tastaturtulling Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 Noen som vet hva som kan være galt? Det skjedde i dag at lyden ikke lenger kun går gjennom headsettet når det er plugget inn, men høres over pc-høytalerne også. Hva kan det skyldes? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 (endret) Kanskje greit og informere om oprativsystem, Om du har windows 7 kan det være at du har 2 aktive lydenheter. du kan gå inn på Control panel- Hardware and sound - sound Der inne kan du se om det er aktivert mer en 2 lydenheter, altså både headsett og speaker om de er det kan du disable/enable etterhvert som du bytter lydenhet der inne. Endret 27. august 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
tastaturtulling Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Kanskje greit og informere om oprativsystem, Om du har windows 7 kan det være at du har 2 aktive lydenheter. du kan gå inn på Control panel- Hardware and sound - sound Der inne kan du se om det er aktivert mer en 2 lydenheter, altså både headsett og speaker om de er det kan du disable/enable etterhvert som du bytter lydenhet der inne. Det er windows 7, mn je fant ikke hardwar and sound alternativet. Fant bare lyd, der den inne på avspilling står krysset av på speakars. Det skjedde sånn helt lutselig mens jeg tok med meg pcn i sofaen, så kom det plutselig lyd fra høytalerne på pcn også. Mulig noe har blitt ødelagt da eller. Nå får jeg ikke brukt pcn med lyd siden det forstyrrer folk rundt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Du har vel herpet hodetelefonuttaket, da ... Lenke til kommentar
tastaturtulling Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Du har vel herpet hodetelefonuttaket, da ... jo, sikkert, men jeg får jo fortsatt lyd på hodetelefonene, så merkelig at det ikke skal gå an å få dempet høytalerne på cn på en eller annen måte. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 jo, sikkert, men jeg får jo fortsatt lyd på hodetelefonene, så merkelig at det ikke skal gå an å få dempet høytalerne på cn på en eller annen måte. Det er ikke uvanlig at det faktisk sitter en "bryter" inni hodetelefonkontakten som gir et signal til systemet om at et headset er plugget inn. Hvis denne bryteren er skadet vil ikke systemet detektere at noe er plugget inn, og det vil forsette å sende lyd via høyttalerne. Du kan jo prøve å bøye forsiktig på pluggen og se om det bryter lyden fra høyttalerne. (Det løser ikke problemet, men det kan gi svar på hvor problemet ligger.) Det er ikke sikkert at det går an å styre lydnivået fra høyttalerne uavhengig av hodetelefonnivået. Hvis ditt problem er ødelagt hardware, så kan du jo komme rundt problemet ved å bruke et "eksternt USB-lydkort" og koble hodetelefonene til dette. Mange slike hodetelefonforsterkere har forresten mye bedre analogkretser (og gir bedre lyd) enn en vanlig PC-hodetelefonutgang. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Dette skjedde med laptop'en til en kamerat, han fikset det ved å blåse pluggen ren for støv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå