Daron Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Skal i gang med mit første vannkjølingsprosjekt.. Og har bestilt en masse deler. Deriblant runde kabler til floppy og harddisk og cd-rom.' Kommer sikkert til å mase en del på forumet her en del framover, men det jeg lurte først på var i samband med de runde IDE kablene... Jeg såg da jeg fikk dem at de var av den "gamle typen" dvs groverre, med færre ledninger en de jeg bruker nå (de jeg bruker nå er merka Ultra-ATA) Har det noen betydning hvilken av dem jeg bruker? vil diskene bli tregere med ATA-133 ledninger? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Den "grove" typen du snakker om er en eldre ATA ledning med 40 ledere, disse skal du bruke til Cdrom`ene. Jeg antar at du har nyere hardisker, som støtter Ata 133 (som også blir kalt Ultra ATA, om jeg ikke husker feil). Forksjellen er at disse har 80 ledere, og det vil gå tregere med en kabel av den gamle typen. Det finnes også runde ATA 133 kabler å få kjøpt, jeg ville anbefale deg å bruke disse. Eventuelt kan du jo bruke de du har (de som ikke er runde)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå