fjarle Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Her er rådene som skal holde sikkerhetspersonell trygge.Amerikanske myndigheter advarer mot Android Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 28. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. august 2013 Overvåkningsnasjonen USA har tidligere gått hardt ut mot Android på grunn av at koden til låseskjermen er for vanskelig å knekke for overvåkerne deres. At de nå sprer frykt (terror) om virus med mer tar jeg bare som nok et tegn på at Android er mindre overvåket enn amerikanerne ønsker. Neppe fritt for overvåkning, men mye vil ha mer. NSA er vel ikke fornøyd med tilgangen til posisjonsdata, tastetrykk og passord. 13 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Det har vel lenge vært kjent at en smarttelefon ikke er så smart når det gjelder sikkerhet. Som en tommelfingerregel kan man anta at en smarttelefon har sikkerhet som en Pc i begynnelsen av 90 årene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Jeg håper at fokuset på sikkerhet mot overvåkning øker og gjør Ubuntu for phones til en suksess. Åpen kildekode er et godt tiltak mot overvåkning og bakdører. Endret 28. august 2013 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Hva er Unbuntu touch? Jeg har hele tiden antatt at resten av mitt liv er for kort til å lære et nytt operativsystem. Det får holde med at jeg bruker fire nettlesere eller er dette så viktig og lett at ... Endret 28. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 (endret) Ubuntu for Phones is Here - Why Should I Care? https://www.youtube.com/watch?v=I4a9mI0qsaI Legg merke til vekten på sikkerhet for blant annet bedrifter og blant annet mot overvåkning. Endret 28. august 2013 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Jeg ser ikke av de videoene hvordan man skal kunne unngå overvåking. Skal man unngå overvåking, må man kunne kontrollere trafikken som går mellom ulike ISPs. Man kan ha en mellommann som snapper opp informasjon. Vil man sende informasjon som ikke skal fanges, er det best å ikke bruke nettet eller mobiltelefonen. Jeg tenker sikkerhet på en annen måte. Netopp sikkerheten som ligger i operativsystemet og nettleser er viktig. Sikkerhets soner i IE er ikke sikre. Rettigheter i FF er ikke sikre. Så vidt jeg vet er Opera sin nettlese sikrere. Jeg vet ikke hvor sikker Chrome, og de nettleserne som er på ulike mobile enheter er. Får du din Id stjålet er det første jeg ville spurt. Hvilken nettleser brukte du. Sikkerhet mot virus etc. er et annet tema. Sikker kryptering samt nettvett er nøkkelen til noe av dette. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Overvåkningsnasjonen USA Fantastisk at en voksen oppegående mann tror USA skiller seg spesiellt ut på dette området. Men dette støtter jo mine påstander om barnslige anti-USA holdninger, mens ingen bryr seg hva andre land gjør. Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hvis amerikanske myndigheter søker å skape inntrykk av at Android er et risikabelt system som helst bør unngås, er dette egentlig et sterkt argument for Android. (Og den som ikke forstår hvorfor, bruker nok ikke Android i noe tilfelle) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Er ikke android åpen kildekode i motsetning til Windows og iOS? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det har vel lenge vært kjent at en smarttelefon ikke er så smart når det gjelder sikkerhet. Som en tommelfingerregel kan man anta at en smarttelefon har sikkerhet som en Pc i begynnelsen av 90 årene. Som en tommelfingerregel kan man anta at folk vil slite med å finne den beste sikkerhets-app'en til android. Det er en jungel av sikkerhetsapp'er å velge mellom, og det er lite skriverier om sikkerhetsapp'er og tester av disse til telefoner. Tester av antivirus for PC ser også ut til å ha avtatt, ihvertfall her på HW.no Det er jo forsåvidt lite spennende stoff å lese om, men likevel nyttige greier å ha stell på. Er det Microsoft Security Essentials som har fått fokuset vekk montro? Alle får tilgang til lettvint innstallasjon, og et program som forstyrrer brukeren i aller minste grad, sammenliknet med PR-kåte Antivirus-selskapers programvare, som kan tyte "ørene - øh, nei synet" fullt av pop-ups. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Er det Microsoft Security Essentials som har fått fokuset vekk montro? Alle får tilgang til lettvint innstallasjon, og et program som forstyrrer brukeren i aller minste grad, sammenliknet med PR-kåte Antivirus-selskapers programvare, som kan tyte "ørene - øh, nei synet" fullt av pop-ups. Sikkerheten i Windows 8 er jeg personlig fornøyd med. Jeg har aldri brukt anti virus program (det må du ikke si til noen). Så kan hende er Windows 8 Phone telefoner blant de sikreste hva OS angår. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Advarer mot Android samtidig som de bruker Android selv. Sikkerheten i Windows 8 er jeg personlig fornøyd med. Jeg har aldri brukt anti virus program (det må du ikke si til noen). Så kan hende er Windows 8 Phone telefoner blant de sikreste hva OS angår. Windows Defender er vel en del av Windows 8, så da bruker du vel egentlig antivirus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Advarer mot Android samtidig som de bruker Android selv. Windows Defender er vel en del av Windows 8, så da bruker du vel egentlig antivirus? Ja men jeg merker det ikke slik jeg gjorde den gang jeg prøvde noen antivirus programmer jeg personlig ser som de største virus. De programmene tok ressurser. Endret 30. august 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg