Nordmann3 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 jeg har brent og pleier å brenne filer og bilder over til en pc for en slags backup... og da kom jeg på et spørsmål jeg lurer på: hvor lenge varer en slik cd og hvordan oppbevare den best mulig for lengre holdbarhet? er det slik at i fremtiden at man ikke kan åpne jpeg filer eller kommer det til å vare? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det kommer helt ann på kvaliteten på plata. Det finnes plater som skal vare i over hundre år. Det som uansett knekker plata er lys, så hvis du oppbevarer de i en helt lystett boks så vil de vare lengst, Hvis du lar en plate ligge i direkte sollys så varer de dårligste kun noen timer før innholdet ikke er lesbart. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Ja, jeg har dem inni et vanlig cd etui og oppi en boks! Platene er fra en en stabel med ca 50 plater oppå hverandre som jeg har kjøot! Takk for svar Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hvis det er viktige filer, lagre de i skylagring, på HDD og CD Selv synes jeg CD er allerede et utdatert medium, tror ikke jeg har en eneste CD i leiligheten lengre Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Men det er billig å kjøpe cd-er med 7gb! Jeg har også lagret på sky! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå