Sanchez_ Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 I løpet av et par dager nå har jeg fått utrolig vondt i min ene storetå. Har ikke blitt stukket eller fått sår i det hele tatt på foten, og da jeg først la merke til det på mandag, trodde det bare var en overtråkk eller trang sko. Men nå har jeg hatt relativt vondt relativt lenge, og det har dukket opp noe hvitt ved siden av neglen. Samtidig har store deler av tåen (mest rundt neglen) blitt rød og den har generelt blitt litt stivere. Har tatt et bilde her som viser: http://i.imgur.com/8ysSWX3.png Smertene er egentlig ganske store, og jeg har litt problemer med å gå og sove om nettene. Jeg vet jeg bør kontakte lege, men i en utrolig travel studenthverdag, en lommebok som ikke har noe godt av å bli mindre, og en fastlege som holder til tre mil unna både meg og skolen, tenkte jeg å søke råd på forumet først. Er det noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Ikke råd til fastlegen så hadde æ stikki på apotek. Kan jo være sopp eller noe dill og da må jo legen skrive resept. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) I løpet av et par dager nå har jeg fått utrolig vondt i min ene storetå. Har ikke blitt stukket eller fått sår i det hele tatt på foten, og da jeg først la merke til det på mandag, trodde det bare var en overtråkk eller trang sko. Men nå har jeg hatt relativt vondt relativt lenge, og det har dukket opp noe hvitt ved siden av neglen. Samtidig har store deler av tåen (mest rundt neglen) blitt rød og den har generelt blitt litt stivere. Har tatt et bilde her som viser: http://i.imgur.com/8ysSWX3.png Smertene er egentlig ganske store, og jeg har litt problemer med å gå og sove om nettene. Jeg vet jeg bør kontakte lege, men i en utrolig travel studenthverdag, en lommebok som ikke har noe godt av å bli mindre, og en fastlege som holder til tre mil unna både meg og skolen, tenkte jeg å søke råd på forumet først. Er det noen som har vært borti noe lignende? Det ser ut som neglerotbetennelse. Pisk ren grønnsåpe i varmt vann og sitt med foten oppi to ganger daglig, gjerne 15-20 minutter. Hvis du ikke får kontroll over infeksjonen skal du til lege. Typiske indikasjoner er kraftig hovenhet med banking og sprengningsfornemmelse, eller hvis det er åpent og pusset kommer ut, men såret ikke vil gro. Hvis rødmen og hevelsen begynder å spre seg, bør du også søke hjelp. Gå barbent eller med en romslig sokk på foten, i hvert fall inne hos deg selv. Hold foten høyt når du sitter, så sprenger det ikke så ille. Endret 28. august 2013 av hermosa 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå