Ida Oftebro Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Svensk selskap mener de har løsningen for nettbutikkene.97 av 100 mobilkunder snur i kassa Lenke til kommentar
Populært innlegg tberg72 Skrevet 29. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Ett annet problem med mange nettbutikker er at man må gå gjennom nesten hele kjøpsprosessen før man vet hva totalprisen blir. Prisen på frakt er ett vanlig problem. Jeg har selv avbrutt slike prosesser mange ganger på grunn av det når jeg har sammenlignet priser. Endret 29. august 2013 av tberg72 14 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 eller så kan de fleste butikker ha konto, som på komplett. Er så irriterende hvis man må oppgi alt av kort-info hver gang man kjøper, i stedet for å gjøre det en gang da man lager kontoen Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Er det bare jeg som foretrekker 70% og 3% fremfor "sju av ti" og "tre av hundre"? 6 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Er det bare jeg som foretrekker 70% og 3% fremfor "sju av ti" og "tre av hundre"? Det er bare deg. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Ett annet problem med mange nettbutikker er at man må gå gjennom nesten hele kjøpsprosessen før man vet hva totalprisen blir. Prisen på frakt er ett vanlig problem. Jeg har selv avbrutt slike prosesser mange ganger på grunn av det når jeg har sammenlignet priser. Aller første jeg tenkte også... Lenke til kommentar
jofa Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hvor ikke bruke PayPal? Ser at fler og fler kunder bruker den på vår web butikk. :-) 1 Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg kan ikke huske når eller om jeg i det hele tatt har unnlatt å kjøpe noe på grunn av "komplisert betalingsløsning" i nyere tid. Stort sett går betalingen ut på å oppgi VISA/Mastercard-nummer, utløpsdato og sikkerhetsnummer som ikke er noe problem å huske etter en del kjøp med samme kortet, etterfulgt av "bekreft betaling". Dette er ikke år 2000. Grunnen til at jeg relativt ofte "stopper i kassen" er at fraktkostnaden først kalkuleres i nest siste steg i kassen, rett før betaling, og at frakten viser seg for høy. I utenlandske butikker kan i tillegg en kjøpsstopper være at det ikke er mulig å ordne betaling av mva. i nettbutikken ved kjøp over 200 kr og under ca. 1000-2000 kr. grunnet den ekstra avgiften ved tollbehandling i norge. Det er her nettbutikkene bør sette innsatsen; prisforskjellen mellom ulike butikker for en totalmengde varer er sjeldent så stor at ikke fraktkostnadene blir avgjørende; enkle betalingsløsninger har vi allerede. Lenke til kommentar
Herindur Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Er det bare jeg som foretrekker 70% og 3% fremfor "sju av ti" og "tre av hundre"? Ja. De fleste av oss setter mellomrom mellom tall og prosenttegn. Ellers ser jeg personlig ingen grunn til å foretrekke det ene fremfor det andre; tekstens natur og eventuelle estetiske hensyn/forfatterens personlige preferanser får være avgjørende her. En mulig forklaring kan være at mange har problemer med å forholde seg til prosenter og brøker og at "n av ti" evt. "n av hundre" er enklere å forholde seg til, dog jeg skal ikke si dette for sikkert. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 MIne topp-tre grunnar til å snu i kassen. 1. Eg ville først sjå kva frakten vart. Det kan vere like billeg å plukke det opp på Elkjøp eller liknande. 2. Java var som vanleg ikkje samarbeidsvillig og då nettbanken insisterer på å bruke den løysinga skar det seg. 3. Eg kom plutseleg på, at eg sjølvsagt ikkje har den kode-tingen til banken med meg. Takk til alle nettbutikkar som lar meg betale med PayPal, Checkout eller liknande. Det har spart meg for mykje bannskap opp gjennom åra. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 En av grunnene til at jeg avslutter før bestillingen er fullført er at jeg ikke kan få vite hvor mye frakt kommer på før jeg har registrert meg som bruker og opprettet konto. Jeg vil vite dette når jeg ser handlevogna mi, ikke 4 skritt senere. Noen butikker er flinke til å opplyse om frakt tidlig og andre er ikke det. Jeg handler som regel hos de som opplyser om frakt tidlig i bestillingsprosessen. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ett annet problem med mange nettbutikker er at man må gå gjennom nesten hele kjøpsprosessen før man vet hva totalprisen blir. Prisen på frakt er ett vanlig problem. Jeg har selv avbrutt slike prosesser mange ganger på grunn av det når jeg har sammenlignet priser. Absolutt. Dette er utelukkende grunnen til at også jeg "snur i kassa." Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvor ikke bruke PayPal? Ser at fler og fler kunder bruker den på vår web butikk. :-) Det er dessverre nesten ingen i Norge som tilbyr PayPal, derfor bruker jeg ofte eBay eller utenlandske nettbutikker. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg tror nok at over halvparten av de som ikke fullfører handelen kun er ute etter å sammenligne prisen på handlekurver i forskjellige butikker. Jeg gjør dette et utall ganger før jeg fullfører handelen i den butikken som har det beste utvalget. Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Har enda ikke støtt på en skikkelig god nettbutikkløsning på mobil. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Klarna ser ut til å være ukritisk til sine kunder, dvs nettbutikker. Man kan drive useriøs butikk og la være å sende varene, men la klarna kreve inn for varer som aldri er sendt ut. Klarna krever inn, selv om det er urettmessig og man ikke fikk varen fra nettbutikken. Dersom du blir utsatt for klarna svindel, så kontakt forbrukerrådet og en anmeldelse til politiet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. september 2016 Del Skrevet 30. september 2016 Klarna ser ut til å være ukritisk til sine kunder, dvs nettbutikker. Man kan drive useriøs butikk og la være å sende varene, men la klarna kreve inn for varer som aldri er sendt ut. Klarna krever inn, selv om det er urettmessig og man ikke fikk varen fra nettbutikken. Dersom du blir utsatt for klarna svindel, så kontakt forbrukerrådet og en anmeldelse til politiet. Over 3 års bump! Nice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg