Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bekymringsmelding om Norske verksteder

xibriz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alfa-eiere er vel en spesiell gruppe mennesker, nesten som tidlige Mac-fans?

Tenker på denne hilse"plikten" osv.

Jeg har hørt at over halvparten av Alfa-eiere er med i en Alfa eierklubb... Jeg er ikke med i noe slikt for mitt bilmerke.

Koster en Alfa mer enn en tilsvarende Peugeot, Opel, Volkswagen?

Er prisen mer som Mercedes og BMW?

Dyre merkeverksteder og originaldeler?

EDIT:

Etter å ha sett denne kleine reklamefilmen, føler jeg bare at jeg skal kjøpe en prostituert. Mulig bilen er bra, men reklamefilmen er bare flau. :nei:

Det kan muligens bli oppfattet slikt fra utsiden, vi er en knyttet gjeng siden det er en begrenset mengde Alfa'er i Norge(spesielt gamle) og da må kunnskapen deles, i tillegg til at det ofte kan gi deg muligheten til å prøve noe råere fra tid til annen(mye ferrari,maserati osv i klubben).

Det å være medlem i KARN(Klubb Alfa Romeo Norge) er ikke noe krav og stort sett mange av de som bidrar mest i miljøet er ikke det, men det har sine goder som rabatter(http://www.klubbalfaromeo.no/om-klubben/medlemsfordeler/29.html).

Om bilene er dyrere nye er jeg noe usikker på da dette har variert stort de siste årene.

Giulietta'en ligger vel på linje med BMW 1 Serie, fikk nylig tilbud på en fullt utstyr 2013 modell for 320k.

Deler til Alfa'er varierer veldig, men i forhold til noen av mine venner med Golf og A6 så er de stort sett billigere.

Timepris hos verksteder ligger vel på litt over tusenlappen(det verkstedet jeg bruker tar 550,- timen men ville ikke satt min nye bil der(litt shabby) ;) Men der er vi jo inne på det at man må finne det riktige verkstedet, for eks. Carrozzeria Alfa i Drøbak, drevet av entusiaster og har aldri hørt noe dårlig.

Så over til den videoen. De norske reklamene er helt tåpelige, det er ikke mange som er så fornøyd med RSA sitt forsøk på å reklamere for disse bilene, men det er de vi har for øyeblikket og håper inderlig at de klarer å holde hodet over vann i de tøffe tidene som er nå.

EDIT: her har du noe som muligens representerer bilen bedre: http://www.youtube.com/watch?v=N0MhB5PtcVY

Endret av Lyngaas
Lenke til kommentar

Er vel her som mange andre steder, fokus på og få ting fort unna.

Har også en teori om at mange av dagens håndverkere og mekanikere ikke er like dyktige som de var før, mange av de med stort talent og omtanke for faget i dag går videre på skole og blir teknikere og ingeniører.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

huff... var ute å kikket litt på bilen i dag i forbindelse med noen ulyder jeg har fått. Til min store overraskelse oppdaget jeg at drivakselmansjetten som er omtalt byttet i førstepost er på tur av. Alt fettet var ute (og overalt).

Får ringe verkstedet i morgen å høre hva de har å si.. Hvor vanskelig kan det være å gjøre sikkelig arbeid første gang? Det skal være unødvendig å dra på 2-3 "etterkontroller" for å få fikset opp i det som i utgangspunktet skulle vært i orden.

Lenke til kommentar

Gi meg en eneste god dokumentasjon på at NYERE(2005 og nyere) Alfa'er er av noe dårligere kvalitet enn andre merker.

Slikt idioti som dette som drar et ellers nydelig merke ned i gjørma dag etter dag!

Lær deg opp før du ytrer slikt!

At det er styla Opler...?

• Liker 1
Lenke til kommentar

At det er styla Opler...?

Umm... nei?

Alfa 159 var i bunn og grunn en styla og tweeket Saab, samme drivverk og mye like deler, understell, fjæring osv var kraftig endret.

Giulietta og Mito har ingenting med Opel/Saab/GM å gjøre(kan jo selvfølgelig være like deler her å der... hvorfor finne opp hjulet igjen osv... ), de har egne motorer fra FPT(Fiat Powertrain Tech) som brukes i flere av fiat sine modeller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...