Gå til innhold

Barbatus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, fotopoulsen.

Dette var en fornøyelig,- nesten litt komisk skapning !

Den ser klok ut, og jeg har lyst til å tro at disse fuglene har en særegen personlighet.

Posituren er artig, - det ser nesten ut som om den står med

"henda i lomma", som vi sier i Østfold.

Skarphet og farger er som vanlig av ypperste klasse, og jeg tror det er mange som ser denne spesielle fuglen avbildet for første gang, - meg selv inkludert.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, fotopoulsen.

Dette var en fornøyelig,- nesten litt komisk skapning !

Den ser klok ut, og jeg har lyst til å tro at disse fuglene har en særegen personlighet.

Posituren er artig, - det ser nesten ut som om den står med

"henda i lomma", som vi sier i Østfold.

Skarphet og farger er som vanlig av ypperste klasse, og jeg tror det er mange som ser denne spesielle fuglen avbildet for første gang, - meg selv inkludert.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Atter en gang, tusen takk for hyggelig kommentar. Du er trofast. Det er ekstra hyggelig å få kommentar når det ikke er så mange. Og ekstra hyggelig når det er noen som gidder å ta seg tid til å være litt utdypende, slik som du pleier å være.

Lenke til kommentar

Hei :D

Tenke seg til en fugl komme svevende i lufta, med et vingespenn på opp mot 280 cm ! DET hadde vært en opplevelse for livet. Det er som Albert her skriver, at en har lyst til å tro at disse fuglene har en særegen personlighet. "Bredbent" , selvsikker og smart.. Du har gjort en verdifull jobb fotopoulsen, ved å forevige alle disse enorme fuglene, og vil dele de med oss. Og du har fått det til så levende, at man nesten kan kjenne vingeslagene suse forbi. Takk for alle flotte bilder :D

Lenke til kommentar

Hei :D

Tenke seg til en fugl komme svevende i lufta, med et vingespenn på opp mot 280 cm ! DET hadde vært en opplevelse for livet. Det er som Albert her skriver, at en har lyst til å tro at disse fuglene har en særegen personlighet. "Bredbent" , selvsikker og smart.. Du har gjort en verdifull jobb fotopoulsen, ved å forevige alle disse enorme fuglene, og vil dele de med oss. Og du har fått det til så levende, at man nesten kan kjenne vingeslagene suse forbi. Takk for alle flotte bilder :D

Takk for fyldig og fin kommentar Lisbeth.

Selvsikker er den, og den har en egenvilje og lar seg ikke diktere. I Himalaya opfattes den noen steder som en mytologisk skapning og tilbedes af munkene og de indfødte som en representant for det evige liv, idet den flyver til himmels med de dødes knogler. Hos noen munkeordner ble likene lagt ut til dem for å sikre ferden til evigheten.

Lenke til kommentar

Du leverer gang på gang fotopulsen.

Det er som de andre sier her at det er en fornøyelse å sitte å se på dine foto.

Jeg kan ikke huske å ha sett hverken bilder eller film av denne krabaten før.

Tusen takk for hyggelig kommentar Hans Olav!

Ja,det er en svært sjelden fugl. Jeg har heller ikke sett maken før. På ørnereservatet likte de å kalle den en flygende drage. Det kommer nokk av utseendet, personligheten og det mytologiske ryktet. Dette er en ungfugl de eldre er en del gulere i fjærdrakta.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...