Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjøpshjelp - BMW E34

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del på denne: http://www.finn.no/finn/object?finnkode=43643394

Jeg spurte hva som gjorde at bilen ikke var EU-godkjent og hva som var feil og fikk følgende svar:

Hei, er ikke helt sikker, kjøpte den for 2 år siden, da var den EU-ok, så har den stått avregistrert i et år nå og har derfor ikke vært inne til kontroll, er en lyd fra bakstilling et sted, tror det er en foring, også er det en lyd fra girkassen, vet ikke om det er utløserlager eller hva. Så vet ikke om den kommer til å få feil eller ikke.

Batteriet har tatt kvelden da bilen har stått. Prisen kan diskuteres, bilen i deler i seg selv er verdt ca 10 000. (m5 bremser, bredfront, m5 speil, 18" felger)

Bilen er ikke strøken i lakken, er blitt flekklakket litt her og der. Batteriet er helt flatt, og ser ut til å ha blitt helt ødelagt. Bilen står også uten skilter.

Lar bilen gå for 10 000,- eks omreg og årsavgift.

Hva tenker dere jeg burde gjøre? Ser grei ut til prisen sin. Dessverre bor jeg 8 timer unna bilen, så vil ikke dra så langt uten at det er nødvendig. Hva tror dere er feil? Noe dyrt? Hvor mye tenker dere jeg må bruke totalt inkl. innkjøp, omreg., reprasjoner osv?

Dessuten vil jeg lakkere den blank svart og sette på nye skjermer også videre, så vil ikke bruke så mye på selve bilen.

Og hva tenker dere om motoren? Er ikke den veldig liten?

Om dere da mener det er et greit kjøp, hva burde jeg gjøre? Avtale å ta en EU-kontroll og deretter hente ut skilter?

Håper på raskt svar, da selger venter på svar.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du enten har tykk lommebok, eller en velutstyrt garasje :p

Tror du skyter litt høyere enn kunnskap og pengebok tillater her =/

Og hva er forsikringen for en E34 for en 18åring? Ganske sikker på at jeg fikk opp godt over 20.000 for noen år siden..

Fordi med riktig lakkering, felger, senk og fangere, så får jeg drømmebilen.

Og bruke 5x prisen på bilen i styling?

Endret av Korporal Kranium
Lenke til kommentar

Ny clutch koster ca 7000kr inkludert arbeid.

Ulyd fra hjuloppheng bak kan være foring øvre støtdemperinnfestning, eller foring bærearm.

Uansett koster denne bilen deg 20.000kr totalt hvis du kjøper den for 10.000kr.

Jeg blir forøvrig veldig skeptisk av selgere som er sleipe nok til å ta bilder av våt bil, som har en likedan bil stående i bakgrunnen, og bildene er vannmerket med URL'en til et merkeforum - og de samtidig later som at de ikke kan noe om bil og ikke vet hva som er galt. Da blinker varsellampene rødt. Fyren vet garantert mer enn han gir uttrykk for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør nok definitivt det, men jeg ville aldri satset på å kjøpe en så billig bil, for så å bruke så mye penger på lakkering og deler.

Hva hvis noe går til helvete med motoren noen uker etter på for eksempel? Dette kan jo så klart skje med hvilken som helst bil, men sjansen er jo betydelig større med en gammel bil som er gått 220 000++.

Ville heller bumpet opp budsjettet til det dobbelte, og da kanskje funnet en bil med en lakkfarge eller oppgraderinger du faktisk kunne tenke deg, så slipper du de utgiftene.

Bil er som oftest et tapsprosjekt, men her vil du nok gå veldig i tap. Spesielt hvis du ønsker å selge den senere.

Lenke til kommentar

Bare sånn for å påpeke det, grunnen til at folk liker å ta bilder av våt bil, er fordi da ser lakken så fin og blank ut og evt. blemmer i klarlakken blir skjult.

Når bilen så er tørr, så ser man at halve bilen er matt i lakken og klarlakken flasser av etc.. ;)

Lenke til kommentar

Ville heller bumpet opp budsjettet til det dobbelte, og da kanskje funnet en bil med en lakkfarge eller oppgraderinger du faktisk kunne tenke deg, så slipper du de utgiftene.

Jepp, tenker å kanskje bare finne en ordentlig fin en til kanskje 40-50 tusen, så slipper jeg i hvert fall lakkering og dyre reprasjoner.

Og når det kommer til tap, så har jeg ikke tenkt til å kjøpe og style bilen for å selge den igjen senere. Jeg gjør det for å oppnå det som jeg ønsker meg, som jeg trives med. Jeg kommer sikkert til å kjøre den til den dør også, for det er ikke en bil jeg kan se for meg å selge. I hvert fall ikke med det første. Kanskje om jeg kjøper meg en E39 om noen år, når jeg får bedre råd, da kan jeg kanskje selge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...