sirius Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvordan innstallerer man Win XP på en bærbar som ikke har oppstart fra CD-rom ? Hvor stor HD plass kreves minimum ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har du bare diskettstasjon ? Isåfall trenger du disketter... Lenke til kommentar
sirius Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har CD spiller, men ikke automatisk oppstart fra CD-rom. Slik oppstart må jo til for å innstallere fra plate. Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Installere XP fra disketter er vel ikke noen god ide. Har du CD-rom på den Bærbare? Hvist ikke er en mulighet å ta ut HD å kople den til en annen børbar via et adapter på PCMCIA porten og overøre installasjonsmappa. Og deretter boote fra en XP oppstartdiskett. Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Da trenger du en XP oppstartdiskett. Mange Bærbare kan boote fra CD via bios instillinger. kan være litt vrient å finne bios og evt. oppstart alternativer. Sjekk brukermanual, evt. finn manual på internett om du ikke har. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Takk for svar. Jeg har som sagt CD-rom, men jeg kan ikke starte opp maskinen fra den. Men er det mulig å bruke XP oppstartdisketter, og så gå inn på platen å innstallere derfra ? Lenke til kommentar
sirius Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har prøvd å stille inn bios til å starte opp fra CD-rom, og får gjort den innstillingen, men den starter ikke opp fra plate likevel. Men da har jeg fått svar på at jeg kan bruke XP oppstartdisketter. Jeg får se om jeg kan få noen til å lage noen slike til meg. Er det noen som vet hvor mye plass jeg må ha på HD, minimum ? Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er ei side som heter www.bootdisk.com. eller søk på www.windows.no etter bootdisk. Trenger minimum 1G eller deromkring til XP alena. Og 1G til Office og andre prog. Har installert Win XP og Office XP fullinstall på ca. 3G HD. Lenke til kommentar
solaman Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har to bærbare, den eine booter frå CD etter instilling i bios den andre booter frå Cd ved å trykke på ein tast under oppstart. Det står informasjon om det på skjermen nede i venstre hjørne "Press C to boot from CD". Sjekk manual, det bør gå dersom maskinen ikkje er veldig gamal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå