Gå til innhold

[Løst] Trenger råd lagringsdisk HTPC

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bygde nylig en htpc i et et Silverstone GD05 kabinett men sliter med å få det stille nok. Etter å ha bytta ut alle vifter med stillegående vifter fant jeg synderen; en eldre spinnedisk som skapte vibrasjoner i kabinettet og dermed ga en dure lyd.

Av den grunn trenger jeg en stille 3GB disk med lite vibrasjoner. Er det noen som har gode råd til hvilken disk jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke mulighet til å feste disken du allerede har på en annen måte da, slik at den ikke skaper vibrasjoner i kabinettet? Kan det være en mulighet å ha en mindre ssd til OS, og så putte snurredisken i en annen pc på nettet og dele den, slik at du får tilgang til den fra HTPCen? Da slipper du hvert fall vibrasjonslyder i nærheten av HTPCen :)

Lenke til kommentar

Takker for svar og gode forslag. Har planer om at denne htpc'en skal være eneste 24/7 pc i huset. Har en samsung 840 evo ssd som jeg kjører OS på, men trenger en spinnedisk for lokale filer. Har primært tenkt å holde ting ryddig og ha diskene i kabinett. Så første forsøk blir å kjøpe ny disk og pensjonere den gamle bråkebøtta. Noen som har gode erfaringer med WD Green disker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...