ngogorogoro Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Haha fantastisk! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Sjekk om barnsetet lar seg montere i bilen, det er enkelte seter som sitter best om de får stå inntil forseteryggen.. Det lar seg som regel ikke gjøre i en Superb.. Lenke til kommentar
ngogorogoro Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 godt poeng. det skal jeg sjekke. Noen som har s-max erfaringer? Lenke til kommentar
hean Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 godt poeng. det skal jeg sjekke. Noen som har s-max erfaringer? Er ikke sikker jeg ville ha valgt bil etter hvilket barnesete jeg har, heller motsatt hvis det da ikke går ut over sikkerheten totalt sett. Har ikke noen erfaring med S-max men foreldrene mine har en 2005 C-max... samme type bil men mindre. Har også sett S-max`n og etter min mening er det en fin bil men husk det kommer fra en som er vant med gamle biler og for tiden kjører en Honda Civic -92. Den ser kanskje ikke like bra ut sånn rent estetisk sett som de fine og sportslige stasjonsvognene men den gir ett annet inntrykk som jeg mener er positivt... og det er familiedelen i bilen er viktig!! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Mondeo kjører i hvert fall mye bedre enn S-Max, så mye vet jeg. Men jeg har ikke noen erfaringer med unger inn og ut av bil. Lenke til kommentar
ngogorogoro Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Noen som har Outlander og kan kommentere plassforhold i baksete mtp barneseter som er bakoverlent, samt baggasjerom? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Om S-max kan du lese omtalene fra tidligere. http://www.gd.no/motor/article5161553.ece Det anbefales 130/140hk utgaven , eller blir det litt slapt med opplastet bil sies det. Titanium er best utstyrt. Syns den ser veldig bra ut til å være en slik type mpv bil jeg. Spesielt sort med y felg . Plassmessig behøver du ikke bekymre deg om noe mht til barn/barneseter/barnevogn. https://www.google.no/search?q=s-max+2008+titanium+s&client=tablet-android-samsung&hl=nb-NO&source=android-browser-type&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=z64gUqv6EoKPtQaTioGIBA&ved=0CD0QsAQ&biw=1280&bih=800 Endret 30. august 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Nordlendingen Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Hei, du kan søke deg nedover i forum til du kommer til tråden "bilvalg for langkjøring" hvor jeg hadde oppe mye av samme problemstillingen som deg. Jeg har større unger, men likevel en interessant diskusjon. Hadde selv MPV mens ungene var mindre, veldig lettvint å ha dem litt opp i høyden med barneseter så man slipper å knekke ryggen når de skal løftes "ned og inn". Ungene har også bedre utsikt i de fleste MPV'er og blir dermed mindre bilsyke. Unntaket er kanskje Toyota Verso som er en høy bil som man sitter "nedi". Selv hadde jeg Renault Scenic, men det finnes mange andre MPV'er å velge i, utfra egne preferanser - deriblant gigantiske S-max som jeg ser du allerede er inne på. Nå med større unger som skal stables inn i baksetet er det Superb som gjelder for min egen del. Lenke til kommentar
ngogorogoro Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Tusen takk for alle svar så langt. Nå har jeg vært og sett på bruktbiler og snevret inn alternativene ganske mye. Det står nå mellom Skoda Superb og Peugeot 508 sw. Bilene jeg testet var: Skoda Superb 1.4 TSI med masse utstyr og manuelt gir Peugeot 508 sw med 112hk diesel med EMG automat Har lest en masse omkring EMG kassen til Peugeot og mange misliker denne. Jeg er positiv til aut.gir (eller manuelt elektrisk som EMG er) uten at jeg har erfaringer selv. Motoralternativet i Superben er jeg litt skeptisk til mtp langkjøring med full bil og av og til tilhenger med båt. Ta til etteretning at begge bilene har kjørt ca. 120.000 Hva mener dere? Jeg setter utrolig stor pris på at folk med erfaringer svarer. Det blir garantert bilkjøp neste uke, så deres meninger vil vektes svært tungt ;-) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Superb er en god bil, 1,4en er litt liten etter mitt syn.. Du kan jo se om du finner en med DSG, det er ei knallbra kasse. Kassa i 508 gir rett og slett en ganske elendig kjøreopplevelse, den er voldsomt treg og gammeldags. Skulle jeg hatt en slik bil ville jeg ikke vurdert den kassa en gang, det ville heller blitt en manuell sak. Videre er jo motoren som sitter i den en solid motor, men den er forferdelig kjedelig.. Mangler en god del sprut for å si det forsiktig. Jeg ville vært mindre skeptisk til superben enn 508en her, på alle områder. Lenke til kommentar
ngogorogoro Skrevet 26. september 2013 Forfatter Del Skrevet 26. september 2013 Takk for godt svar. Jeg føler også at Superben er riktig valg. Hva er ditt forhold til antall kilometer på 125.000 på en 2010 modell? Jeg tenker at dagens motorer fint takler 150.000 til og at det kan lønne seg å kjøpe en Superb 2010 mod med fler kilometer på bok enn en 2006-2008 modell Passat som har kjørt litt mindre....? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Hva som lønner seg mtp kilometerstand kommer en del an på hva du faktisk ønsker av en bil, og ikke minst ditt bruksmønster. Jo mindre du kjører, jo mindre har kilometerstanden å gjøre. Samtidig skal det sies at motoren ikke er det som sliter mest med høy kilometerstand. Hva gjelder eksempelvis DSG-kasser ville jeg ikke kjøpt eksempelvis en brukt taxi med slik kasse, fordi de ikke tåler den bruken så veldig bra. Dagens biler dør sjelden av høy kilometerstand, men heller av ting som rust (ja, høyst aktuelt fortsatt..) og andre mekaniske problemer. Superb er en god bil, og av de aktuelle ville jeg rangert den øverst. Sørg for å få med nødvendig utstyr som setevarme og xenonlys, samt grei musikkløsning. Det er enkelte ting bilen virkelig bør ha med tanke på salg igjen når du er ferdig med den.. I tillegg er setevarme og xenon etter mit syn viktige ting. Lenke til kommentar
gustæv Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 BMW og Porsche er kjent for gode kjøreegenskaper. At mondeo har gode kjøreegenskaper må du lenger ut på landet med. Kjære deg sammenlikner du BMW og Porsche med ford Mondeo? Mondeo er nettopp kjent for gode kjøreegenskaper i SIN KLASSE!!!!! BMW og Porsche er en helt annen type og mye dyrere bil. Lenke til kommentar
ngogorogoro Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Takk for alle svar så langt. Jeg tenkte å legge frem to biler jeg ser på nå og be dere om å gjøre en vurdering. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43750462 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44310594 Plass og kvalitet betyr mye for meg. Jeg vil ikke ende opp med å måtte gå til mekaniker hele tiden;-) Lenke til kommentar
ngogorogoro Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei. Jeg har nå landet på Superb 2010-2011 mod eller Volvo V70 eDrive 2010-2011 mod. Ca. samme pris for de som har gått rett over 100.000 km. Hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 V70 eDrive 109hk er så sløv at det skulle vært forbudt å selge den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå