Gå til innhold

Abit Kd7 og Fx5600 agp problemer

Neptyr

Anbefalte innlegg

Jeg har som sagt det i topic, men i windows får jeg seriøse? problemer, skjermegeneskapene mener jeg har 8x agp, men sisoft sandra mener jeg ikke har det, og har problemer med noen Smbus drivere.

Jeg får også oppførsel om jeg skulle satt kortet i pci mode, og det er rett og slett frustrerende. :/

alle svar motas med takk!

kortet er btw et gainwart fx5600Ultra med 256 mb minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en oppgradering med nytt skjermkort ? Hvis problemene eksisterer på tross av 0 konflikter i 'hardware properties', oppdatert Bios og drivere både til hk og agp, tips:

1. clear cmos og kjør 'optimsed default'

2. flytt evt. kort fra PCI 1 ( deler irq med agp )

3. har du strøm nok ?

4. øk agp aperture size

evt. søk ang. KD7 på abitforumet:

Her

Dette med system management bus-driverne kanskje kan rettes med VIA Hyperion 4in1 v4.49

M.t.p. stabilitet, kan være greit å sjekke tempen på nordbrua ( kjører overklokket ? ), siden goopet under vifta kan mangle helt eller være tilfeldig påført.

.

Lenke til kommentar

Det var ingen konflikter, ingen kort i pci spor 1, og jeg har oppdatert alle driverene, ingenting ser ut til å hjelpe

:/

Dette var uten overklokking.

Takker for svar, får knote litt videre å se om jeg finner ut noe

Btw, fikk 6532 i 3dmark med Mx440, og 8851 med FX kortet.. :cry:

Lenke til kommentar

Neptyr : testa på søpleronen min i går .. fikk 7230 poeng med Celeron @ 2,7 ghz , og ti4200 @ 280/580 .. heh.. fant iaffal ut at er cpuen min som trekker ned der..

og .. du fikk vel ikke 6k i 3dmark 2001 se med mx kortet .. varke det 3dmark 2000 ?

btw , stikker du nedom lanet i dag en tur med kortet eller ? har lyst å teste det sån direkte VS ti 4200 kortet

call me honey ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...