hean Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Akkurat i den delen som gjelder ferie må jeg nesten si meg enig med Dragen... UANSETT hva man jobber med og hvem man jobber under så bør man ha krav på ferie!! Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Hva skal jeg skylde på fagforbundet for? Nei, du må jo ikke, men om du skulle være organisert, og gjerne ha den overenskomsten, så kan man jo klage på dårlige lønnsforhandlinger eksempelvis. Men det er jo valgfritt å klage, og valgfritt å være organisert. Akkurat i den delen som gjelder ferie må jeg nesten si meg enig med Dragen... UANSETT hva man jobber med og hvem man jobber under så bør man ha krav på ferie!! Du har jo krav på ferie i følge ferieloven, men den er ulønnet om du ikke har jobbet mange nok måneder i fjoråret. Endret 31. august 2013 av G Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 31. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Ferie i Norge er ulønnet. Feriepenger er penger oppspart for å dekke inntekten du mister i ferien. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Når begynte vi å definere slaveri som "hvis du ikke vil sulte må du jobbe"? 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Når begynte vi å definere slaveri som "hvis du ikke vil sulte må du jobbe"? Den dagen vi fikk anonyme diskusjonsforum på internett, antagelig... Geir Endret 31. august 2013 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Venstre vil endre NAV. Valgflesk eller noe partiet faktisk står for? Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Akkurat i den delen som gjelder ferie må jeg nesten si meg enig med Dragen... UANSETT hva man jobber med og hvem man jobber under så bør man ha krav på ferie!! Med det mener jeg selvsagt at man bør få utbetalt feriepenger for støtten man mottar! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Venstre vil endre NAV. Valgflesk eller noe partiet faktisk står for? Dette er noe Venstre har hevdet en stund, og en av deres bedre idéer. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Her er nok en sørgelig historie. Ser ut til at det kommer noen av disse nå i valginnspurten. Håper politikere generellt får brynt seg litt på disse sakene nå. Fra før av som kanskje enkelte har fått med seg så har man også denne saken. Endret 31. august 2013 av G Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Er enig at NAV fungerer laaangt i fra optimalt men at bildet er så ille som media gir inntrykk av tviler jeg litt på. Mange av tilfellene er nok ikke bare systemet men også saksbehandlerfeil og disse feilene er vanskeligere å rette opp ved å endre NAV. De månedene jeg var under NAV (Heimdal, Trondheim) så kan ikke jeg si annet at jeg fikk veldig god behandling. Det som skremte meg var det enorme antallet med folk som var der på den ene avdelingen, trodde faktisk ikke sååå mange faktisk var innenfor NAV systemet. Også antall innvandrere der var overaskende høyt, faktisk litt skremmende vil jeg si... da mener jeg fordi de ikke er i jobb. Mange av innvendrerne er ikke i jobb fordi de rett og slett ikke får noen... kanskje er det på tide (som sagt tidligere) at NAV ikke bare har samarbeid med bedrifter men oppretter egne med arbeidskraft fra personer som får ytelser fra NAV. Endret 31. august 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Man drar ikke bare til nav fordi man ikke har jobb. De aller fleste må ha noe med NAV å gjøre i løpet av livet uansett om de er i jobb eller ikke. 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Man drar ikke bare til nav fordi man ikke har jobb. De aller fleste må ha noe med NAV å gjøre i løpet av livet uansett om de er i jobb eller ikke. Selvfølgelig men jeg tenkte mer på de som var arbeidsledig... det er ihvertfall nok arbeidskraft å ta av uansett!! Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Her er nok en sørgelig historie. Ser ut til at det kommer noen av disse nå i valginnspurten. Håper politikere generellt får brynt seg litt på disse sakene nå. Fra før av som kanskje enkelte har fått med seg så har man også denne saken. Men ikke ofte man hører i media om de positive - men noen er det, f.eks 1, 2. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Det er ihvertfall helt klart at nav-systemet ikke fungerer. Bare i Hordaland alene øker antallet unge som ender opp som ufør. Hvordan det er i resten av landet vet jeg ikke, men regner med det er mye av det samme som går igjen. Utlendinger kommer inn og tar alle småjobbene, mens unge nordmenn ender opp i nav og på trygd. Hvor bærekraftig dette er har vel ikke politikerne tenkt igjennom. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 Veksten i antall unge uføre er lavere enn veksten i fødselstall for samme aldersklasse, så den må du lenger ut på landet med. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 31. august 2013 Rapporter Del Skrevet 31. august 2013 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Fleire-unge-blir-ufore-2956283.html#.UiJ_3j8ddhc Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 1. september 2013 Rapporter Del Skrevet 1. september 2013 Veksten i antall unge uføre er lavere enn veksten i fødselstall for samme aldersklasse, så den må du lenger ut på landet med. Så da er det ikke et problem at rekordmange blir uføre, så lenge det poppes ut nye barn? 1 Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 1. september 2013 Rapporter Del Skrevet 1. september 2013 Det var jævlig å høre om. Kan du presse legen din til å presse NAV til å få deg i aktivitet? Få han/hun (legen) til å forklare at det er sykdomsrelaterte ting som hindrer det? Dessuten rimer jo ikke den behandlingen du har fått med regjeringens motto om at alle skal forsøkes å få ut i arbeid. Uføretrygd er jo kun løsningen for de som ikke lar seg helbrede og skal ikke fungere som en sekkepost for vanskeligere å omvandle kandidater. Her må du bare stå på med skriftlig kommunikasjon og kreve nye tilrettelegninger til det fungerer igjen. Bruk legen så aktivt du kan som støtte. AAP er bare for en begrenset periode. Og jeg hadde nådd den grensen + grensen på forlengelse. Og siden jeg ikke hadde fått en ordinær jobb innen AAP var ferdig, så ble det over på uføretrygd. NAV sendte også en henvisning til fastlegen for en helsevurdering om jeg er arbeidsfør. Jeg ble tatt inn til en helsevurdering hos fastlegen. Fastlegen konkluderte med at jeg var ufør på det daværende tidspunktet, men forhåpentligvis midlertidig, pga mine store utfordringer med angst og moderat depresjon. Angst for offentlig transport, angst for privat kommersiell transport (drosje m.m), angst å være blant mennesker over lengre tid, må trekke meg tilbake ca hver 1.time (kommer an på hvor mange folk jeg er sammen med), (f.eks arbeidsplass, er dessverre ikke mulig å trekke seg tilbake på en arbeidsplass å samle krefter for et par/tre timer), Ingen motivasjon, da jeg føler (og følte) at jeg ikke fikk til noe, ikke passet inn, at kunnskapene mine ikke ble satt pris på, dårlig selvtillit, dårlig selvbilde. Å jobbe forsterket faktisk angsten og depresjonen, og jeg ble bare alt for stresset av det. Det hjalp heller ikke da jeg ble borte fra jobben, at NAV og arbeidsplassen presset på meg at jeg MÅTTE bli frisk, for å beholde plassen. Jeg VIL så klart jobbe, men når jeg sliter såpass med angst, og den bare sliter meg ut, slik at jeg ikke for gjort noe / ikke fokuserer på arbeidsoppgavene, men kun angsten, så er jeg ikke i stand til å jobbe. MEN forhåpentligvis i fremtiden har jeg "kommet meg" såpass at jeg er i stand til å jobbe igjen. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. september 2013 Rapporter Del Skrevet 1. september 2013 Så da er det ikke et problem at rekordmange blir uføre, så lenge det poppes ut nye barn? Selvsagt er det et problem at flere blir uføre, men dersom det skyldes at det fødes flere barn så kan man vanskelig klandre NAV for det. Med mindre det er NAV-ansatte som får alle disse barna, selvsagt... Nå er jo økte barnetall strengt tatt positivt for landet. Men når befolkningen øker, så vil det også være flere som kan bli syke. Nå kjenner jeg ikke de faktiske tallene, så jeg vet ikke om det faktisk er slik. Linken til KarpeSkrotum snakker om et enkeltår, så det er vanskelig å lese noen trend ut av det. Geir Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. september 2013 Rapporter Del Skrevet 1. september 2013 Så da er det ikke et problem at rekordmange blir uføre, så lenge det poppes ut nye barn? Altså, hvis det i 1987 blir født 80 000 barn hvorav 200 blir uføre i ung alder, og det i 1988 blir født 82 000 barn hvorav 201 blir uføre i ung alder; så har det blitt "rekordmange" uføre i 1988-kullet... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå