greitdet Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Vet ikke om dette er rett plass, antakelig ikke, men det får så være. Fant ikke noen fin underkategori på verken "Lyd og Bilde" eller "Data", så da får det bli hobby. Er det noen her som er drilla på Ableton Live? Jeg trenger litt hjelp. For det første så føler jeg at jeg har laga en nogenlunde kul 30 sekunders-ambient-chillout-musikk-snutt (det er en snutt, jeg har ikke funnet navn enda!), som jeg gjerne skulle ha fått eksportert og/eller konvertert til ei normal lydfil!! Jeg er supern00b på dette, skal egentlig bare bevise for samboeren min at hans forsøk på å lage elektronika er dårligere enn mine Også ble mitt forsøk veldig vellykket (i motsetning til hans), så jeg vil gjerne dele det med verden for å få litt tilbakemeldinger. Man kan dele på soundcloud via Ableton, men når jeg prøver der får jeg bare et sekund av en av sampelsene jeg har brukt, og det taler jo ikke for noe. Så er det noen som kan gi ei "dum blondine" en guide til hvordan? Jeg har en macbook pro, med siste oppdateringer på versjon 10.8.4. Utover det, hvis noen er skikkelig flinke på dette, så lurer jeg på hvordan jeg kommer meg videre fra å lage intro på låter, og kan bygge på? (Jaa, jeg begynte å gå igjennom turtorialen, men jeg lærer best av prøving og feiling, og dessuten forklarte de ikke hvordan jeg skulle gjøre det. tror jeg... Og jeg lasta trialen ned for rundt 3-4 timer siden) Hvis noen vet en bedre plass for innlegget her, vær så snill og guide meg i rett retning! Takk for meg! PS: jeg lover dere, at hvis noen hjelper meg, så skal jeg poste "mesterverket" til deres spott og spe:) Endret 29. august 2013 av greitdet Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Mye her :-) Konverteringen gjøres offline elelr online. Offline må man få tak i en audio converter, bruker windows så kjenenr ikke hva som er bra. Online kan man f.eks bruke http://www.online-convert.com/ regler for deling på soundcloud kjenner jeg ikke, men antar det er begrensninger i filstørrelser osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå