TomTucker Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hei. Søkt ny jobb, men har for nærmere 2år siden jobbet gjennom et bemanningsbyrå. Dette er 2 år siden, å jeg fikk ingen attester, eller referanser. Hva skal jeg si til nye arbeidsgiver? Jeg har lite problem med å gi de referanser, men jeg kjente få på arbeidsstedet, å har aldri hatt noe å gjøre med selve byrået. Dette er telefonselger-selskaper i Oslo, som får 10 nye ansatte pr dag, å 10 som går hver dag, så de kommer garantert ikke til å huske meg, dessverre. Noen tips? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Henger meg på da dette også er relevant for meg som jobber via bemanningsbyrå Lenke til kommentar
Dr. Tesla Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 I den type jobb du jobbet i, og i en bedrift med stort gjennomtrekk, hadde det nok vært best om du ba om en attest når du sluttet ja. Mulig at du kan få tak i den personen i byrået som skaffet deg jobben, og be hun/ham om referanse, eventuelt om de i det minste kan stille som bekreftelse på at du har jobbet for dem og om det var noe negativt/positivt med deg og lignende. Hvis personen ikke jobberi byrået lenger, kan det hende at du kan få tak i dem hos ny arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå