Gå til innhold

[Løst] Burde jeg kjøpe toppmodell nå?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen..

Jeg har vært i en litt rar økonomisk situasjon men har nå fått en premie på masse penger (hvor mye holdes hemmelig).. :)

Jeg har også veldig lyst på ny telefon. Tenkte jeg skulle bruke 5tusen maks.

Men så er det slik at jeg egentlig har bestemt meg for HTC One, og føler at den har holdt seg i øverste prislaget hele tiden. Stemmer ikke dette? At den kostet rundt 5tusen ved lansering og gjør det enda sånn ca?

Jeg vil unødig føle meg "lurt" at jeg nå har utrolig lyst på ny tlf (jeg låner en dritt telefon av venninna mi og vil ha min egen superbit av telefonteknologi) og så detter den kraftig i pris allerede uka etter..

Og nå som dere har skjønt greia.. Hva er lurt å gjøre her? Skal jeg vente på neste toppmodell? Er dette lenge til da? Jeg vil IKKE ha noe apple, jeg trives aller best med android bare så det er sagt.

Også vet ikke helt om HTC One er helt riktige valget (det føles riktigst ut iallefall), Men eneste jeg ønsker er å ha en tlf jeg kan ha ihvertfall 5-7år framover i tid som jeg vil være veldig fornøyd med :)

edit: Jeg har Chess SjakkMatt som operatør og abonnement btw, og tenker jeg skal sjekke ut hva de kan gjøre for at jeg får ett godt tilbud.

Endret av Plizket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent til etter IFA-messen 6. september. Da får du se hvordan høsten vil utarte seg.

Det kan jeg greie :)

Jeg, ut i fra mine egne subjektive meninger, vil på det aller høyeste anbefale HTC One over Galaxy S4, mest pga. byggekvalitet da det ikke er så mye annet som er forskjellen mellom de.

Er også samme oppfatningen jeg har. Den har jo også mye bedre skjerm (mer naturtro og ikke sånn oversterk fargesetting som amoled ofte er), bra byggekvalitet i aluminium, kraftige stereo speakers og bra kamera til å ta bilder i mørket. Noe som også frister veldig er hvis man er på nattklubb f.ex og skal ta video så blir det ikke skurrete på noen måte takket være dual-mics. Noe som vil være nyttig ettersom jeg driver egen business med nattklubber i polen.

Tror jeg bare må gå for en HTC ONE.. Den passer meg best.. Uslåelig på skjerm, lyd, byggekvalitet, film, bilder, musikk, video, kamera osv osv.

Eneste er at jeg har hatt HTC Desire og One X.. Ikke noe i veien med Desire, men One X følte jeg var en slags "let-down" på enkelte punkter selvom det var en grei tlf, var jeg allerede usikker på om jeg tørte å velge HTC som neste tlf der igjen.. Og nå står jeg her med valget da.. Og det er pinade ikke lett.

Menmen så har jo mange omtalere sagt at årets win er HTC ONE.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Om du skal vente å se hele tiden, så blir du aldri å få noen telefon. Satt selv å venta på neste generasjons PC-deler, å før de var kommet lovet de x antall prosent høyere ytelse på generasjonen etter det. Så da venta jeg til den. Gjett hva, nye lovnader om generasjonen ETTER det igjen.

Ser du en telefon du ønsker, les tester, finn lavest pris, og kjøp den. Det verste som skjer er at du taper noen kroner, men prisen vil uansett ikke halvere seg dagen etter du kjøper den, men prisen blir lavere, men det blir den uansett, og du blir som jeg nevnte bare sittende på gjerdet å vente på lavere pris, så kommer den nye modeller, og alt starter på nytt...

Lenke til kommentar

Vente til messa som viser hva som kommer i salg seinere en gang? Da får du jo ikke egen telefon før til neste år.

Om sju år vil du bli sett rart på om du går rundt med en firkanta bilderamme-telefon, det er jeg ganske sikker på. Og hvis du ser sju år tilbake på toppmodeller fra da, tviler jeg på at "telefonteknologi" er det første ordet som faller inn.

Slik de trodde framtidige toppmodeller skulle bli i 2001:

zoolander-phone.jpg

Slik de ble (for 7 år siden):

For sju år siden:

Nokia-N95-Review-063.jpg

Slik man tror at de blir i 2013:

Making-phone-call-on-Samsung-Galaxy-Note

Slik de virkelig blir?

Nokia-Concept-Phones-A-Glimpse-Into-the-

Lenke til kommentar

Hei alle sammen..

Jeg har vært i en litt rar økonomisk situasjon men har nå fått en premie på masse penger (hvor mye holdes hemmelig).. :)

Jeg har også veldig lyst på ny telefon. Tenkte jeg skulle bruke 5tusen maks.

Men så er det slik at jeg egentlig har bestemt meg for HTC One, og føler at den har holdt seg i øverste prislaget hele tiden. Stemmer ikke dette? At den kostet rundt 5tusen ved lansering og gjør det enda sånn ca?

Jeg vil unødig føle meg "lurt" at jeg nå har utrolig lyst på ny tlf (jeg låner en dritt telefon av venninna mi og vil ha min egen superbit av telefonteknologi) og så detter den kraftig i pris allerede uka etter..

Og nå som dere har skjønt greia.. Hva er lurt å gjøre her? Skal jeg vente på neste toppmodell? Er dette lenge til da? Jeg vil IKKE ha noe apple, jeg trives aller best med android bare så det er sagt.

Også vet ikke helt om HTC One er helt riktige valget (det føles riktigst ut iallefall), Men eneste jeg ønsker er å ha en tlf jeg kan ha ihvertfall 5-7år framover i tid som jeg vil være veldig fornøyd med :)

edit: Jeg har Chess SjakkMatt som operatør og abonnement btw, og tenker jeg skal sjekke ut hva de kan gjøre for at jeg får ett godt tilbud.

Jeg kjøpte HTC One forje uke og blir bare mer og mer forbauset over hvor bra den mobilen er. Den blir egentlig bedre og bedre for hver dag. Iforhold til den forje mobilen min tror jeg at jeg kommer til å ha HTC One mye lenger iforhold. Nå var det ikke toppmodell jeg hadde før men ikke av de dårligste.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vil du ha stor skjerm og plastramme, gå for S4.

Vil du ha mindre skjerm, aluminiums-ramme og nesten identisk innmat som i S4, kjøp HTC One.

Har kun prøvd S4 selv, men ville nok ha gått for One om jeg skulle kjøpe ny mobil nå.

Xperia Z har forferdelig dårlig skjerm sammenliknet med One og S4.

Kjøpte meg en Oppo Find 5 i April og er fornøyd med denne så langt

Endret av Sebbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/produkt/htc-one-173801/prishistorikk

Har ikke akkurat gått ned mye i pris...

Selv skal jeg snart ha ny telefon. Jeg tenkte å kjøpe HTC One, men synes ikke man får nok for pengene. Kjøper heller en brukt One X og legger inn Cyanogenmod. Da blir det som en HTC One Google Play Edition med litt dårligere skjerm for 2000 kroner :-)

Haha! Nå har det seg faktisk sånn at jeg har en One X da :D men den er skjermen gått te helvette på.. Jeg har lånt en HTC Sensation av venninna mi helt til jeg "liksom skulle få reparert den"..

Kanskje jeg bare skal hive inn 1500kr få den fiksa, og slenge på Cyanogenmod;)

Men syns uansett HTC One ser ut som en knall mobil. Den ville passa utrolig godt til meg. Den har liksom alt jeg "ser etter" i en tlf. Bare dette med low light performance og knall mic hadde holdt i massevis for meg.

Lenke til kommentar

Om du skal vente å se hele tiden, så blir du aldri å få noen telefon. Satt selv å venta på neste generasjons PC-deler, å før de var kommet lovet de x antall prosent høyere ytelse på generasjonen etter det. Så da venta jeg til den. Gjett hva, nye lovnader om generasjonen ETTER det igjen.

Ser du en telefon du ønsker, les tester, finn lavest pris, og kjøp den. Det verste som skjer er at du taper noen kroner, men prisen vil uansett ikke halvere seg dagen etter du kjøper den, men prisen blir lavere, men det blir den uansett, og du blir som jeg nevnte bare sittende på gjerdet å vente på lavere pris, så kommer den nye modeller, og alt starter på nytt...

Vet ossen det er.. Jeg har skrudd mye PC og ville gjerne ha de beste delene inni kassa før jeg betalte for delene. Nå er det jo slik som noen har linka til at den mobilen har pinade holdt seg rundt 5000tusen ca siden release mens One X holdt seg rundt samme prisen men der datt rundt August/September.

Hvor mye lenger HTC One vil holde seg rundt 5k er jo egentlig ikke viktig, men det er vel som regel rundt i feb.mars, de nye "Toppmodellene" kommer ut fra selskapene og litt før det "fjorårets" toppmodeller begynner å bli billigere.

Det blir å gå for HTC One, jeg er helt sikker. Hvis noen vet om billigste stedet å få tak i en send gjerne PM. Ellers vet jeg på ebay kan man få ganske billig men "needs to be unlocked before you can use your SIM".. Så spesifikke som disse var, tør jeg nesten ikke ta sjansen.

Ellers billigste jeg fant i Norge var telexpressen med 4500,-

Lenke til kommentar

Med tanke på denne setningen :

Så kan ikke jeg skjønne at dette skal være noe å fundere så masse på. Kjøp den du har lyst på :)

Eller er det 1 tusen lapp eller 2 du kaller masse penger? :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...