WeirdFace Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg leste en artikkel om denne damen i aftenposten, som har prøvd masse forskjellige tiltak og ordninger fra NAV, og som tydeligvis har veldig store problemer med å komme seg ut i arbeidslivet.. Med fare for å virke kynisk, så har jeg ett lite spørsmål:: hvorfor er det NAV som må iverksette alle mulige slags tiltak og reformer for å få mennesker ut i fast arbeid? Kunne ikke denne damen (og alle andre som går uten noe arbeid ) prøve å skaffe seg ett eller annet arbeid på egen hånd?? Det er vel ikke så fryktelig vanskelig å gå gjennom oversikten over ledige stillinger hos NAV, finn.no og lignende på leting etter noe å arbeide med? Alle og enhver klarer vel å skrive en CV / søknad og eventuelt gå på jobb-intervju ? Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det står vel ikke at hun ikke prøver selv også... det er vel egentlig din konklusjon. Men til akkurat denne saken da... er ikke lett å få seg jobb når man ser ut som en "shemail" heller da!! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det står vel ikke at hun ikke prøver selv også... det er vel egentlig din konklusjon. Men til akkurat denne saken da... er ikke lett å få seg jobb når man ser ut som en "shemail" heller da!! Litt vel random, og det skrives SheMale )) Lenke til kommentar
TheBeliever9 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det står vel ikke at hun ikke prøver selv også... det er vel egentlig din konklusjon. Men til akkurat denne saken da... er ikke lett å få seg jobb når man ser ut som en "shemail" heller da!! Kan ikke være lett å få seg jobb når man har en personlighet som du har heller. 5 Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Kan ikke være lett å få seg jobb når man har en personlighet som du har heller. Har du lest forumreglene? Kanskje er det er det greit å lese gjennom dem før man poster, ikke sant? Lenke til kommentar
Populært innlegg TheBeliever9 Skrevet 29. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. august 2013 Har du lest forumreglene? Kanskje er det er det greit å lese gjennom dem før man poster, ikke sant? Du henger ut en dame som har vært avbildet offentlig i VG med å si at hun ser ut som en shemale. At jeg da sier at du må slite med å finne deg jobb med en slik personlighet er (burde ihvertfall ikke) stride mot forumreglene. Ta deg sammen og tenk over hva du skriver, gutt. Har du lest forumreglene? Kanskje er det er det greit å lese gjennom dem før man poster, ikke sant? Du henger ut en dame som har vært avbildet offentlig i VG med å si at hun ser ut som en shemale. At jeg da sier at du må slite med å finne deg jobb med en slik personlighet er (burde ihvertfall ikke) stride mot forumreglene. Ta deg sammen og tenk over hva du skriver, gutt. 10 Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Du henger ut en dame som har vært avbildet offentlig i VG med å si at hun ser ut som en shemale. At jeg da sier at du må slite med å finne deg jobb med en slik personlighet er (burde ihvertfall ikke) stride mot forumreglene. Ta deg sammen og tenk over hva du skriver, gutt. Det var vel ett rent utseendemessig kommentar noe jeg har fult grunnlag for, la meg spørre... er du uenig? En annen ting... når jeg kommer med kommentarer så kommenterer jeg ikke det jeg ikke har grunnlag for også gjør jeg det heller ikke anonymt gjemt bak ett nick på internett!! Edit: Velkommen på forumet Endret 29. august 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Med fare for å virke kynisk, så har jeg ett lite spørsmål:: hvorfor er det NAV som må iverksette alle mulige slags tiltak og reformer for å få mennesker ut i fast arbeid? Kunne ikke denne damen (og alle andre som går uten noe arbeid ) prøve å skaffe seg ett eller annet arbeid på egen hånd?? Det er ikke bare bare å komme seg ut i jobb når man sliter med psyken. Jeg har vært der selv og vet det er veldig vanskelig. Før jeg fikk utfordringer selv, så mente jeg også at det var 'bare' å gjøre slik og slik. Når jeg kom i situasjonen selv og hjernen ikke ville høre etter logisk sans, så skal jeg fortelle deg at det er sykt ekkelt og man graver seg lett lengre og lengre ned uten at man klarer å komme seg opp. Skjønner også godt at du og andre ikke skjønner dette - man må nesten oppleve det selv før man skjønner det. 2 Lenke til kommentar
jultomten Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Det er ikke bare bare å komme seg ut i jobb når man sliter med psyken. Jeg har vært der selv og vet det er veldig vanskelig. Før jeg fikk utfordringer selv, så mente jeg også at det var 'bare' å gjøre slik og slik. Når jeg kom i situasjonen selv og hjernen ikke ville høre etter logisk sans, så skal jeg fortelle deg at det er sykt ekkelt og man graver seg lett lengre og lengre ned uten at man klarer å komme seg opp. Skjønner også godt at du og andre ikke skjønner dette - man må nesten oppleve det selv før man skjønner det. Jeg tror jeg skjønner det - i den grad det er mulig uten å ha vært i situasjonen selv. Forstår at det er vanskelig, og at man er avhengig av hjelp. Men: Kan man kreve at NAV/samfunnet skal betale for 4-års utdannelse fordi man er psykisk syk? Mitt svar er åpenbart nei: Det må da være aktuelle karrierer som krever mindre utdannelse. Ofte er høyt utdannede jobber mer psykisk belastende enn ufagærte jobber. Hvis jeg ikke klarer den psykiske belastningen som er forbundet med mitt yrke, kunne jeg tenke meg å jobbe i kassen på RIMI, som lastebilsjåfør, renholdsarbeider, eller lignende. Kan ikke skjønne om at jeg ville be om støtte til en ny lang utdannelse... Mvh Jultomten Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Det var vel ett rent utseendemessig kommentar noe jeg har fult grunnlag for, la meg spørre... er du uenig? Er du en av de som liker kampanjer som f.eks. "Støtt VG i kampen mot mobbing" på facebook, samtidig som du går rundt å kaller folk for "feiten" og "fregnetryne" siden "Det var vel ett rent utseendemessig kommentar noe jeg har fult grunnlag for"? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå