Gå til innhold

Intel Ivybridge-E tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KOM IGJEN MED RESULTATER OG SCREENS NÅ!!!! :D:D

 

Om du har problemer fra 4,5-4,6 GHz så senk PLL og se om det hjelper, jeg har testet fra 1,6 og opp.

For meg virker det som 1,68-1,71 er sweetspot for 4,7-4,9 GHz for øyeblikket.

 

Jeg har til min overaskelse oppdaget at det ikke holder med en 1200W PSU til mitt oppsett med 780 Classified SLI når jeg skal makse både CPU go GPU. Testet litt med 2x PSU i går og plutselig så får jeg ikke BSOD på 4,9 GHz med lett klokk på GPU'ene, kjører nå med 1200W+1000W der en 780 er koblet til den siste PSU'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

KOM IGJEN MED RESULTATER OG SCREENS NÅ!!!! :D:D

 

Om du har problemer fra 4,5-4,6 GHz så senk PLL og se om det hjelper, jeg har testet fra 1,6 og opp.

For meg virker det som 1,68-1,71 er sweetspot for 4,7-4,9 GHz for øyeblikket.

 

Jeg har til min overaskelse oppdaget at det ikke holder med en 1200W PSU til mitt oppsett med 780 Classified SLI når jeg skal makse både CPU go GPU. Testet litt med 2x PSU i går og plutselig så får jeg ikke BSOD på 4,9 GHz med lett klokk på GPU'ene, kjører nå med 1200W+1000W der en 780 er koblet til den siste PSU'en.

Lunsj først :D

 

Spent på PSU'en på denne riggen jeg, er en AX860i med et Titan og 4930K :p

Lenke til kommentar

Primer litt på 4.7, 1.32v nå. Screens kommer om en stund , men regner med jeg må litt opp i spenning for å få den stabil.

 

Måtte det gitt, selv med LLC 1 vdrooper dette kortet ganske mye. 1.38v i BIOS gir 1.352v load nå ser jeg. Mer stabilt enn med 1.32v var det likevel!

 

wPrime funker ikke, er Win8 på denne maskina (er ikke min rig :p )

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Primer litt på 4.7, 1.32v nå. Screens kommer om en stund , men regner med jeg må litt opp i spenning for å få den stabil.

 

Måtte det gitt, selv med LLC 1 vdrooper dette kortet ganske mye. 1.38v i BIOS gir 1.352v load nå ser jeg. Mer stabilt enn med 1.32v var det likevel!

 

wPrime funker ikke, er Win8 på denne maskina (er ikke min rig :p )

Kjør som admin.. Da funker wprime
Lenke til kommentar

KOM IGJEN MED RESULTATER OG SCREENS NÅ!!!! :D:D

 

Om du har problemer fra 4,5-4,6 GHz så senk PLL og se om det hjelper, jeg har testet fra 1,6 og opp.

For meg virker det som 1,68-1,71 er sweetspot for 4,7-4,9 GHz for øyeblikket.

 

Jeg har til min overaskelse oppdaget at det ikke holder med en 1200W PSU til mitt oppsett med 780 Classified SLI når jeg skal makse både CPU go GPU. Testet litt med 2x PSU i går og plutselig så får jeg ikke BSOD på 4,9 GHz med lett klokk på GPU'ene, kjører nå med 1200W+1000W der en 780 er koblet til den siste PSU'en.

Du har ikke noe strømmeter, eller oscilloskop eller noe slikt for å sjekke hvordan spenningen og strømmen holder seg? :D

 

Hvilken PSU var det du hadde igjen?

 

Driver å bygger min egen PSU seru, så tenkte det var greit å vite sånn ca hvordan ballpark et så heftig oppsett ligger. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du har ikke noe strømmeter, eller oscilloskop eller noe slikt for å sjekke hvordan spenningen og strømmen holder seg? :D

Hvilken PSU var det du hadde igjen?

 

Driver å bygger min egen PSU seru, så tenkte det var greit å vite sånn ca hvordan ballpark et så heftig oppsett ligger. :)

Jeg har brukt en tre år gammel Antec 1200W TPQ som er koblet til en "KillaWatt" fra Clasern. Var oppe i 1300W+ trekk fra veggen på det høyeste i går, det er jo normalt ok men jeg lurer på om noen av rails'en blir overbelastet.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en tre år gammel Antec 1200W TPQ som er koblet til en "KillaWatt" fra Clasern. Var oppe i 1300W+ trekk fra veggen på det høyeste i går, det er jo normalt ok men jeg lurer på om noen av rails'en blir overbelastet.

 

Vel og merke er strømforsyningene ikke 100% effektive, så det er vel snakk om rett over 1100w om den er på bikket av 80+ Silver (85% under maks).

 

I følge JohnnyGuru fikk de 89.3% effektivitet på det beste, som er ca 1160w.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Jeg har brukt en tre år gammel Antec 1200W TPQ som er koblet til en "KillaWatt" fra Clasern. Var oppe i 1300W+ trekk fra veggen på det høyeste i går, det er jo normalt ok men jeg lurer på om noen av rails'en blir overbelastet.

Har lett etter en sånn Killawatt selv, selges det på Clas?

 

Forøvrig ikke hatt tid til å starte med 4930k'en min, men i morgen kveld skal det benches og klokkes over en lav sko! :D

Endret av gthaman
Lenke til kommentar

 

Vel og merke er strømforsyningene ikke 100% effektive, så det er vel snakk om rett over 1100w om den er på bikket av 80+ Silver (85% under maks).

 

I følge JohnnyGuru fikk de 89.3% effektivitet på det beste, som er ca 1160w.

Såpass ja. Ja da presser du stakkaren rimelig godt tenker jeg meg. Med så mange rails så er det ikke rart det kan være litt vanskelig å passe på at du ikke overbelaster noen av dem.

Har selv en chieftec 1200W som sliter voldsomt å holde det gående etter et par års bruk når man belaster såpass. Kondensatorene mister jo hele tiden effekt (elektrolytt og indre motstand, som igjen gir mindre kapasitans og spenning).

Lenke til kommentar

Har lett etter en sånn Killawatt selv, selges det på Clas?

 

Forøvrig ikke hatt tid til å starte med 4930k'en min, men i morgen kveld skal det benches og klokkes over en lav sko! :D

De har flere typer på Clasern til og med trådløse der du kan ha flere tilkoblet.

 

Lykke til med benchingen i morgen :thumbup:

Håper vi får se noen heftige resultater, 5 GHz vantage og 3d11 hadde vært noe :evil:

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...