GRI-lzen Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg ønsker å investere i en bærbar pc som skal vare noen år. Greia er at jeg ikke eier en bærbar pc for øyeblikket og trenger det helst så fort som mulig. Skal ikke bruke den til å spille på, men skal bruke den innenfor et IKT studie jeg har begynt på. Da vil jeg i oktober få bruk for bærbar pc til bl.a. CAD. Skal bruke programvaren NX 8.5, og stiller litt krav til grafikkløsning og det støtter ikke OS X. Pc'en skal: - være enkel å ha med seg (altså ikke større enn 15,6" eller mindre enn 13"). - robust - SSD er viktig - God grafikkløsning - 4. gen Intel (Haswell) er ønskelig for god ytelse + lite strømforbruk - bør ha relativt god batterilevetid Har vurdert å vente til nye Macbook Pro kommer med Haswell og sannsynligvis kommer den med Intels Iris pro 5200, men vet ikke om jeg kan vente så lenge med kjøp av pc. Jeg må også installere windows på den. Ellers har jeg sett på Asus Zenbook Touch UX31LA: http://www.dinside.no/920831/asus-zenbook-touch-ux31la Denne bruker grafikkort: Intel HD 4400, er dette å anbefale? Noen som vet når Zenbook infinity med Haswell kommer og til hvilken pris? Tanker rundt det over, eller andre anbefalinger/meninger og forslag? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Zenbook infinity kommer mot slutten av året, november mest sannsynlig, kan hende oktober. Prisen ryktes å havne rundt 16.000-20.000,- avhengig av config (basert på prisene det er hintet om i USA), men ingenting er bekreftet. Sett på min test av Acer V5-573G? Den klarer mange av kravene dine ihvertfall og koster ikke skjorta heller. Kommer nok en 14" utgave med lignende specs også i ukene fremover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå