Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsløs - NAV - Hvordan fungerer dette?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Er uten arbeid, meldt meg som arbeidssøker eller noe.. fikk en telefon fra nav om at jeg skulle begynne å sende inn meldekort. Det gjorde jeg. Fikk brev om å møte opp på et generelt kurs som gikk ut på å skrive CV og hvordan komme ut i arbeidslivet eller noe sånt... Jeg tok feil av datoen og møtte ikke opp, har ikke hørt noe siden.

Jeg sendt meldekort flere ganger men får ikke betalt.

Uke 32-33 (05.08.2013 - 18.08.2013) 20.08.2013 Ingen beregning -
Uke 30-31 (22.07.2013 - 04.08.2013) 12.08.2013 Ingen beregning -
Uke 28-29 (08.07.2013 - 21.07.2013) 24.07.2013 Ingen beregning -

Jeg har ikke gjort noe, har ikke skrevet CV på siden. Så hvordan kan jeg begynne å få penger fra NAV? Jeg gidder ikke å anstrenge meg for mye.. Jeg har ingen utdanning har ingen framtid i arbeidslivet. Jeg vil bare sitte her å få penger fra NAV. Tjente ca 300k i fjor, har ikke sendt inn noen papirer på det.

Anonymous poster hash: 1fac8...512
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er jo slik at jeg har krav på penger.. snart vært uten jobb i tre måneder. Jeg står oppført som arbeidssøker og jeg sender inn meldekort, hva mer kan de kreve av meg?! NAV har kontaktet meg to ganger, ved telefon og brev. Hvorfor gir de ikke meg beskjed om det er noe mer jeg trenger å gjøre for at jeg skal få dagpenger?

Men er det noen "navere" eller arbeidsledige som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? Jeg vet at jeg vil få svar ved å ringe NAV, men jeg gidder ikke å ta den runden enda. Som sagt jeg vil få penger uten å gjøre noe, er det ikke slik samfunnet fungerer? Det er hvertfall det jeg får inntrykk av, og ingenting er bedre enn å vise folk som har stemt fram denne regjeringen om hvor idiotisk dette systemet er. Dere som står opp klokken seks om morningen for å tjene til livets opphold, finansierer mitt liv slik at jeg kan ligge å dra meg i sengen til langt ut på dagen.

Anonymous poster hash: 7643d...e01
Lenke til kommentar

Ja.. jeg visste ikke helt hvor jeg skulle plassere tråden. Jeg tenkte på at jeg som samfunnsborger har krav på penger fra NAV, da går man gjerne i jussen for å se hva jeg har krav på? Men ja ble litt politikk inni det også.

Anonymous poster hash: 7643d...e01

Man har krav på dagpenger hvis man gjør som NAV sier, de eier rævva de på dagtid når du skal ha dagpenger....

Gjør du ikke som de sier trenger de ikke betale deg en dritt og det gjør de heldigvis ikke heller... skjerp deg, det er mine skattepenger du sløser av!!!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom du lar være å møte på arbeidsmarkedstiltak uten rimelig grunn mister du retten til dagpenger i 8 uker ved første gangs forseelse, jf. folketrygdloven § 4-20. 4 uker dersom det du ble innkalt til var en konferanse med NAV, og ikke et arbeidsmarkedstiltak (usikker på hva det du beskriver i førstepost er).

For øvrig er det ganske åpenbart at denne tråden kun er ment å provosere. Men du er et sabla tafatt og dårlig troll.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tråden er stengt pga åpenbar trolling.

Ønsker man å opprette en ordentlig diskusjon rundt temaet kan man begynne med å skrive et ordentlig innlegg som faktisk tar for seg temaet på en ordentlig måte og ikke bare løs svada som man kaster rundt seg.

Endret av Malvado
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...