Gå til innhold

tips til en nybegynner i python?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hei. Har dere noen tips til hva jeg kan/burde gjøre i python?

har gjort litt simple ting. som det dere ser under;

post-294749-0-14551000-1377722625_thumb.png

lagde også et sånn gjette spill hvor man skulle gjette på et random tall.

vil gjerne ha litt utfordringer jeg kan bruke litt tid på :)

er helt fersk så ikke kom med det vanskeligste dere har. hehe

post-294749-0-76940300-1377722766_thumb.png

post-294749-0-80920800-1377722770_thumb.png

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par forslag til programmer du kan skrive:

- be brukeren taste inn verdier for a, b og c for uttrykket "ax^2 + bx + c = 0" og skriv ut alle reelle svar på andregradsligningen

- finn primtall og skriv dem ut på skjermen, evt. finn primtall nr. X når primtall nr. 1 = 2 og skriv det ut

- be brukeren skrive inn et heltall, og skriv det ut med tekst (oppgir brukeren tallet 162 skal programmet skrive ut ethundreogsekstito - et litt større tall, som 5 830 902 345 003 579 kan f.eks. gi resultatet fembilliarder-åttehundreogtrettibillioner-nihundreogtomilliarder-trehundreogførtifemmillioner-tretusen-femhundreogsyttini)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Takk for gode tips! skal sjekke dette ut etter helgen, det hørtes litt utfordrende ut så det blir nok interresant :)

kan noen også forklare meg hvorfor det er bedre å skrive inn i Vim, sublime, notepad++ osv.. istede for å bare skrive rett inn i python?

til nå har jeg bare brukt python og skrevet rett inn i det.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Takk for gode tips! skal sjekke dette ut etter helgen, det hørtes litt utfordrende ut så det blir nok interresant :)

kan noen også forklare meg hvorfor det er bedre å skrive inn i Vim, sublime, notepad++ osv.. istede for å bare skrive rett inn i python?

til nå har jeg bare brukt python og skrevet rett inn i det.

Takk for svar :)

Notepad++ er opensource, eksistert i mange år og har mange plugins. Jeg personlig synes den ser ræv ut. Utover det så er den helt grei.

Jeg selv foretrekker Sublime Text 2/3 fordi det ser bedre ut, har Python støtte for plugins og har et veldig livlig miljø for tia.

Den koster 70 dolla, men du har en gratis trial uten begrensinger. Du har også flere morsomme ting som Command Pallette og multi-cursor.

VIM er noe jeg lærer meg atm. Det er en editor fra 90-tallet og er terminal basert, i senere tid GUI. Det har noe som heter modal redigering, som betyr at den skiller mellom "modes" fra skriving, "normal" (redigering; sletting, flytting, bevegelse) osv. Litt særere tekst editor som jeg ikke vil anbefale en nybegynner å prøve seg på, siden du kommer til å bruke mer tid på å kjempe mot editoren enn å kode i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...