horse4life Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hei, fikk idag en bot for ikke å ha med meg vognkort. Etter å ha studert boten ser jeg flere feil og jeg lurer på om dette kan gjøre at jeg slipper å betale boten? Nr 1: Klokkeslettet er satt en time etter hendelsen, da var jeg et helt annet sted. Nr 2 (mindre viktig): Det er krysset av for at blanketten er "festet på kjøretøy", men den var helt klart "levert til fører". Er det noe jeg kan gjøre for å slippe denne boten? Er helt klar for å betale boten, men skulle gjerne sluppet unna... Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Tror neppe dette vil forandre noe. Når det skjedde, og hvordan boten ble levert, har vel ingenting å si så vidt jeg kan forstå. Du har gjort en feil, deal with it og betal boten så er du ferdig med det. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Sjølv om politiet vedgår saksbehandlingsfeil så er det einaste du oppnår at du får ei ny bot der tidspunktet er retta opp. Grunnlaget for bota er fortsatt tilstede. Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Boten er betalt. Jeg bare undret på om formelle feil som dette kunne ha noe å si. Regnet ikke med det, men måtte bare høre. Takker for svar! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Du klarer sikkert å lage litt kødd, sånn at de får sløst bort mest mulig ressurser på å straffe noen for en bagatellmessig sak. Kjør på! Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Du klarer sikkert å lage litt kødd, sånn at de får sløst bort mest mulig ressurser på å straffe noen for en bagatellmessig sak. Kjør på! Jada, du oppnår bare at enda mere av dine og mine skattepenger brukes fordi en person har lyst til å krangle. Så smart du er 1 Lenke til kommentar
Gjest member-7189 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 De som kjører bil i premium segmentet, driter vel i hva dine skatte penger går til. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jada, du oppnår bare at enda mere av dine og mine skattepenger brukes fordi en person har lyst til å krangle. Så smart du er Det er ikke helt slik det funker, byråkratpakket er nemlig fast ansatte.. Fast ansatte koster det reelt sett ikke penger å bruke til behandling av en sak. De som kjører bil i premium segmentet, driter vel i hva dine skatte penger går til. Med det horrible skattenivået jeg utsettes for her i landet gjør jeg gjerne litt for å gjøre ting vanskelig i innkrevingsarbeidet. (Det aktuelle forenklede forelegget er reelt sett en beskatning) Med en marginalskatt på nærmere 50% føler jeg faktisk at jeg har grunn til å syte litt over skattenivået. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det er ikke helt slik det funker, byråkratpakket er nemlig fast ansatte.. Fast ansatte koster det reelt sett ikke penger å bruke til behandling av en sak. Med det horrible skattenivået jeg utsettes for her i landet gjør jeg gjerne litt for å gjøre ting vanskelig i innkrevingsarbeidet. (Det aktuelle forenklede forelegget er reelt sett en beskatning) Med en marginalskatt på nærmere 50% føler jeg faktisk at jeg har grunn til å syte litt over skattenivået. Jo vanskeligere du gjør det for "byråkratpakket" å fullføre enkle saker, jo mindre av de nyttige sakene får de faktisk mulighet til å utføre. Så uansett du liker det eller ikke, så ødelegger du for deg selv indirekte jo vanskeligere du er, eller jo hardere du står på "krava" når de ikke er et reelt krav. Ja, vi har en høy skatt men så får vi ganske mye igjen for det også da. Norge er tross alt et rikt land, og et av de beste landene å bo i. Det er få nasjoner i verden hvor de kan kjøpe like mye som oss for en times arbeid (selv når skatten er trukket fra). Og selv om blant annet USA har lavere skatt enn oss, så får de mindre igjen for det også (du må betale hundretusener for en livsviktig operasjon, med mindre du har sykeforsikring. Noe ikke alle har råd til, eller i det hele tatt får pga. tidligere sykdomshistorie). Og USA sliter jo ganske bra for tiden. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Du øker behandlingstiden for alle andre saker. Det er ikke noe gøy for folk som har en reell sak til behandling, og venter på å få lappen tilbake. Om du har fått en bot som er fortjent, er det liten grunn til å klage, bare for å skaffe slemmingene ekstraarbeid før du betaler. Protester hvis du har et reelt håp om å slippe bot. Hvis du regner med at du uansett må betale, kan du bare gjøre det med en gang og få saken ut av verden. Når det er sagt, vil jeg også si en annen ting: Det er viktig at slike skjema er korrekt utfyllt, og slikt slurv bør påpekes. I en helt annen sak kan denne politimannens slurv føre til saksbehandlingsfeil, og at en bilist får mye strengere straff enn han fortjener. Kanskje gjør du landets bilister en tjeneste ved å klage likevel? Så kanskje politimannen lærer at skjemaet skal utfylles korrekt. Endret 1. september 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jo vanskeligere du gjør det for "byråkratpakket" å fullføre enkle saker, jo mindre av de nyttige sakene får de faktisk mulighet til å utføre. Så uansett du liker det eller ikke, så ødelegger du for deg selv indirekte jo vanskeligere du er, eller jo hardere du står på "krava" når de ikke er et reelt krav. Ja, vi har en høy skatt men så får vi ganske mye igjen for det også da. Norge er tross alt et rikt land, og et av de beste landene å bo i. Det er få nasjoner i verden hvor de kan kjøpe like mye som oss for en times arbeid (selv når skatten er trukket fra). Og selv om blant annet USA har lavere skatt enn oss, så får de mindre igjen for det også (du må betale hundretusener for en livsviktig operasjon, med mindre du har sykeforsikring. Noe ikke alle har råd til, eller i det hele tatt får pga. tidligere sykdomshistorie). Og USA sliter jo ganske bra for tiden. La meg gjette, du har ikke jobbet i offentlig forvaltning? De får rett og slett mindre tid til å drikke kaffe, prate med kollegaen, utføre private ærender i arbeidstiden osv. I mange offentlige organ stilles det rett og slett ikke krav til ansatte, konsekvensen er at de som liker å jobbe finner på noe annet mens de som ikke evner å få noe annet fortsetter i denne offentlige forvaltningen. Hvorfor i all verden du blander inn USA forstår jeg rett og slett ikke. Skattenivået er helt hinsides, når hvermannsen betaler hundretusener i skatter og avgifter hvert år er det noe som ikke stemmer. Hva gjelder at vi fortsatt sitter igjen med mye innebærer dette riktighet.. Men så kan du jo se på hva ting koster her i landet og, og se på hvor mye mer vi da reelt sett har å rutte med.. Da blir tallet noe mindre vakkert. I realiteten må man jo ha helseforsikring her også for å få behandling innen rimelig tid, jeg har en slik forsikring som sikrer meg god behandling raskt og effektivt. Jeg fikk i fjor høst innkalling fra det offentlige til en undersøkelse jeg burde vært på etter et uvanlig og skummelt sykdomsbilde.. Problemet er bare at jeg var syk så langt tilbake som i 2004, og at jeg var ferdig med alle undersøkelser og behandling via private løsninger allerede samme år. Jeg var så på etterkontroller et og to år etter. Så at det er bare i USA man trenger private helseforsikringer er jeg uenig i. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 La meg gjette, du har ikke jobbet i offentlig forvaltning? De får rett og slett mindre tid til å drikke kaffe, prate med kollegaen, utføre private ærender i arbeidstiden osv. I mange offentlige organ stilles det rett og slett ikke krav til ansatte, konsekvensen er at de som liker å jobbe finner på noe annet mens de som ikke evner å få noe annet fortsetter i denne offentlige forvaltningen. Hvorfor i all verden du blander inn USA forstår jeg rett og slett ikke. Skattenivået er helt hinsides, når hvermannsen betaler hundretusener i skatter og avgifter hvert år er det noe som ikke stemmer. Hva gjelder at vi fortsatt sitter igjen med mye innebærer dette riktighet.. Men så kan du jo se på hva ting koster her i landet og, og se på hvor mye mer vi da reelt sett har å rutte med.. Da blir tallet noe mindre vakkert. I realiteten må man jo ha helseforsikring her også for å få behandling innen rimelig tid, jeg har en slik forsikring som sikrer meg god behandling raskt og effektivt. Jeg fikk i fjor høst innkalling fra det offentlige til en undersøkelse jeg burde vært på etter et uvanlig og skummelt sykdomsbilde.. Problemet er bare at jeg var syk så langt tilbake som i 2004, og at jeg var ferdig med alle undersøkelser og behandling via private løsninger allerede samme år. Jeg var så på etterkontroller et og to år etter. Så at det er bare i USA man trenger private helseforsikringer er jeg uenig i. Du har et poeng angående helseforsikring, og at det er en stor fordel også i Norge. Men i USA får du ikke livsviktig øyeblikkelig hjelp etter ulykker eller akutt sykdom om du ikke kan vise til forsikring eller at du har betalingsevne. Det får vi i Norge. Det er flere ting vi får i Norge som mange andre land ikke har. Dette koster penger for det offentlige. Angående hvor mye vi reelt har å rutte med, så snakket jeg ikke om lønn i kroner og øre, men kjøpekraften. Vi har høyere kjøpekraft enn de fleste andre land i verden. Vi kan kjøpe mye mer pr. time arbeid i Norge, enn i de fleste andre land. Sverige er for eksempel et rimeligere land, men de som bor der tjener samtidig tilsvarende mindre i lønn. Og ut fra hva jeg hører fra svenske venner (som nå bor og jobber i Norge), så er ikke skattenivået i Sverige bedre enn i Norge. Det koster å drifte et vestlig land med høy levestandard. Så kan man jo selvsagt diskutere om man synes skattepengene blir riktig brukt, men det er en helt annen diskusjon. Jeg har ikke jobbet i offentlig forvaltning, men er det like ille som du påstår, så tror jeg ikke de kutter ned kaffepausen sin om de må bruke mer tid på en kranglete person. Da kutter de vel heller ned på andre arbeidsoppgaver Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Du har et poeng angående helseforsikring, og at det er en stor fordel også i Norge. Men i USA får du ikke livsviktig øyeblikkelig hjelp etter ulykker eller akutt sykdom om du ikke kan vise til forsikring eller at du har betalingsevne. Det får vi i Norge. Det er flere ting vi får i Norge som mange andre land ikke har. Dette koster penger for det offentlige. Angående hvor mye vi reelt har å rutte med, så snakket jeg ikke om lønn i kroner og øre, men kjøpekraften. Vi har høyere kjøpekraft enn de fleste andre land i verden. Vi kan kjøpe mye mer pr. time arbeid i Norge, enn i de fleste andre land. Sverige er for eksempel et rimeligere land, men de som bor der tjener samtidig tilsvarende mindre i lønn. Og ut fra hva jeg hører fra svenske venner (som nå bor og jobber i Norge), så er ikke skattenivået i Sverige bedre enn i Norge. Det koster å drifte et vestlig land med høy levestandard. Så kan man jo selvsagt diskutere om man synes skattepengene blir riktig brukt, men det er en helt annen diskusjon. Jeg har ikke jobbet i offentlig forvaltning, men er det like ille som du påstår, så tror jeg ikke de kutter ned kaffepausen sin om de må bruke mer tid på en kranglete person. Da kutter de vel heller ned på andre arbeidsoppgaver Jo, selv om man ikke har forsikring får man det som går inn under 1. hjelp som inkluderer akutt hjelp ved for eksempel ulykker.... dette gjelder også akutt sykdom der hjelpen går inn under 1. hjelp. Endret 1. september 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jo, selv om man ikke har forsikring får man det som går inn under 1. hjelp som inkluderer akutt hjelp ved for eksempel ulykker.... dette gjelder også akutt sykdom der hjelpen går inn under 1. hjelp. Ok, mulig jeg har trodd for mye på amerikanske tv-serier og filmer Jeg tror uansett man har det mye bedre i Norge enn USA om man ikke tar seg råd til helseforsikring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå