Jørnan Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg kom over den fantastiske nettsiden www.gizoogle.net, en parido på Google. Tenkte å legge den inn i hosts-filen for å omdirigere Google.com til gizoogle.net, men når jeg skriver inn IP-en så sender nettleseren meg til leverandøren av tjenesten med en feilmelding. Har noen en forklaring på hvorfor IP-en ikke gir samme resultat som URL-en? Har kommet frem til at IP-en er 193.0.158.5 og har dobbeltsjekket dette med Wireshark når siden lastes inn via nettleseren. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Har noen en forklaring på hvorfor IP-en ikke gir samme resultat som URL-en? Det brukes en form for delt nett-hotell som er avhengig av url-en i nettleserens adressefelt for å fungere. 1 Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Takk for svar. Noen mulighet for å løse dette i hosts-filen slik at jeg kan omdirigere Google? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Dette kan ikke løses i hosts-filen alene, men må gå via en annen form for redirect (f.eks. en lokal web/proxy/dns-server som du setter opp selv). Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Eventuelt hvis du har en egen webserver et sted kan du redirekte til denne i hosts filen istedet, og så ha en umiddelbar videresending til www.gizoogle.net Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Takk for svar Hvis jeg bruker egen server så må jeg vel ha omdirigeringsfilen liggende som hovedsiden knyttet til domenet (index.html)? Ellers vil det vel ikke fungere å endre IP-en i hosts-filen til min servers IP? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jepp, men det kan du evt dirigere til en virtuell katalog med f.eks url-redirection på serveren din - litt avhengig av hva slags server det er og tilgangen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå