aimbot eller wallhack skulle den jo vært i det minste litt bedre. rent logisk sett i allefall Portal, hl2 etc som jeg også ble bannet fra i samme slengen er fullt tilgjengelig, men både CSS og The Ship vil jeg si er ubrukelige og 0 verdt uten VAC servere. Kan nevne at jeg hostet en egen server og kverket bots i 30 min etter at dette skjedde, og ironisk nok ble jeg autokicket fordi jeg drepte gissel etter at vi vannt en runde når jeg spillte T, så ikke en gang der jeg setter reglene selv ble jeg godtatt den dagen Lenke til kommentar
DaTrader Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hei! Skulle i sted spille litt CS:S, noe jeg ikke har gjort på en par måneder eller noe sånnt. Og klarte da ikke å koble meg på noen servere med VAC, da jeg fikk melding om at kontoen min var bannet. Har hatt CS:S på denne kontoen siden type 2005-2006 ish og har ikke plutselig begynnt å cheate nå, så ser ikke helt hvor dette kommer fra. Så det jeg lurer på er om dette er en bug som har kommet med siste oppdatering av Steam? (Oppdaterte rett før jeg startet CS) eller om dette er en reel ban. Og hvis sistnevnte, hvor tar jeg kontakt for å få ordnet opp i dette og har jeg noen reel sjanse? På forhånd takk for svar. Bentein Er du først blitt bannet så er du permanent bannet, sorry. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Rart at noen bare blir bannet uten grunn, eller hva? Mens alle jeg kjenner (og som ikke cheater) med 1000+ timer, ikke blir det? Uansett så er bannen der, den er perm, og det må du bare finne deg i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Holy crap, skikkelig hardcore de greiene der. Bra at jukserne blir straffet hardt, men samtidig er det vel ikke fullt så bra at alt behandles automatisk og uten mulighet for å ordne opp i eventuelle uskyldige feil. Er systemet virkelig så perfekt at "false positives" er en umulighet? Kan det være noen som har lånt kontoen din? Selv ble jeg bannet etter en uke å ha cheatet, så jeg vet at det går rimelig kjapt. Men det har vært en liten storm for noen år siden da det var en del som ble bannet pga feil, men jeg ser på det som lite sannsynlig at dette er snakk om det. VAC er et av de mest sostifikerte systemene der ute, og jeg har liten tro på at dette er snakk om annet enn juks. Men dersom du har lyst til å prøve deg i systemet, er det bare å si lykke til. Her er forresten svaret jeg fikk fra support etter å ha blitt bannet (dette var faktisk jeg helt skyldig i: Hello XXXXXX, Thank you for contacting Steam Support. Our system indicates that the account has been permanently banned by the Valve Anti-Cheat system (VAC) - Steam Support is unable to lift the ban. We will not disclose the cheats which were detected, nor will we provide the date and time the infraction took place. VAC has confirmed that the ban on the account was applied legitimately. This ban applies to a Steam account (regardless of who was using the account at the time the infraction occurred) and any VAC protected games registered under the account at the time of the ban. The use and security of the Steam account is your responsibility. This ban does not affect third party games that are tied to this account unless otherwise noted. To see which games your VAC ban affects, please launch Steam and go to File > Settings > Account tab > select "Click here for details" under VAC Status. For games on the account which are VAC banned, you may still play single-player and connect to non-secure servers (if applicable). Please change your filter settings in the server browser list to show servers which are not VAC-secured (from the Steam main menu go to the "View" option, select "Servers", then "Change Filters", and select "Not secure" in the Anti-Cheat drop-down). We cannot move game subscriptions from accounts which have been banned by VAC. Before continuing to use Steam and Steam games on your computer, please remove all cheats from your system (if you do not know where the cheats were installed, you may want to consider reformatting the machine and starting over with a new installation of your operating system). Failure to do so may result in further VAC bans on the account. If you choose to purchase a new copy of the VAC banned game(s), please create a new Steam account to register the games on. For more information on Valve's policies, please see the Steam Subscriber Agreement and the Rules of Steam Online Conduct: Steam Subscriber Agreement http://steampowered.com/index.php?area=subscriber_agreement Rules of Steam Online Conduct http://steampowered.com/index.php?area=online_conduct Nå er det slik at de aldri kommer til å innrømme feil, slik er rett og slett VALVEs politikk, noe de håndhever på lik linje som om du vil refundere på et spill du har kjøpt, det skjer bare ikke. Dersom du vil spille dem på nytt igjen, kan du gjøre som jeg, og mange andre har gjort før deg: 1. Lag ny konto 2. Kjøp spillet på nytt 3. Spill Endret 30. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) De trenger nødvendigvis ikke gi ut noe nyttig informasjon til utviklerne av fuskeprogramvare for å bevise cheating. IP, dato og klokkeslett, spill og årsak til ban (f.eks. type cheat i kategori ikke etter navn). Bare se hvordan punkbuster gjør det: http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf3-lfb41.html Hvordan er denne informasjon brukbar for sluttbruker? Er gode grunner til at tidspunkt holdes skjult, for å gjøre det vanskeligere for de som lager nevnte fusk å bestemme nøyaktig hva som blir oppdaget. IP er for sluttbruker irrelevant, og blir kun relevant for support ved en evt. klage fra deg. Ser ei heller ikke hvordan betegnelsen "WH", "Multi", "Trigger" e.l. skal være behjelpelig for sluttbruker. Har du gjort noe galt vet du godt selv hva som er gjort. Har du ikke gjort noe galt tar du kontakt med support uansett. Forøvrig, ikke bruk PB som noe eksempel. PB er det værste av det værste både på kundebehandling og anti-cheat. Eneste de klarer oppdage er falsk-positiver laget "for the lulz", og eneste måten du kan bli unbannet fra noe slikt er at de som faktisk fikk deg bannet frigir informasjon om hvordan de gjorde det(Kort sagt, hadde det ikke vært for samvittigheten til noen få ville tusenvis fortsatt vært utenstengt). Finnes forøvrig fortsatt en hel drøss med metoder som fungerer gjennom PB hvis det er en person man ikke liker, men (heldigvis) ikke fritt tilgjengelig. Endret 30. august 2013 av Vizla Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Fikk svar fra support i sted. Overraskende raskt da de sa de hadde stor pågang, men svaret om fra noen som ikke en gang hadde lest igjennom hva jeg hadde skrevet og var copy paste fra nettsiden deres.. Pissgreier, men har lagt igjen tilbakemelding så får vi se hvor langt de drar det.Og til de som sier jeg sikkert har cheated, jeg har selv flere tusen timer i spillet, samt mange andre spill som bruker source motoren. Hvorfor skulle jeg plutselig started å cheate nå mener du? Makes no sense to me. Du sier vel også at siden mange av kameratene dine har gått på gata i flere år uten å bli arrestert for drap foregår det ikke justismord? Because fuck logic, right? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Om VAC bannet feil ofte, ville VAC blitt shuttet ned. Jeg har derfor ingen tro på at VAC har gjort en feil i ditt ene tilfelle. Jeg har selv bannet hundrevis av spillere for obvious cheat gjennom replays, og jeg har sikkert fått 60% klager på bannen sammen med "jeg ble hacka", "det var flaks", "jeg er bare god", "du er en idiot". Ikke fuck logic, men jeg tror ikke at det skjedde uten grunn. (PS. VAC bans kommer ikke samme dag som du cheater, ofte flere uker i etterkant.) Jeg har forresten aldri sagt at du har cheatet, jeg sier bare at jeg tror det har blitt cheatet på din konto, og resultatet vil være det samme. Permban, om du liker det eller ei. Endret 31. august 2013 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Tror nok ikke dette dreier seg om false positiv. TS, har du lånt vekk brukeren til noen? Tenk nøye gjennom det, har noen fått spille CSS på din konto i det siste, som du vet om, som ikke var deg? Det er fort gjort at noen cheater mens du er f.eks i et annet rom (merk at dette er ditt ansvar, og dersom det er noen som har gjort dette mot deg, har du ingenting du skulle sagt, da du har ansvar for hvem som bruker kontoen din). Endret 31. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Bortsett fra prinsippet om at Steam/Valve i prinsippet bare kan ta i fra meg et kjøpt produkt og si at jeg må kjøpe det på nytt. Er jo et ran! Så blir nok heller å kontakte forbrukermyndigheter isteden for å kaste penger på jævelskapet! Ser ikke helt hva problemet her er. Det er Valve vi snakker om. Om de vil kan de stenge hele kontoen din og nekte deg tilgang til noen av spillene dine, og de trenger ikke engang en grunn til det. Selvsagt kommer det neppe til å skje, men som du selv sier er det en prinsippsak. Det verste er at du ga dem lov til å gjøre det når du aksepterte EULA, så du har bare deg selv å skylde på. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 EULA kan aldri trumfe lov, det blir en alt for simpel jus-forståelse. Har selv sett på dette via forbrukerrådet nå og da det et liten tvil om at de henvender seg direkte mot norske kunder vil i utgangspunktet forbrukerkjøpsloven gjelde. Worst case scenario er faktisk EU lover. At de selv henviser til california sine lover blir i denne sammenheng uten betydning. Rent juridisk.Og jeg er 100% sikker på at ingen andre har hatt tilgang via min pc, da jeg ikke er en 16 åring med mange mennesker på besøk og spiller pc med kompiser, men en 23 år gammel småbarnsfar og pendlende student. Dette gjør at jeg spiller lite i en travel hverdag og i allefall aldri spiller når jeg først har litt kvalitetstid med venner. Så 100% sikker på at det ikke har skjedd via min PC at andre har spillt. Og siden jeg har Steam Guard aktivert, vil det si at både mail og Steam må ha blitt hacket for at f.eks en hacker i Russland skal kunne ha spillt via min konto. Samt at når jeg spiller så lite er det lett å følge med aktivitetsloggen, så jeg vet egentlig vilken da jeg må ha blitt "tatt" for hacking da det er over 2 uker siden sist jeg spillte CSS og det var 3 uker før det igjen gangen før der var. Så må nesten være for 2 uker siden. Uten at det gjør meg mye klokere på hvorfor jeg er utestengt tough...Og til de som sier 0% sjanse for false positives, jeg er enig i at sjansen nok er svært lav, da noe annet ville vært vanskelig å operere med fra Steam sin side. Men samtidig vet vi jo at f.eks Tumblr plutselig ble flagget som cheat. Kanskje var det så enkelt som at mitt nye turtlebeach headset har noe lignende koding liggende som dermed kan ligne på en wallhack slik mumblr gjorde når det var problemer der? Det er jo flere slike eksempler, og hva skjer når det ikke er et stort program som brukes av flere tusen, men det kun er noen få titals spillere som har et program som likner? Man står i allefall mye svakere når man skal kontakte Steam om saken. Hele grea minner meg om rettssystemet i Japan, hvor alle innvolverte mente de ikke hadde justismord i det hele tatt og alle var hellig overbevist om dette, fordi de hadde nesten utelukkende tilståelsessaker. Så kom en rapport om avhørsteknikene til politiet, og synet endret seg radikalt. Den store forskjellen her er at det aldri kommer til å komme noen uavhengig kontroll av Steam og VAC så her får man bare høre den ene siden stort sett, og de få som blir uskyldig bannet blir det da svært lett å avfeie som juksere. BTW, her som er i hellfragger miljøet og som kan sjekke ranks på office serveren deres? Er stort sett kun der jeg har spillt, så om noen kunne sjekket KD ration min der og sendt meg på PM evt postet her hadde jeg vært svært takknemmelig! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Kan ikke forstå at folk ikke tror at VAC kan ta feil. Nei, det skjer nok ikke ofte, men den ene gangen det skjer så må det da være jævla kjipt, spesielt når folk i tillegg anklager deg for å faktisk jukse. 4 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Kan ikke forstå at folk ikke tror at VAC kan ta feil. Nei, det skjer nok ikke ofte, men den ene gangen det skjer så må det da være jævla kjipt, spesielt når folk i tillegg anklager deg for å faktisk jukse. Sålenge systemet fungerer bra mesteparten av tiden er det nok mange som ser på de feil som er som "akseptable tap". Man må forvente feil og da har man alternativene å ikke ta noen av jukserene eller å ta noen fler enn bare jukserene. Som spiller må du ha i tankene når du spiller at hva som skjer på din pc blir overvåket, bare kjør velkjent programvare samtidig. Og vi har hatt situasjon hvor vac masse bannet spillere, tilbake i 2010 ble mange Modern Warfare 2 spiller bannet ved en feil, valve tok da og fjernet bannen disse spillerene hadde fått samt ga de alle ett gratis spill. Så vi vet hvordan valve håndterer feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Kan ikke forstå at folk ikke tror at VAC kan ta feil. Nei, det skjer nok ikke ofte, men den ene gangen det skjer så må det da være jævla kjipt, spesielt når folk i tillegg anklager deg for å faktisk jukse. Vel, Valve Anti-Cheat eller såkalt VAC sier vel sitt om saken? VAC kan vel som alt annet ta feil, men jeg er lei av å synes synd på folk i slike saker, da jeg har sett så mange hundre typiske klager på bans. Både gjennom VoiPlay bans, replay bans og her er enda en VACban. Hvem som har spilt på hans konto, det uttaler jeg meg ikke om. Eksempel på de typiske klagene jeg har fått gjennom playzeek som bruker VoiPlay-systemet: -"Jeg har aldri cheatet, og nå er jeg bannet?" -Jeg sjekker grunnlag for ban med screenshot fra klient (Dette sørger VoiPlay for). -Jeg ser gjennom replay-arkivet for å se om det ligger replays som han deltar i. -Jeg ser på replayen. Etter omlag 200 sjekker jeg har gjort for playzeek, har jeg aldri sett en feilaktig ban, selvom systemet er sågodt som automatisk. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg sa at det er kjipt om man faktisk blir tatt for å jukse om man ikke gjør det. Jeg sitter ikke her og gråter, og er fullt klar over at folk faktisk prøver å jukse. Jeg er glad de blir tatt, og jeg er glad vi har VAC. MEN; som sagt, det er JÆVLA kjipt om man faktisk blir bannet uten grunn. Hvordan hadde du reagert om du ble bannet uten å ha jukset? "Jaja, de fleste som blir tatt jukser faktisk, så da går det bra da". Vi vet ikke om trådstarter har jukset eller ei, men la nå tviler komme han til gode. Er ikke som om det er vi som skal sjekke hva som har skjedd og eventuelt fjerne bannen uansett. Har han jukset, good riddance, men jeg vet faktisk ikke en dritt om hva som har skjedd, og om han har blitt bannet uten å gjøre noe så ja, da synes jeg det er jævla kjipt for han. Jeg skal ihvertfall ikke gni det inn i fjeset hans som noen her nesten gjør uten å vite om han fortjente det eller ei. Håper han forblir bannet om han jukset, håper bannen blir løftet om han ikke jukset. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 En uskyldig dømt er alltid synd, men nå er han dømt, og jeg vil derfor si at VAC har bevis for at kontoen hans er cheatet på. (Igjen, jeg sier ikke at han har cheatet, det kan være en kompis eller en russer.) Er det skjedd en feil? Ja, da gjør Valve opp for seg. Lenke til kommentar
Bentein Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Der tar du feil Jonas. Jeg vet at ingen andre enn jeg har vært på kontoen. siste 6 mnd har jeg til sammen 10 timer i css, altså veldig lett å holde kontroll på at det bare er jeg. Har steamguard osv seff, og er en godt voksen person som har mye styring av aksjeporteføljer osv på pc'n, så denne er selvsagt aldri forlatt påslått. Så jeg vet at dette må skyldes noe som har skjedd mens jeg selv har spillt, og dermed vet jeg også at jeg er uskyldig, da jeg jo selvfølgelig har kontroll på om jeg cheater eller ikke. Jeg vet også at Steam ikke rydder opp, da support ikke en gang leste det meget lange innlegget jeg skrev der jeg tok med absolutt alt av informasjon jeg kunne tenke burde være med for å belyse dette best mulig. De tok kun ctrl c, ctrl v fra egne nettsider om VAC. Og det som er så fun er at når CSS var nytt og jeg var tenåring spillte jeg skitmye, har sikkert flere tusen timer i spillet og lå jevnt over på en KD ratio på 12. Mange dårlige tapere i chat beskyldte meg for juks og ble bannet fra noen public servere fra sjalu admins mens aldri noe stress. Nå har jeg en K/D ratio på 0,7 til 0,85 et sted, og jeg bli VAC banned. Hadde de i det hele tatt orket å prøve å se på det jeg har gjort tilgjengelig for dem av historikk vil de se at det bare er utrolig usannsynlig at jeg har cheated, så det eneste de har er en detect i VAC. Denne har dog jeg 0 tilgang på, så er umulig å forsvare seg mot. Hadde jeg fått en ip kunne jeg fort sjekket om det faktisk er hacking av konto kombinert med ikkefungerende SteamGuard. Hadde de kunne sagt dato, kunne jeg koblet dette opp mot om det var noe jeg hadde innstalert da, eller om det var det nye headsetet mitt som faktisk trigger noe. Og så kunne dette bli sjekket. Hadde de giddet, kunne de sjekket servere og hva som blir lasted ned automatisk av skins osv der, da dette er en potensiell kilde. Ingen av disse tingene har de giddet å gjøre. så at steam ordner opp er en sannhet kun i de situasjonene når det er snakk om så store mengder mennesker på en gang at det er umulig å komme seg unna det uten en PR skandale. Serviceinnstillingen er med andre ord: Må vi? nei? Vel da gidder vi ikke. Ellers vil jeg si at jeg faktisk ikke har noe i mot en false positive i ny og ne da dette gjør at mange færre cheatere slipper unna. Derimot MÅ dette komme sammen med et system hvor folk faktisk har en sjans i havet til å forsvare seg, ellers vil uskyldige bli utestengt, noe som er uholdbart. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 må ikke bli VAC bannet på CS:S da.. Det er jo ikke noe gøy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Det står tydelig forklart at dine tanker om grunn ikke er aktuelle: The following will not trigger a VAC ban: Using chat programs like X-Fire System hardware configurations Updated system drivers, such as video card drivers Det står også tydelig forklart at det å "anke" en ban ikke er aktuelt: Steam Support cannot remove the ban on your account. Det at du ikke får årsak, tidspunkt eller grunn til bannen din står også godt forklart på support-sidene. Jeg slutter min diskusjon i denne tråden med å si at det er synd om du har vært den uheldige som ble uskyldig bannet, men jeg står på mitt. Endret 31. august 2013 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå