Gå til innhold

Vil stoppe pirater fra å bruke 3D-skrivere

Anbefalte innlegg

Det er litt forskjell på å vite hva "man kan bruke" til å lage et skytevåpen og "hvordan" man lager et skytevåpen.

Man kan forsåvidt ta livet av mennesker på svært mange andre måter også, bare for å påpeke noen som har blitt brukt gjennom tidene :

*Stein.

*Primitive spyd (spisse staver).

*Stein øks.

*Pil og Bue.

*Giftstoffer.

En oppskrift på et skytevåpen inneholder nøyaktige skisser for å lage det , noe jeg ikke kan se er tilfelle her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt forskjell på å vite hva "man kan bruke" til å lage et skytevåpen og "hvordan" man lager et skytevåpen.

Man kan forsåvidt ta livet av mennesker på svært mange andre måter også, bare for å påpeke noen som har blitt brukt gjennom tidene :

*Stein.

*Primitive spyd (spisse staver).

*Stein øks.

*Pil og Bue.

*Giftstoffer.

En oppskrift på et skytevåpen inneholder nøyaktige skisser for å lage det , noe jeg ikke kan se er tilfelle her.

nå er du pirkete. med den oppskriften han kom med så er det ikke vanskelig å lage dette våpenet

Lenke til kommentar

Det er jo helt feil. Ikke mulig å lage sedler med vanlig printer.

Det er feil, det er fullt mulig. Var noen herfra som for få år siden måtte sitte på brød og vann fordi dem hadde vært rundt å brukt sedler laget på vanlig printer.

Redigert: skrivefeil

Endret av Rakessh
Lenke til kommentar

Herlig jobb, og en av tingene jeg ser for meg at en 3d printer vil være veldig fin til.

Poenget mitt er bare at man må kjenne sine begrensinger. I deler som har med sikkerhet å gjøre er det krav til dokumentasjon på beregninger som er gjort for at man kan bruke delene. Printer man dem ut selv er det veldig vanskelig å vite om ting er godt nok.

Ville vært veldig skeptisk til å fly hvis man viste at flymekanikerne sitter med en 3d printer for å lage reservedeler.

Men etter hvert blir sikkert slike printere sertifisert for å lage gode nok deler, og da blir det selvfølgelig en annen sak.

Vel, det vil ALDRI skje at en privatperson med en 3d printer kan lage fly\bil\båt deler til folk.. Det skjer bare ikke.

Så si alt av deler til mekanisk utstyr blir "3d printet" idag, bare isteden for er det CNC, som fjerner fra en blokk istedet for at det er en maskin som spytter ut.

Så akkurat det der trenger du ikke bekymre deg for.. :)

En femdimensjonal cnc fres kjenner jeg mange som har tilgang på, og det er ikke umulig å finne gode rifle tegninger så man kan lage seg et solid våpen med. Som takler mange skudd. Plastvåpen eller metall? Du tenker kanskje metalldetektoren på flyplassen redder deg? Nei, den sjekker det som er på deg. Fres ut våpen med utradisjonell fasong så går det rett igjennom røntgenmaskina for håndbagasje.

https://www.google.no/search?q=cnc+rifle&source=lnms&tbm=isch

Forøvrig ligger det 3d printa bildeler til salgs på nett, filene ligger også til nedlasting på Thingiverse: http://www.thingiverse.com/explore/newest/hobby/automotive/page:1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...