Per Solberg Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hei ! Hvordan fungerer en dual sim telefon i praktisk bruk. Jeg har forsøkt en "kina-løsning" hvor det da ble fysisk plass til to kort i min ordinære telefon. Men praktisk var det en katastrofe. Ved valg/bytte av sim måtte jeg inn med PIN-koden ved hvert bytte. Håper dette fungerer bedre på en ekte dual sim mobil. Vil måtte bytte sim to ganger hver dag, arbeid og fritid. UTEN å måtte angi PIN-koden ved hvert bytte. Ønsker selvfølgelig at begge kort/telefonnr er tilgjengelige hele tiden. I praksis så ønsker jeg altså funksjonaliteten ved å ha to telefoner i lomma samtidig, men kun ha en fysisk telefon. Dvs. enkelt og lett å velge (og se) hvilket SIM man for øyeblikket benytter. Noen med praktisk erfaring ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Jeg vet ikke noe om dual sim. Men jeg vet at du kan gå inn i innstillingene og velge at den ikke skal mase om PIN når du starter telefonen. På min Xperia går man inn på Programmer » Innstillinger » Sikkerhet Om du velger å slippe å taste PIN-kode, er det en innstilling som lagres i SIM-kortet, og gjelder alle telefoner du setter SIM-kortet inn i. Endret 28. august 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Per Solberg Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Jeg vet ikke noe om dual sim. Men jeg vet at du kan gå inn i innstillingene og velge at den ikke skal mase om PIN når du starter telefonen. ... Hei og takk ! Har tenkt den tanken men jeg ønsker at pinkoden skal måtte registreres ved første bruk etter oppstart, av sikkerhetsgrunner. Derfor bør den kunne stå på, men ikke å måtte taste den inn ved hvert bytte. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 [.....] Håper dette fungerer bedre på en ekte dual sim mobil.[.....] På en god dual-sim telefon vil begge SIM-kortene være aktive og virke samtidig, ringer man ut får man velge om man skal ringe fra SIM-1 eller SIM-2, trenger ingen restart eller tasting av PIN-koder for å veksle mellom de 2 SIM-kortene. Lenke til kommentar
Martin P Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 I følge noen rykter skal det komme en dual sim versjon av Nokia Lumia 625. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det har vært dual sim-modell av flere kjente telefoner, men stort sett blir disse ikke solgt i Norge. kanskje dette endres, men til nå - null. (av kjente modeller) Jeg kjøpte en billig trippel sim i Asia, alle sim-kort var aktive behøvde ikke å velge. Men det var 3 "ring"-taster så man kunne velge hvilket nr man ringte ut med. Enkel Nokia-kopi, tastetelefon, ikke brukt den på et par år. Lenke til kommentar
Per Solberg Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Takk for at dere deler informasjon alle sammen ! Da skal jeg se om jeg finner en ekte dual-telefon på markedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå