mring Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg har to 27" skjermer som støtter opp til 2560x1440, men laptopen jeg har nå (HP Elitebook 8530p) kan ikke gi denne oppløsningen på begge skjermene (heller ikke når jeg deaktiverer selve laptopskjermen). Den klarer 2560x1440 via den ene DVI-tilkoblingen på dockingstasjonen, men maks. 2048x1152 via VGA-tilkoblingen. Jeg har også prøvd å koble en av skjermene til HDMI-tilkoblingen på selve maskinen, men får ikke det til å fungere samtidig med den andre. Nå er jeg ute etter en laptop som 100% sikkert kan støtte 2560x1440 på begge de to eksterne skjermene via de tilkoblingene den har selv, eller via tilkoblinger som blir tilgjengelig med en dockingstasjon, eller andre tilkoblinger man kan kjøpe som tilbehør. Utenom dette kravet vil jeg helst at den skal være så lett som mulig. Andre spesifikasjoner er ikke vesentlige. Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Gjorde litt søking, og det er svært få løsninger som jeg klarer finne som kan fungere. Google søk om opp med denne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=752583 + passende thinkpad modell (passende thinkpad modeller er listet). Da den har 2 stk DVI porter. Samme med denne dell dockingen og passende PC modell (også listet hvilke som støttes): http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&cs=nodhs1&sku=452-11419 Utenom dette fant jeg fint lite, og fant ingen løsninger utenom via disse to dockingene. Om det er ytterligere krav for å klare kjøre to skjermer samtidig med så høy oppløsning via en bærbar er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 HDMI og VGA kan uansett ikke støtte 2560 x 1440. HDMI støtter i vanlig implementering i bærbare kun 1920 x 1200 og VGA har aldri støttet mer enn 2048 x 1152. Det er heller ikke garantert at DVI portene støtter 2560 x 1440, i mange tilfeller er også den begrenset til 1920 x 1200. Grunnen til dette er at DVI må være dual-link for å støtte så høy oppløsning, og nesten ingen bærbare har dual-link DVI, hverken på selve maskina eller i dockingen. DP støtter alltid 2560 x 1440 Lenovo har et meget godt utvalg av dokkingstasjoner til nesten alle sine ThinkPad modeller, og i og med at trådstarter vil ha en så lett modell som mulig vil jeg anbefale Lenovo ThinkPad T430s eller T431s som mulige alternativ samt Lenovo Mini Dock Plus Series 3 90 Watt. Du har også en docking som heter Lenovo Mini Dock Series 3. forskjellen er antall utganger. Men det er mulig du må ha Plus, fordi DVI portene neppe er dual-link og Plus har to stk DP. Disse maskinene veier 1,6 - 1,9 kg. Lenovo T430 er en litt rimeligere og tyngre variant. I spesifikasjonene står det at 2 uavhengige skjermer støttes for alle modellene, og det er noen av T430 og T430s som støtter 3 uavhengig skjermer. Disse har et dedikert nVidia skjermkort i tillegg (NVS5200 eller NVS5400). De siste er jeg nesten sikker på at støtter 2 skjermer med 2560 x 1440, de uten nVidia kort er jeg usikker på om gjør dette. Faktisk er den litt eldre Lenovo T420s, som jeg har, bedre på dette. En tråd som angir at 2 stk 2560 x 1440 går via DP på Plus dockingstasjon, http://www.thinkpads.com/forum/viewtopic.php?f=68&t=109654 Samme problemet gjelder også for Dell maskiner, skal man bruke docking med flere høyoppløste skjermer så må man ha dedikert grafikkløsning. Nøyaktig svar er også vanskelig å få gjennom å lese spesifikasjoner, man må ofte kontakte leverandør får å få disse svarene. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) T430/S skal kunne støtte 1440p på to skjermer samtidig også med Intel HD4000, og hvis du ikke har plus dockingen kan du bruke displayporten på PCen og den på dockingen samtidig. På T420 kan du også bruke en slik for å få to skjermer (DP) ut på PCen, hvis det bare er skjermene du er ute etter: http://lenovoquickpick.com/nor/accessory/0B47092/lenovo-displayport-to-dual-displayport-monitor-cable Denne står ikke som kompatibel med T430 eller den nye T440, men jeg lurer på om det bare er fordi disse har mini-displayport og ikke full DP slik at du må ha en mini-dp til dp kabel isåfall (det eneste systemkravet splitteren har er jo DP 1.1 eller 1.2 eller nyere) Endret 28. august 2013 av kjetilkl Lenke til kommentar
mring Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Takk for svarene! Det ser ut til at Lenovo T431s er riktig maskin for meg, så jeg kommer antakelig til å gå for den. Hensikten er å ha en maskin som kan brukes med de store skjermene på kontoret, og dessuten er lett nok til å være behagelig å ha med seg på reiser med jobben. Jeg er glad for de raske svarene, så takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå