Gå til innhold

Intel Ivybridge-E tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja,

 

da har jeg fått testet litt. Jeg har støtt på et meget snodig ram-problem.

 

Får bootet ved stock cpu, og da minne ved 2133 (rated speed) Kjører da 125x33 eller så.

 

Så fort jeg endrer fra auto til manuell endring av cpu multiplier, hopper minne over på AUTO. Dette er forsåvidt greit, men det ser da ut til å legge seg på 1333mhz. Ikke helt det jeg forventet. Endrer jeg til noe annet (selv 1600) vil det ikke boote. Har satt 1,65 minne og prøvd å sette timings korrekt selv og, i tilfelle noe hang fra 1333 el.

 

Det interessante er at jeg med memory frequency på auto (som da gir 1333mhz) kan justere cpu multiplier til 47, uten å røre NOE annet, og kan kjøre prime uten noe som tyder på ustabilitet ved 4700mhz. CPU-Z viser da at vcore er på 1.31v, så dette må jo være greit nok? Temps er fine også. Når alt er auto også klokker den seg ned og justerer ned volt uten belastning, så det er jo flott. Har faktisk ikke forsøkt noe høyere, men vil tro 4.8 og 5.0 burde gå glatt - tester mer i morgen :) Trøtt!!

 

Hva faen foregår med minne her? Har aldri vært borte i noe liknende.

 

Har forsøkt å finne ut av dette, uten hell. Er dette noe bios rør, eller kan det tenkes at cpu'en nekter å dra i gang hastigheten hvis rammen skal henge med?

 

EDIT : er på et p9x79 ws med siste 4306 bios.

Endret av gthaman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

e edelig ivy- e support for gigabyte ud-7 :D

http://forums.tweaktown.com/gigabyte/28441-gigabyte-latest-beta-bios-823.html

 

Synn jeg ikkje får testa på 14 dager :(

Hmmm, hadde jeg sett dette igår eller dagen før gitt. Da hadde jeg kanskje vennta med å montere Cpu blokka :omg:, og gått fra 3930K til 4930K. Sett om mann hadde fått litt mer ytelse :green:

 

Meeen, er jo ikke noe hokkus pokkus å ta av blokka å bytte :hmm: må "bare" tømme loop bytte å fylle på.

Ikke noe stress å flytte på et 30kg kabinett fra kjeller å ut i garagen.

Lenke til kommentar

Sukk, ser at i7-4930K er kun 200 kr billigere her i Spania enn i Norge. Lurer på om jeg kan fikse en i7-4930K når jeg skal til USA. Er nok billigere der.

 

Svarte, sjekket akkurat nå, og Fry's som jeg ofte bruker har ikke 4930K!! :wallbash:

 

Edit: Kun 300 kr i forskjell mellom f. eks. 4820K i USA og Spania. Kan like godt kjøpe her da.

Men har helv... lyst på en 4930K da.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hater egentlig EVGA hovedkort etter å ha kjørt Evga X79 FTW og Evga z77 ftw. Makan til elendige bioser og skandale dårlig support fra EVGA. Epic fail var hovedkorta.

 

Så det blir spennende å se. Dette blir siste sjans for EVGA og hovedkort ville jeg tro. Dette BØR fungere bra. Det kan jo bare prøve å ikkje fungere med Arecakontrolleren. Da ryker det rett tilbake ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg skulle gjerne hatt det! Men jeg har vanskelig for å bestemme meg hva jeg egentlig vil. Frister å fullføre FT03 modden, men da går ikke det hovedkortet inn lengre, så da måtte jeg eventuelt modde det enda mer.

 

Alternativt kan jeg jo friske opp 600T kabinettet jeg har og rigge det til for noe mer pent å se på, og da går jo forsåvidt det hovedkortet glatt inn.

 

Men er også fristet til å ha en liten maskin, ala mini-ITX vannkjølt i RVZ01 kabinettet som kommer. :p

 

Også var det penger da... Uff, kjedelig å være student med regninger som kutter så mye av lommeboka. :D

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...