KenBjork Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Morn Huawei Honor U8860 Android 4.0.3 (Tidligere oppdatert fra 2.3.x når telefonen selv varslet om det) Har i senere tid fått problemer med at mobilen sluker strømmen enormt fort. Tenkte at det var batteriet som var problemet, siden den nå er bortimot ett par år. Så jeg kjøpte nytt batteri men samme strømsluket fortsetter. Jeg oppdaget i instillingene under batteri menyen at android system bruker så å si over 90% konstant. Har sett i siste at det ikke har vært under 70% de gangene jeg har sjekket. Og dette er sjekket direkte fra lang tid i standby altså, og stort sett hver morgen er den slått seg av. Jeg har vært inne i service meny og tømt cache osv, og samt reinstallert fra service meny og i operativ stand, men det hjelper ikke. Jeg har vært på huawei sine sider og lastet ned offisiell Fw: v4.x prøvd å reinstallert = oppdatering feiler v2.x prøvd å reinstallert = oppdatering feiler Installering feiler både via service meny (power+volum opp) og normal opperativ stand. Oppdatering via service meny kommer denne feilmeldingen: -- Install /sdcard/dload ...update package's ext name error.E: ota_pre_update error.Installation aborted Kan godt være at den har hatt samme hardkjør på strømsluket på android system lenge, kanskje fra dag 1... for hvertfall så merket jeg noe for tja 6mnd siden da jeg reinstallert tlf pga strømsluk, og tittet litt på powersavings-apps uten at jeg sjekket nærmere årsak. Ting hjalp vel heller ikke nevneverdig den gangen. Ser pr skrivende stund at android system er på skyhøye 57% (standby) Og når jeg da først bruker tlf så tikker batteri fort nedover i % Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Ingen som har tips ? Legger ved ett screenshot som er tatt direkte fra standby Lenke til kommentar
feggy Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg hadde samme problem med samme telefon. Leverte den inn på reparasjon for å fikse det, men fikk den tilbake med nytt batteri. Til mitt (u)hell gikk skjermen i stykker, og jeg kjøpte ny. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 5. september 2013 Forfatter Del Skrevet 5. september 2013 Problem forsvunnet og løst. Telefonen falt ut av lomma og ned i havet pga jeg ikke hadde hatt igjen glidelåsen, når jeg stod på badplattformen på båten og vasket etter endt fisketur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå