Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Intens smerte under kneet

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Var på fjelltur for noen dager siden og på toppen merket jeg plutselig at jeg hadde vondt under det høyre kneet. Spesielt i den tykke senen helt til høyre. Jeg vet ikke hva den heter, men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Er bare å kjenne etter, for den er ganske tydelig. Hadde ingen problemer opp, men da jeg skulle ned igjen klarte jeg rett og slett ikke å bøye beinet i det hele tatt fordi det gjorde helt utrolig vondt. Var på nippet til å ringe etter luftambulanse, men jeg kom meg da omsider ned igjen ved å sørge for å alltid holde beinet helt rett. Da gjorde det nesten ikke vondt, selv om jeg så klart kjente det.

Den intense smerten gikk over til dagen etter så jeg kunne gå normalt igjen, men nå kjenner jeg en svak smerte i området hele tiden og tør derfor ikke å gå noe lenger enn jeg må i tilfelle det skal bli ille igjen.

Skal til fysio over helgen, men lurer i mellomtiden på om noen har opplevd noe lignende og kanskje vet hva som kan være galt.

Anonymous poster hash: 73000...086
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme symptomer. Jeg fikk mine etter en sykkeltur på 13mil i juli.

Tok en tur til kiropraktor med ultralydmaskin. Fant ut at jeg hadde en 'pose' med væske i kneet.

Var også mulighet for at dette lakk ut i leddet.

Fikk beskjed om å ta det med ro i to uker, men i dag så er smerten såpass ille at jeg har bestilt time hos legen for å høre om de kan gjøre noe i mellomtiden.

Håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar

Kan nesten virke som om det er noe under høyre kne som ikke er på venstre, så kanskje jeg også har en pose med væske der. Spent på hva fysioterapeuten finner ut, men må vel til ultralyd for å få et konkret svar. Jeg kjenner det også i den tykke senen på venstre side under samme kne, men der er det ikke snakk om smerter. Det er også ubehagelig når jeg strekker beinet helt ut.

Håper ting ordner seg for deg også, og at du oppdaterer tråden etter legebesøk. Skal gjøre det samme selv.

PS. Trenger vel ikke akkurat å poste som anonym her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...