ChrisAndre Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hei, Noe merkelig har skjedd med PC-en min... (Bærbar PC: ASUS VivoBook S400C med touchscreen). Når jeg slår på PC-en fungerer tastaturet fint, for når jeg slår passordet kommer jeg inn. Men med én gang jeg kommer inn på PC-en, endres hele tastaturet. Vestre siden er ganske OK, men høyre siden er helt annerledes. Tallene kommer for eksempel på tastene UIO (456), JKL (123) og M (0) Ø gir -, men Æ gir vanlig norsk Æ. Når PC-en går i ventemodus og jeg må logge inn igjen får jeg ikke logget på fordi tastene ikke gir meg riktige tegn, og passordet blir dermed feil. Jeg har vært inne på språk- og områdeinnstillingene på PC-en. Alt er riktig der i forhold til både område, formater og tastaturspråk. Det er kun norsk bokmål som er alternativet for tastaturet, så det er ikke noen hurtigtast som gjør at jeg har skiftet. Dessuten står det altså at det er norsk bokmål som er aktivert. Dette er altså en PC med touchscreen, og når jeg åpner skjermtastaturet får jeg opp vanlig norsk tastatur og kan bruke dette på skjermen... Hva kan dette være for slags krøll?? Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 nå blander du litt her, er det tastatur på skjermen eller det vanlige tastaturet du mener? Lenke til kommentar
Mongofisk Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hei. Du har aktivert Num Lock på maskinen din, skrur du av denne vil alt ordne seg Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Tipper du bare må slå av num-lock... 1 Lenke til kommentar
ChrisAndre Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Å herregud, det var jo bare num luck! Noe så flaut, haha! Det er som når du tilkaller PC-hjelp og så kommer de for å sette inn kontakten... Jaja, takk for hjelpa uansett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå