Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows repair hjelp uten CD, Windows 8 Upgrade installasjon

Anbefalte innlegg

For å ta det fra starten, så installerte jeg Linux. Var ikke helt fornøyd, så jeg bestemte meg for å slette det igjen. Så jeg bootet inn i Windows og slettet partisjonen hvor linux lå. Nå ville ikke pcen starte igjen, så jeg måtte reinstallere linux for å få opp boot menu, for å komme inn i windows igjen.

Søkte så på internett etter guide for å kunne boote windows som normalt og da må man slette partisjonen med linux og så kjøre windows repair fra cd.

Her kommer problemet mitt. Jeg har hverken CDen eller CD drive i Pcen. Så dette må dermed gjøres fra en USB pinne. Videre, så ble jeg lurt av Windows, for jeg trodde det idag var så enkelt som å gå inn på microsoft.com, kjøpe windows og installere. Kjøpte derfor windows upgrade, noe som viste seg å ikke være en "gyldig installasjon", så jeg benyttet meg av en guide her på hardware for å aktivere via SMS så jeg har en gyldig lisens.

Spørsmålet mitt nå er, er det bare å laste ned windows upgrade og kjøre repair fra det? Hva skjer da med den gyldige lisensen? må jeg reinstallere Windows? Må jeg laste ned en ulovlig kopi av windows 8, og deretter kjøre repair?

Alle svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...