Gå til innhold

Kommer ikke på nett med min smart-TV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Get gir deg kun 2 offentlige IP adresser. Derfor kommer du på med bare to enheter om gangen... En switch jobber ikke med IP adresser, den er som skjøtekontakt - gir deg flere porter til å kunne koble til flere enheter i LAN'et ditt.. En router har tar i mot den ene IP adressen du har, og deler ut egne IP adresser til alle enhetene dine som du kobler på. Den oversetter også IP adressene som den gir ut til deg, til den offentlige IP adressen den har mottatt fra Get, med en funksjon som kalles NAT (Network Translate Protocol)...

Derfor må du ha en router...

Lenke til kommentar

Get gir deg kun 2 offentlige IP adresser. Derfor kommer du på med bare to enheter om gangen... En switch jobber ikke med IP adresser, den er som skjøtekontakt - gir deg flere porter til å kunne koble til flere enheter i LAN'et ditt.. En router har tar i mot den ene IP adressen du har, og deler ut egne IP adresser til alle enhetene dine som du kobler på. Den oversetter også IP adressene som den gir ut til deg, til den offentlige IP adressen den har mottatt fra Get, med en funksjon som kalles NAT (Network Translate Protocol)...

Derfor må du ha en router...

Ok. Er en trådløs router like bra som en vanlig router? Fordelen er vel at jeg slipper disse ledningene og at jeg kan bruke laptoppen overalt i leiligheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...