Gå til innhold

Kommer ikke på nett med min smart-TV

Anbefalte innlegg

kommer ikke på nett med min smart tv

Har koblet en ethernet kabel til tven som går inn i get microbox og som er koblet til veggen via en slik splitter. Får opp meldingen no network når jeg søker etter nett på tven.

I denne splitteren er det også koblet et annet modem fra get (for internett til datamaskiner) Dette modemet er igjen koblet til en ruter som 2 datamaskiner er koblet til.

Er det noe ved oppsettet her som gjør at tven ikke kommer på nett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja da skal du ha hvertfall 4 porter og 254 IP adresser som kan brukes.. Skjønner ikke hva problemet ditt er da.. Du må forklare dypere, hva har du av utstyr og hvordan det er satt opp

ok jeg skal prøve,

Tven er koplet til en get micro box med en hdmi kabel. Get micro boxen er koplet til vegguttaket, med en slik ekstra dings fra get som gjør at 3 kontakter kan kobles vs 2.

Fra TVen går det en ethernet kabel som er koplet til ruteren. Fra denne ruteren går det 2 ethernet kabler til 2 pcer. Ruteren er koblet til et modem fra get. modemet fra get er koplet til veggutaket der get micro boxen er koplet til. Så 2 av 3 kontakter er brukt der.

Ruteren er nummerert fra 1-5. nr 1 lyser grønt, nr 3 har orange farge,, nr 4 lyser grønt. Resten (2 og 5) lyser ikke. På modemet fra get lyser alle lampene.

Håper du forstår oppsettet.

Lenke til kommentar

I hvilken port på routeren har du koblet inn modemet? Høres ut som du har satt kabelen i en Lan port og ikke i Wan/Internet porten. Du sier du har 2 PCer + TVen koblet til routeren din, da skal du ha en port ledig.. Hva slags router er det du har?

modemet er koplet på ruteren i nr 1. Jeg har en netgear ruter. koster 299 tror jeg

Lenke til kommentar

Bilen min er blå og sykkelen min er oransje....

Skjønner du hvor jeg vil hen? :p Det sier ingenting om hva slags bil eller sykkel jeg har... ;) Du gir utrolig lite info om alt sammen her... Kom med modellnummer på utstyret ditt og gjerne IP adresser etc, hvis du kan.. Legg gjerne ved bilder også..

Og som Mr D sier, så høres det ut som du har en switch og ikke en router

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Du svarer egentlig ikke på spørsmålet til Christian. Modemet skal være koblet i internettporten på den første routeren. Ellers vil du støte på endel merkelige problemer underveis.

Generic_Setup_complete.jpg

Sorry, men ser bak at det er en switch. Der er det kun lan porter

Lenke til kommentar

Av innleggene dine virker det som om du ikke bruker ruter- funksjonen i din ruter, kun switch- funksjonen.

Jeg forutsetter at modemet ditt er koblet korrekt da du har nett på noen av enhetene dine. På routeren din har du som regel fire porter markert med 1,2,3 og 4. Disse skal du ikke koble modemet til da det er switchen som er innebygd i ruteren.

Du skal koble til modemet ditt i en port som enten står for seg selv (pleier å stå wan på den), eller så har den en annen farge enn de andre.

Se her for eksempler (så skjønner du kanskje tegningen også):

netgear-jwnr2000-wireless-n300-router.jp

2011-07-10_080849_netgear_reset.jpg

Lenke til kommentar

Av innleggene dine virker det som om du ikke bruker ruter- funksjonen i din ruter, kun switch- funksjonen.

Jeg forutsetter at modemet ditt er koblet korrekt da du har nett på noen av enhetene dine. På routeren din har du som regel fire porter markert med 1,2,3 og 4. Disse skal du ikke koble modemet til da det er switchen som er innebygd i ruteren.

Du skal koble til modemet ditt i en port som enten står for seg selv (pleier å stå wan på den), eller så har den en annen farge enn de andre.

Se her for eksempler (så skjønner du kanskje tegningen også):

netgear-jwnr2000-wireless-n300-router.jp

2011-07-10_080849_netgear_reset.jpg

takk, men bak på switchen min (som jeg tror det nå er) så er det kun lan porter og alle portene ser helt like ut. Ikke slik som på tegningen din. Jeg er forvirret nå. Hvorfor kan jeg ha 2 enheter koblet til nettet(1xpc,1xtv) eller 2xpc, men ikke 2xpc+1xtv?

Jeg kan ha nett på tven men da faller nettet ut på en av pcene.

Ja da er det jo ikke noe rart... :p Du må ut og kjøpe deg en router ;) Asus N56U eller kraftigere er å anbefalle ;)

Hvorfor funker ikke en switch til dette? hvorfor må jeg ha router?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...