Gå til innhold

Intel Ivybridge-E tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny bios Rampage IV Extreme gjorde susen her, testet Asus sin offisielle til IB-E(4401) og måtte da ha 1,52V for å komme inn i Win7 på 4,7 GHz. Med ny bios så holder det med 1,3V på 4,7 GHz :w00t:

Temps på 1,52V i BF3 var maks 65C, nå i Wprime 1024 med 1,3V kommer jeg ikke over 50C.

Hva slags kjøling er dette?

Virker jo nesten som om Ivy Bridge-E ikke er så fail som først antatt.

Lenke til kommentar

Har lekt litt med 4960X her nå og jeg sliter med klokkingen, har en skikkelig vegg fra 4,6 GHz som går på 1,33 Vcore opp til 4,7 GHz som trenger 1,53 Vcore. Til sammenligning så klarer min 3960X 5,1 GHz på 1,52 vcore.

Mulig dette har noen med umoden bios og drivere. skal teste mer i syntetiske benchmarks og spill utover uken.

Temps er ikke noe problem for 4960X på mitt custom oppsett(360+280 radiator til kun CPU), load temps i Wprime 1024 ligger på 65 C selv med 1,53 Vcore.

 

9avw.jpg

 

 

 

zjjz.jpg

Lenke til kommentar

Virker som flere møter akkurat den samme veggen ut i fra hva jeg har lest nå på morgenen.

 

Mye det samme som på Sandy-E hvis jeg ikke husker helt feil. De tre første 3930K'ene mine måtte ha absurd mye spenning for å komme over 4.6/4.7Ghz :)

 

Men det er jo morsomt med ny hardware, er det ikke? :D

Lenke til kommentar

Virker som flere møter akkurat den samme veggen ut i fra hva jeg har lest nå på morgenen.

 

Mye det samme som på Sandy-E hvis jeg ikke husker helt feil. De tre første 3930K'ene mine måtte ha absurd mye spenning for å komme over 4.6/4.7Ghz :)

 

Men det er jo morsomt med ny hardware, er det ikke? :D

Det er alltid morsomt å teste ny hardware :D

 

post-152551-0-30824100-1378225454_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...