Janster Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg tror jeg blir sprø snart, jeg har snart ikke gjort noe annet enn så sende harddisker i retur. Nettopp nå sviktet nok en 2TB disk i raid setup, slikt at jeg må glede meg over å ha mistet alt på den også. Ikke at data delen var så farlig, men likevel da. Så, over til lista. Over siste 2 årene har jeg mistet omtrent 6 harddisker i RAID setup, en gang begge 2 samtidig, de ryker og ryker, jeg får nye på garantien, men skal liksom ikke disse fungere en GOD stund først? Engang fikk jeg defekt vare i retur for defekt vare, det var rimelig slitsomt å feilsøke slikt når man forutsetter at de skal fungere ihvertfall helt nytt. Er dette bare jeg som har fornærmet the big juju, eller er kvaliteten på diskene blitt dårligere ? Mvh Frustrert Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg tror nok du har hatt litt uflaks. Jeg har kjøpt en del disker oppgjennom årene, og en del har feilet, men det var før. I nyere tid er det ingen som har futtet hos meg. Men hva slags disker er det som har dødd hos deg? Det er ikke alle disker som egner seg til RAID oppsett. Hvorfor mistet du data fra RAID'et ditt? Var det fordi flere disker gikk samtidig? Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Siden du har mistet så mange disker som du har gjort , så mistenker jeg at det kanskje ikke er diskene sin feil. Det kan være strømforsyningen som ødelegger diskene. Endret 29. august 2013 av johome Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det kan jo være at du bruker hard disker som ikke er beregnet på RAID eller funker dårlig der. Har brukt Samsung og Seagate disker i mine RAID og har ikke mistet en eneste disk. Snakker om ca 6 år med RAID. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Hei, takker for svar. Det er kun server pc'en som bruker RAID, den står for øyeblikket bare i raid 0 for ytelse. Jeg vil at den skal være rask til det den skal, men bryr meg ikke så mye om dataen er sikker der. Jeg bruker som regel seagate disker, den som gikk fløyten nå er 2TB. Vel jeg fikk den operasjonell igjen, men alt tyder på at dette blir kortvarig fiks. Vel, det er kanskje oppmuntrene og høre at det er bare jeg som har fornærmet big juju, så kanskje med lett ofring av varierende bamser og insens så vil hellet snu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå