Excelsion Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Heisann!! Nå som det har begynt å bli kaldt i lufta, har pc'en min begynt å skape STORE problemer. Egentlig er det hele å le av, men den vil faktisk ikke starte hvis det er for kaldt! Komisk ikke sant ? Iallefall hvis den fryser og jeg prøver å slå'n på, bare slårn seg rett av igjen og ei diode begynner å lyse rødt på hovedkortet. (Hadde jeg hatt manualen så kunne jge kanskje finni ut hva den betydde). Da må jeg slå av strømforsyningen til dioden slukner før jeg kan starte den igjen, og da slår den seg bare av igjen! Derimot, fant jeg ut idag, at hvis jeg kjører hårføneren inn i kassa i 10 sek. så starter'n uten problem!!!! FATTER ikke hva det kan være.. Legger til att når'n slår seg rett av så starter ikke harddiskene heller. Men derimot hvis jeg napper ut ide-kablene så starter de det sekundet før'n slår seg av igjen.!1 Fatter det ikke, forstår det ikke!! Og nå er jeg faktisk ganske oppgitt. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Kondens, mon tro? Du får lage en case-mod med hårføner og tidsur da sjø. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Husker en gang det var blitt nede i 6 grader på rommet mitt, da hadde pc'n til en av kameratene mine problemer med å skru seg på. Men hvor kaldt blir det egentlig hos deg? Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Tror ikke det er kondens.. Trenger jo bare 5-10 sec med hårføner bare for å få varmen litt liksom.. Blir ikke spesielt kaldt i rommet heller.. en 15-20 grader kan jeg tenke meg.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er jo velkjent for dem som har drevet med elektronikkreparasjon at mange feil er veldig temperaturfølsomme. Hårføner og avkjølingspray er standard verktøy for å lokalisere feil. Det kan være en krets som er dårlig, eller det kan være en defekt lodding. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Materie ekspanderer/kontraerer ved forksjellig temp, og er det en dårlig lodding så kan det være det som er årsaken. Prøv med nye ide kabler og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå