JørgenW Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Hei! Jeg begynner å nærme meg 18 og tenkte jeg skulle kjøpe bil! Har tittet på finn, men ikke funnet noe realistisk, så derfor lurte jeg på om noen av dere hadde noen tips Jeg skal bruke 40.000-60.000,- På selve bilen, forsikring og avgifter tar jeg ved siden av. Årsmodell spiller ingen rolle. Eneste er ikke noen bil fra 40-50-tallet Eneste kravene jeg har: -IKKE Volvo 240/740 etc. -IKKE Volkswagen Golf -IKKE høy forsikringspris og avgift -Skal IKKE ha gått over 250.000-300.000 KM -MÅ være bensin På forhånd takk! J. Endret 28. august 2013 av JørgenW Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Saab 9-3 2.0 t http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43561137 Gått lite og ser veldig pen ut. Pen bil med god motor. (Har den samme selv) http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43255699 Samme modell, men gått lengre. Ser dog veldig pen ut. Husk at det i tillegg fint går an å prute. Fikk selv prutet ned ca. 6000 kroner på den bilen jeg kjøpte. Lov å prøve seg Lenke til kommentar
JørgenW Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Takk for tipsene! Lenke til kommentar
warioman Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hei! Jeg begynner å nærmer meg 18 og tenkte jeg skulle kjøpe bil! Har tittet på finn, men ikke funnet noe realistisk, så derfor lurte jeg på om noen av dere hadde noen tips Jeg skal bruke 40.000-60.000,- På selve bilen, forsikring og avgifter tar jeg ved siden av. Årsmodell spiller ingen rolle. Eneste er ikke noen bil fra 40-50-tallet Eneste kravene jeg har: -IKKE Volvo 240/740 etc. -IKKE Volkswagen Golf -IKKE høy forsikringspris og avgift -skal IKKE ha gått over 250.000-300.000 KM På forhånd takk! J. Kjøpte meg nettopp en mercedes c220 fra 1993, og det er definitivt den beste bilen jeg har hatt. Mercedes fra 93 og opp ville jeg gått for Lenke til kommentar
JørgenW Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Takk for tipset, skal se etter! Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Sjekk ut mini. Om du får tak i det dobbelte av budsjettet ditt, altså rundt 120000kr har du Mini Cooper S innenfor rekkevidde (eldre enn 2005). Dvs en personbil med gocartfølelse med aks fra 0 til 100 på ca 7sekunder. Sint motorlyd (1,6L på 170hk) med kompressorhyl og popp i eksosanlegget er det også! Hysterisk moro bil til en forholdsvis billig penge! http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43445168 Ellers har du vanlig Cooper som kan være like moro, bare med litt mindre motorkraft (ca 120hk) og litt smått kjedligere utseende som er nærmere budsjettgrensen din. Disse bilene anbefales på det sterkeste! Endret 28. august 2013 av Klykken- Lenke til kommentar
JørgenW Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Takk for tipset, men tror det blir litt i dyreste laget. Er ikke en pappa-gutt så har ikke råd til superdyre biler som 18-åring Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Men for å få litt mer informasjon. Hva ønsker du? Størrelse - Coupe, sedan, eller stasjonsvogn? Og eventuelt hvor mange dører? Bensin eller diesel? Har du tenkt noe på motor? Ønsker du noe som gir litt punch, eller kan du nøye deg med en rimelig og økonomisk motor? Lenke til kommentar
JørgenW Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Men for å få litt mer informasjon. Hva ønsker du? Størrelse - Coupe, sedan, eller stasjonsvogn? Og eventuelt hvor mange dører? Bensin eller diesel? Har du tenkt noe på motor? Ønsker du noe som gir litt punch, eller kan du nøye deg med en rimelig og økonomisk motor? Ønsker bare å høre hva dere andre mener, Coupe, sedan, spiller nesten ingen rolle Bensin er et krav, skal oppdatere startsposten Motor: Noe med litt futt i, men ikke for mye, så det blir for mye avgift/forsikring, men gjerne sånn at du merker kraften Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Takk for tipset, men tror det blir litt i dyreste laget. Er ikke en pappa-gutt så har ikke råd til superdyre biler som 18-åring Er alltids mulig å ta lån i banken om man brenner for noe. Har man (fast) jobb får man lån, uten den helt store diskusjonen. Men bil er nok ikke den lureste prioriteringen, nei. hehe Apropos Mini så finnes samme bilen uten kompressor også til rundt 60000kr og opp, men ikke helt den samme "stuken" på disse. Lykke til i jakta! Endret 28. august 2013 av Klykken- Lenke til kommentar
Akselev Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Se om du finner en fin VW Polo 1,4 TDI fra '06-08. Du får de for en god pris, vil jeg tro. Har en selv. Super bil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå