Gå til innhold

Dual sim i praktisk bruk


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Hvordan fungerer en dual sim telefon i praktisk bruk.

Jeg har forsøkt en "kina-løsning" hvor det da ble fysisk plass til to kort i min ordinære telefon.

Men praktisk var det en katastrofe. Ved valg/bytte av sim måtte jeg inn med PIN-koden ved hvert bytte.

 

Håper dette fungerer bedre på en ekte dual sim mobil.

Vil måtte bytte sim to ganger hver dag, arbeid og fritid. UTEN å måtte angi PIN-koden ved hvert bytte.

Ønsker selvfølgelig at begge kort/telefonnr er tilgjengelige hele tiden.

 

I praksis så ønsker jeg altså funksjonaliteten ved å ha to telefoner i lomma samtidig, men kun ha en fysisk telefon. Dvs. enkelt og lett å velge (og se) hvilket SIM man for øyeblikket benytter.

 

Noen med praktisk erfaring ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke noe om dual sim.

Men jeg vet at du kan gå inn i innstillingene og velge at den ikke skal mase om PIN når du starter telefonen.

 

På min Xperia går man inn på Programmer » Innstillinger » Sikkerhet

 

Om du velger å slippe å taste PIN-kode, er det en innstilling som lagres i SIM-kortet, og gjelder alle telefoner du setter SIM-kortet inn i.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke noe om dual sim.

Men jeg vet at du kan gå inn i innstillingene og velge at den ikke skal mase om PIN når du starter telefonen.

 

...

Hei og takk !

Har tenkt den tanken men jeg ønsker at pinkoden skal måtte registreres ved første bruk etter oppstart, av sikkerhetsgrunner.

Derfor bør den kunne stå på, men ikke å måtte taste den inn ved hvert bytte.

Lenke til kommentar
[.....]

Håper dette fungerer bedre på en ekte dual sim mobil.

[.....]

På en god dual-sim telefon vil begge SIM-kortene være aktive og virke samtidig, ringer man ut får man velge om man skal ringe fra SIM-1 eller SIM-2, trenger ingen restart eller tasting av PIN-koder for å veksle mellom de 2 SIM-kortene.

Lenke til kommentar

Det har vært dual sim-modell av flere kjente telefoner, men stort sett blir disse ikke solgt i Norge. kanskje dette endres, men til nå - null. (av kjente modeller)

 

Jeg kjøpte en billig trippel sim i Asia, alle sim-kort var aktive behøvde ikke å velge. Men det var 3 "ring"-taster så man kunne velge hvilket nr man ringte ut med. Enkel Nokia-kopi, tastetelefon, ikke brukt den på et par år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...