AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg og dama har vært sammen i snart ett år (tirsdag neste uke). Og i går kranglet vi. Slik at de gikk litt over stokk og stein. Av og til hender det at hun slår og sier rimelig krenkende saker. Det at hun slår i seg selv, er ikke bra, men er ikke noe problem da det ikke gjør spesielt vondt. Men i går så gikk det noe over styr på grunn av at hun følte at jeg var sjalu pga at jeg sa "vil du snakke om dagen i dag?", så trodde hun at jeg skulle kryssforhøre og avhøre henne om hva hun hadde gjort tidligere på dagen (hun er student, jeg er i jobb)... og da foreslår jeg at vi kan sette oss ned og prate. Så snur hun ryggen beskt og fort til, og jeg tar tak i armen hennes (det er ikke helt etter boka, jeg vet), og hun slår. Også går vi til soverrommet hvorpå hun slår meg hele veien dit, og hun sier at hun "ikke vil ha sex", noe jeg ikke hadde planer om, men på grunn av alt dette, når hun sa det siste, så ble jeg så ufattelig provosert at jeg tok tak i senga, og flippet hele senga rundt med dama oppi. Hun begynte selvfølgelig å gråte, og jeg sa unnskyld så fort jeg skjønte hva jeg hadde gjort, og løp jo selvfølgelig til henne for å hjelpe i tilfelle hun ble skadd osv. Men hun ville ikke ha meg i nærheten, noe jeg forstår. Så det som skjedde var at jeg ventet i fire timer og gråt, på at hun ville prate om det som skjedde, før jeg bestemte meg for å ta livet mitt. Det er ikke likt meg å gjøre sånne ting, hvert fall ikke mot jenta i mitt liv. Da jeg skulle ut for å hente bilen så pratet vi sammen, og hun vurderer selvfølgelig å flytte ut, gå fra meg osv. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg gå til terapi? Det er ikke likt meg i det hele tatt å gjøre fysisk tilnærminger, spesielt ikke mot kvinner, og jeg tror selv jeg ikke er en voldelig person i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 2b723...abe Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 høres ut som begge kanskje skulle ta en terapi prat. Om hun "har en vane med å slå" - er ikke dette et sunt tegn, og om det svartner for deg er det heller ikke sunt. Høres strengt tatt ut som dere har et annstrengt forhold, -som heller ikke er bra for noen av dere.1) det burde være lov å spørre hvordan dagen til den andre part har vært uten at man trenger å bli møtt av en neve.Om hun ikke takler dette har hun et problem, men jeg vet jo ikke hvor "inngående" du spørr henne, så det er litt diffust å sitte her på sykehussengen med fasit Men : 1) ikke slå 2) man bør så absolutt tåle en dialog i et forhold......(rather obvious) Hvor gamle er dere egentlig? 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 høres ut som begge kanskje skulle ta en terapi prat. Om hun "har en vane med å slå" - er ikke dette et sunt tegn, og om det svartner for deg er det heller ikke sunt. Høres strengt tatt ut som dere har et annstrengt forhold, -som heller ikke er bra for noen av dere. 1) det burde være lov å spørre hvordan dagen til den andre part har vært uten at man trenger å bli møtt av en neve. Om hun ikke takler dette har hun et problem, men jeg vet jo ikke hvor "inngående" du spørr henne, så det er litt diffust å sitte her på sykehussengen med fasit Men : 1) ikke slå 2) man bør så absolutt tåle en dialog i et forhold......(rather obvious) Hvor gamle er dere egentlig? Begge to er tjue år. Anonymous poster hash: 2b723...abe Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hvis kjerringa di har så mye å skjule at hun går helt i vranglås bare du spør hvordan hun har hatt det en dag og begynner å slå deg, etc.. da lukter det ugler i mosen. 6 Lenke til kommentar
Thomasas Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Jeg og dama har vært sammen i snart ett år (tirsdag neste uke). Og i går kranglet vi. Slik at de gikk litt over stokk og stein. Av og til hender det at hun slår og sier rimelig krenkende saker. Det at hun slår i seg selv, er ikke bra, men er ikke noe problem da det ikke gjør spesielt vondt. Men i går så gikk det noe over styr på grunn av at hun følte at jeg var sjalu pga at jeg sa "vil du snakke om dagen i dag?", så trodde hun at jeg skulle kryssforhøre og avhøre henne om hva hun hadde gjort tidligere på dagen (hun er student, jeg er i jobb)... og da foreslår jeg at vi kan sette oss ned og prate. Så snur hun ryggen beskt og fort til, og jeg tar tak i armen hennes (det er ikke helt etter boka, jeg vet), og hun slår. Også går vi til soverrommet hvorpå hun slår meg hele veien dit, og hun sier at hun "ikke vil ha sex", noe jeg ikke hadde planer om, men på grunn av alt dette, når hun sa det siste, så ble jeg så ufattelig provosert at jeg tok tak i senga, og flippet hele senga rundt med dama oppi. Hun begynte selvfølgelig å gråte, og jeg sa unnskyld så fort jeg skjønte hva jeg hadde gjort, og løp jo selvfølgelig til henne for å hjelpe i tilfelle hun ble skadd osv. Men hun ville ikke ha meg i nærheten, noe jeg forstår. Så det som skjedde var at jeg ventet i fire timer og gråt, på at hun ville prate om det som skjedde, før jeg bestemte meg for å ta livet mitt. Det er ikke likt meg å gjøre sånne ting, hvert fall ikke mot jenta i mitt liv. Da jeg skulle ut for å hente bilen så pratet vi sammen, og hun vurderer selvfølgelig å flytte ut, gå fra meg osv. Hva kan jeg gjøre? Kan jeg gå til terapi? Det er ikke likt meg i det hele tatt å gjøre fysisk tilnærminger, spesielt ikke mot kvinner, og jeg tror selv jeg ikke er en voldelig person i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 2b723...abe Du må greie å stå opp for deg selv, ser iikke at du gjorde noe feil i denne situasjonen. Det har hendt 3 ganger at dama mi har klappa til meg om vi har kranglet veldig og jeg/begge har sikkert vært veldig provoserende, og da klapper jeg tilbake. Det har jeg ikke noe problemer med å gjøre i det hele tatt, og det har jeg fortalt henne. Klapper hun til meg så klapper jeg til henne i samme styrke som henne. Og hun har forstått at det ikke er greit lenger nå. Jeg ville selvfølgelig aldri klappet til henne først! Det gjorde jeg også med forrige dama mi. Det er helt klart om du syter sånn som du gjør nå, og unnskylder deg så hadde sikkert dama mi malt videre på dette i flere tiår fremover, men det gjelder å stå opp for seg selv å si at det der er ikke greit. Jeg kunne sikkert ha droppet å tatt igjen, men jeg har såpass selvrespekt at det er helt uaktuelt. Jeg mener du ikke har gjort noe feil i det hele tatt i denne situasjonen og at hun får skylde seg selv. edit: I den situasjonen der burde heller bare klappet tilbake rett etter hun klappet til deg, og forklart at sånn gjør du ikke mot meg og vært bestemt. Endret 29. august 2013 av Thomasas 1 Lenke til kommentar
Achylles Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg er ikke uenig i det noe av de andre skriver her, men jeg synes fokus blir litt feil. Er dette hele årsaken til krangelen? Det ligger liksom i lufta her at dette forholdet har skranglet litt i lengre tid. Klart dere kan ta terapi (og hun høres ut som hun trenger det mer enn deg) men det ligger mer bak her enn at hun slår og at du var fysisk denne ene gangen. For min del høres det ut som om dere har et forhold uten tillit, og i mine øyne betyr det et forhold uten mening. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg ønsker at du avklarer om du fortsatt har selvmordstanker, det er kanskje prioritet 1 her. Forøvrig enig med det andre skriver her. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er ikke greit at hun slår. Det er ikke greit at du slår. Det er skrikende åpenbart at dere begge har personlige problemer dere må få hjelp til å finne ut av, og det er like skrikende åpenbart at det ikke er sunt for dere to å være sammen. Slå opp, og skaff hjelp. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Leste jeg rett: du tok tak i senga, med henne oppi, og flippet hele sengen rundt så den landet på henne?Løp. Løp og ikke se deg tilbake. Jeg sier på ingen måte at det hun har gjort er ok (det er aldri greit å være voldelig mot en du skal være glad i!) men det å ''klikke'' slikt at du hiver en seng på henne er litt vel for ekstremt! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) blablabla Så det som skjedde var at jeg ventet i fire timer og gråt, på at hun ville prate om det som skjedde, før jeg bestemte meg for å ta livet mitt. blabla Anonymous poster hash: 2b723...abe Du bestemte deg for å ta livet ditt. Hva skjedde så? Er enig med den som sa at det er rart at hun slår seg vrang når du stiller et spørsmål. Tenk litt på det. Hun burde ikke slå, men du burde faen ikke kaste ei seng rundt når det er noen i den. Endret 29. august 2013 av Slettet-T9cKWhDpN0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå